Fago & Theo

Alla inlägg under november 2007

Av Cinzia - 19 november 2007 13:56

tudelu!


Jaha nu va Kungälv gjord.

Kom hem med en placering 2 av åtta-om jag inte minns fel. Med 173,5 p.


Jätte kul kan man väll tycka. Men hade inte i närheten av samma känsla som jag hade när jag lämnade gbg/mölndal.


Hela lydnads delen på plan va hemskt.

Började med att hon bad mig ställa mig precis i utkanten av banan mer eller mindre på snöret-Sedan fick jag frågat- Förlåt men blir det ingen tandvisning-då det inte sades någon direkt information om ngt av detta innan. Då började domare,skrivbent och tävlingsledare vela med papper osv, för domaren trodde att men då tar vi alla tänderna nu. Låt mig påminna att all platsläggning va avklarad och alla hade lämnat plan. Efter lite små prat om detta bestämde sig domaren för Ahh sätt din hund. Jag kastar fram min labbe som han går rakt förbi och på min hund för tänderna.

Inget kul sa Fago och det blev en 8´a.

Sedan började linförheten. WTF. E du klar? Ja jag e klar. FRamåt Mars. okey vi gick, Höge rom TACK!. VA tänkte jag och jag gick höger vänster om och halt tack. Rakt fram marsh . Nu kan du stanna. Nu kan du vända helt om  och ..

Ahh tahts it behöver inte förklara.

En redan lojj hund och innan en nervös matte så gjorde jhu inte detta saken bättre.

Läggandet under gång gick fint, men då jag återvända till min hund, alltså komendera LIGG jag gick så säger AHH nu kan du vända. jag han knappt runt - gå tillbaka. Okey! Jag går vtill baka ställer mig väntar på tävlingsledaren . Men inte ett ord. Så Fago ligger och jag väntar. Tills jag hör henne längst ner på plan. Mommenten slut. MHEN! Okey Sitt sa jag till Fago och fattade typ inget.


Apporteringen va kattastrof den med. Hon gav mig apporten. Jag inväntade tävlingsledaren men hon sa bara Varsegod. Så både jag och Fago stod där som en idiot jag tittade på henne och tävlingsledaren tittade tillbaka som om -. Vad sysslar du med. Jaha sa jag och sa apport. Fago tugga som fan och jag va helt vilsen. tiden gick och gick och gick och gick. Sedan sa jag bara Tack takck Fago. Och noterade till tävlingsledaren att jag inväntade komenderingen av dig. Jaja sa hon och viftade ett litet teckniskt fel-jag har inte lärt mig dom nya reglerna.


Så nej den tävlingsn kändes inte alls kul. Och när ajg sedan tittade på de andra ekipagen va domaren nästan så kan delade ut sina siffor för det såg jhu fint ut.


Nääää-hoppas på bättre till nästa gång.Hellre sämre och rättvisa poäng, trevlig stämmning och roligt en det här.

Men men en liten pokal och en väska har vi väll inte dött av.


Over and out

Av Cinzia - 17 november 2007 18:51

Kom precis in.
Och jag har helt klart underskattat min hund.

För ett tagsedan ca 7 månader sedan satte sig en vovve sina käkar i min hunds rumpa. Kort efteråt hade ägaren till samma hund löst sin hund ser mig och min hund på LÅNGT avstond men kallar inte in hunden hunden i fråga rusade rakt i mot oss och hopapde rakt in i ett slagsmål med Fago.

Arg som fan va jag!

Efter det har min herre gurglat när denna hund eller hundar av liknande raser gått förbi. Men har upptäckt med lugnande prat osv har de lagt sig.

Meni dag hade jag min hund löst och vi mötte på en annan hund, vars den hunden i sin tur mitt i en lek med Fago började kampa.

Men den är nu kastrerad och hon har jobbat jätte bra med denna.

Självklart va det lite groll från bådas sidor men eftersom Fago ändå gick bredvid mig tänkte jag DUM SOM JAG E att nej han går här- en sekund senare flyger MIN hund på den andra hunden-självkalrt så va jag jhu inte kort efter med ett grepp om nackskinnet ett grepp om rumpan bar i väg min hund satte han ner och bad han lägga sig.
ARG SOM ETT BI VA JAG! är fortfarande uppjagad och lite skakig.
Fago blir livrädd för mig jag har gjort så här en annan gång få Fago uppförde sig VÄLDIGT illa- Jag lägger han inte ner utan "komenderar" att han lägger sig.
Han rullar fortöver till rygg MYCKET underlägsen ställning men fortsätter gurgla. Jag kräver att han ligger kvar där. Medan sjag gick bort för att höra hur det gick.
Han ligger kvar inte på rygg men han ligger kvar. Och har helt bytt ställning till tyst, fattar ingenting, och vill nästan leka.

Jag skäms och skämdes så fruktansvärt mycket att jag ivll bara gå ner underjorden.
Jag underskattade min hund. Och har nu lärt mig att de ska man då inte göra.
SOm sakt jag ser inte att han ändå är en hund utan ser la mer honom som ngt annat.
Men nu får jag nog ta och skärpa mig-och försöka förstå att han är en hund och han går under djurenslagar antar jag och beteenden.

sitter nu uppjagad, ledsen skamsen.

Fy fan detta va inte kul

Gick vartfall bra för både den andra hunden och vars ägare. Hon bor på området och är en jätte go tjej.

Nää fy fan va jag skäms

Av Cinzia - 15 november 2007 14:30

Nu jäklar anamma,


Har vi varit på bhk två eller tre dagar på raken. Ah maxat 15 min per gång ;).

Jhapp andra gången vi kom försökte han vid första tillfälelt springa RUNT hoppet- men jag han hindra honom. Sedan hoppa han på med glädje.

Fick till 4 fina hopp. av 5 försök.


Apporten fick vi med också. KANSKE tror eller om det bara va tillfällen jag fick till det med apporten. Slappis greppar inte alls nästan.


Igår åt han upp ALL sin mat + ben och idag har vi gott i skogen så idag äter han upp all sin mat med.


Mailat Royal C om lite matråd och fick bra tips som jag nu ska testa mig på.

Nu ligger han och snarkar.


I morgon blir det bhk igen, hopp hopp skutt skutt ska det bli hoppas jag på.


Sedan får la man se vad för humör Fago är på Söndag-Kan gå pannkaka eller så kan matte bli lika nöjd som på gbg/mölndal.


Vart inne på min uppfödares hemsida : Men Fago har jhu gjort MH med 1 på skott. Men vi får inte vara med där ändå :(... jaja överlever. ;)


Mätt som bara den e jag ska spela lite onödiga spel på nätet idag damsuga och sedan hoppa ner på golvet och mysa med Fago.

så mys mys mys...


Ska se över min hemsida med- tröttnat på den.

Tips om färg mallar osv mottages gärna.

Samt kanske hemsidor program för ngn hemsido görare e jag inte och får snällt ta hjälp av frontpage.


OVER AND OUT

Av Cinzia - 13 november 2007 00:03

Ja så kan man kalla det.


Våran vänster sväng e hemsk.

Fago sätter sig för långt bort. Samt utåt men kroppen. Alltså i sättandet. Oj nu tänker jag fortare än jag skriver.


börjar om:


Vänster svängar:

Min herre genar, eller kommer för långt bort i vänster svängarna.

Ngn som har tips?

Samt vid sättandet varse sig det är rakt fram,höger eller vänste rom HALT. så sätter sig min lilla herre sig snett utåt, en bra bit i från mig. Har klurat idag men fick inte till ngt sätt som va effektivt att träna på.


Sökes: Ngn som kan kommendera mig i linförheten. Herre ghud, höger till vänster-osv. Jag kan kommendera mig själv i huvudet, men det är jhu en annan femma än att ngn annan gör det.


Hoppet-ja vad säger man. Han är lite konstig. Ordet "hoppa" VET  han va det är-men visade på plan att det tänker han sig då inte utföra!


Så idag tog jag mitt "vråk" åk och körde till brukshundklubben, tänkte jag går rakt på sak.

Jhapp Fago laddar för att springa RUNT hindret och sätta sig jätte fint. Finare än vad han gör vid en enkel inkallning.


Hmm Andra omgången så hann jag hindra honom från att springa runt.

Sedan började jag om jag sänkte hindre till 3 små plankor och hjälpte han över höjde och höjde, sedan fick han för sig att känna efter med både bak och fram vart hindret va. Och sedan hoppade han-men såg fortfarande att han 10 % lutade tanken på att troligtvis springa runt.

Vi Avslutade med tre fina hopp.


kom hem gick på promenad såg ett lite lagom lågt/högt staket sa hopp och Fago gjorde allt för att krypa under. MEN VA F*N e detta. efter ett par gånger jag visat honom hoppade han och både jag och han blev skogstokiga.

 Va e detta nu då? Tips?

Han haltar inte och jag har känt över honom han visar inget* så nu ejag lite kluven*


Ngt som går runt i min skalle är även-löper en tik? eller vad är det?

Han l uktar inte illa i munnen, är glad och pigg,men nu vill han inte äta sin mat. Skinka vid träning glir han som tokig i inte för att vi faktist tränar så ofta med godis, så att han lixom vill ha det mer än sitt foder är lurigt.

Jag provade att lägga ut maten i lägenheten så han fick "leta" upp fodret, det va HELT ok jag fick i honom ½ sin ranson av maten men inte mer.


Eftersom min herre är ständigt liggande på gränsen att vara smal och BRA hull , märks det fort när han inte ätit ordentligt på ett par dagar. Han äter Royal canine Gigant.vuxen foder.

Hellre på fisk olja Standard med varje dag. Hmm klurig herre detta.


Jaja nu ska jag försöka varje dag åka fem minuter till brukshundklubben och få till 3 bra hopp.

Samt i morgon ska vi ta med den lilla apporten med.


Vänster sväng vill jag ha lite tips och ideer om först eftersom vi inte själva kommer på en effektiv träningsmetod för detta.

Raksträckorna har vi fått till jätte fint med hjälp av "kortkoppel"=hemma gjord alla gammalt kattkoppel :p och de är kanon som hjälp. Höger svängarna har vi fått till med hjälp av råd från Git Jering på Kursen så de artar sig samt ett bra råd från min Uppföare Adrienne.

Men vad har hänt med mina kattastrofala vänster svängar som annars va SÅ FINA!...

han hamnar för långtfram,snett utåt


Och OJ sättandena va långsamma det är. Aldrig tränat snabba sättande.

Tips?


Kram kram over and out...

Av Cinzia - 10 november 2007 13:21

Jhapp denna gången kom jag i väg.  ingen feber. Men dock misstankar om UVI. med tre pressade apelsiner och en halv citron hoppades jag på att de skulle ge sig.


Nervös som bara den också va jag, hann gå in och ut tre gånger här hemma för jag glömt ngt. Som tur va mötte Pernilla upp oss så vi hittade dit. Lång långt långt in i skogen kändes som man skulle komma till en högteknologiskmilitärsk station eller ngt. Men icke väl upplysna planer stor fin klubbstuga. Skit kul En liten kex choklad senare och vi startade som nr8.


Platslägningen gick bra , dock va jag som alltid lika nervös att lilla Fago skulle sätta sig upp för att kunna SE bättre vad som försegick där borta. Men det gick bra.


Domaren va av kvinnligt kön, sicken tur =) så en 10´a där med


Jhapp min tur, my gash. Man kände att man tränat raksträckor för dom va jätte fina, höger svängen va bättre än innan men min vänster sväng va inget fint, Fago satte sig inte alltid ner om så snett. Ett tillfälle sa tävlingsledaren vänster och Cinzia knatade jätte bra på till Höger.stannade upp och sa fnittrande. Men vilket håll e vänster.

Detta blev att Fago fick glädje fnatt och hoppade upp mot mig. Men vi fortsatte och fick in ett faktisst jätte bra språng marsh.

Tävlingsledaren tyckte det gick jätte bra*skrattar*

Läggandet som va så snfyggt första gången gick jätte långsamt :( och när jag vänder mig om ligger Fago och nosar*TIPS*hur får man bort detta nu då?


Ställandet tog han tydligen inte ett  enda steg men lilla Cinzia slänger ut både hand och med röst så det blev dk :(.


Hoppet va SKIT SNYGGT-eller inte. Han komm jätt elycklig i full Galop satte sig jätte snyggt MEN hoppad ejhu för shutton inte.


Inkallningen va snabb korrekt men lilla Fago måste alltid krongla vid sättandet*

tips*?


Apporten va som vanligt ngt tugg på. Hemma tuggar han inte så mycket längre.han har nästan slutat helt-Men min apport är rätt tjock runt om och de flesta apporterna är smalare så det blir att inköpa en sådan apport.


Fick en 8½ på helhets intrycket och jätte fina kommentarer av både domare och tävlingsledare. SOm tyckte det såg jätte bra och trevligt ut. Ett roligt ekipage att titta på. Nervös som jag va stannade jag inte upp utan lät Fago springa och leka med sin kampsak.

Samma vid pris utdelningen glömde skaka hand med domaren :( Sååå pinsamt men jag va så nervör och uppjagad fortfarande.



Pernilla med Akira vad också med. Så Fago och Akira fick en stund av lek efteråt, eller mer ja Fago som löpte amok och Akira tyckte nog mer att Fago va ett utomjordiskt monster.


Jhapp längtar redan till nästa och måst eniförskaffa mig köttbullar ;)




Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards