Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 10 november 2007

Göteborg/Mölndal lydnads kväll

Av Cinzia - 10 november 2007 13:21

Jhapp denna gången kom jag i väg.  ingen feber. Men dock misstankar om UVI. med tre pressade apelsiner och en halv citron hoppades jag på att de skulle ge sig.


Nervös som bara den också va jag, hann gå in och ut tre gånger här hemma för jag glömt ngt. Som tur va mötte Pernilla upp oss så vi hittade dit. Lång långt långt in i skogen kändes som man skulle komma till en högteknologiskmilitärsk station eller ngt. Men icke väl upplysna planer stor fin klubbstuga. Skit kul En liten kex choklad senare och vi startade som nr8.


Platslägningen gick bra , dock va jag som alltid lika nervös att lilla Fago skulle sätta sig upp för att kunna SE bättre vad som försegick där borta. Men det gick bra.


Domaren va av kvinnligt kön, sicken tur =) så en 10´a där med


Jhapp min tur, my gash. Man kände att man tränat raksträckor för dom va jätte fina, höger svängen va bättre än innan men min vänster sväng va inget fint, Fago satte sig inte alltid ner om så snett. Ett tillfälle sa tävlingsledaren vänster och Cinzia knatade jätte bra på till Höger.stannade upp och sa fnittrande. Men vilket håll e vänster.

Detta blev att Fago fick glädje fnatt och hoppade upp mot mig. Men vi fortsatte och fick in ett faktisst jätte bra språng marsh.

Tävlingsledaren tyckte det gick jätte bra*skrattar*

Läggandet som va så snfyggt första gången gick jätte långsamt :( och när jag vänder mig om ligger Fago och nosar*TIPS*hur får man bort detta nu då?


Ställandet tog han tydligen inte ett  enda steg men lilla Cinzia slänger ut både hand och med röst så det blev dk :(.


Hoppet va SKIT SNYGGT-eller inte. Han komm jätt elycklig i full Galop satte sig jätte snyggt MEN hoppad ejhu för shutton inte.


Inkallningen va snabb korrekt men lilla Fago måste alltid krongla vid sättandet*

tips*?


Apporten va som vanligt ngt tugg på. Hemma tuggar han inte så mycket längre.han har nästan slutat helt-Men min apport är rätt tjock runt om och de flesta apporterna är smalare så det blir att inköpa en sådan apport.


Fick en 8½ på helhets intrycket och jätte fina kommentarer av både domare och tävlingsledare. SOm tyckte det såg jätte bra och trevligt ut. Ett roligt ekipage att titta på. Nervös som jag va stannade jag inte upp utan lät Fago springa och leka med sin kampsak.

Samma vid pris utdelningen glömde skaka hand med domaren :( Sååå pinsamt men jag va så nervör och uppjagad fortfarande.



Pernilla med Akira vad också med. Så Fago och Akira fick en stund av lek efteråt, eller mer ja Fago som löpte amok och Akira tyckte nog mer att Fago va ett utomjordiskt monster.


Jhapp längtar redan till nästa och måst eniförskaffa mig köttbullar ;)




 
 
Karin

Karin

11 november 2007 00:00

Nära, nära! Håller bara matte nerverna i styr nästa gång så ;)

Vet ingen sida med förkortningar, men kan nog de flesta. Vissa skrivare verkar hitta på lite egna varianter men här är några vanligare:

vp= växlar position
vs= vid sväng
dk= dubbelkommando
ek= extra kommando
ss= snett sättande
ls= långsamt sättande eller ställande
ll= långsamt läggande
btö= bättre tempo önskas
baö= bättre acceleration önskas
ot= ojämnt tempo

http://drakera.se

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

11 november 2007 04:54

Tyckte ni gjorde ett kanon fint lydnads pass! det va verkligen roligt att se er, o fago älskar det! snart har du ett första pris! ni e ju så nära så nära :-)

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards