Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 17 november 2007

Jag har underskattat min hund :(

Av Cinzia - 17 november 2007 18:51

Kom precis in.
Och jag har helt klart underskattat min hund.

För ett tagsedan ca 7 månader sedan satte sig en vovve sina käkar i min hunds rumpa. Kort efteråt hade ägaren till samma hund löst sin hund ser mig och min hund på LÅNGT avstond men kallar inte in hunden hunden i fråga rusade rakt i mot oss och hopapde rakt in i ett slagsmål med Fago.

Arg som fan va jag!

Efter det har min herre gurglat när denna hund eller hundar av liknande raser gått förbi. Men har upptäckt med lugnande prat osv har de lagt sig.

Meni dag hade jag min hund löst och vi mötte på en annan hund, vars den hunden i sin tur mitt i en lek med Fago började kampa.

Men den är nu kastrerad och hon har jobbat jätte bra med denna.

Självklart va det lite groll från bådas sidor men eftersom Fago ändå gick bredvid mig tänkte jag DUM SOM JAG E att nej han går här- en sekund senare flyger MIN hund på den andra hunden-självkalrt så va jag jhu inte kort efter med ett grepp om nackskinnet ett grepp om rumpan bar i väg min hund satte han ner och bad han lägga sig.
ARG SOM ETT BI VA JAG! är fortfarande uppjagad och lite skakig.
Fago blir livrädd för mig jag har gjort så här en annan gång få Fago uppförde sig VÄLDIGT illa- Jag lägger han inte ner utan "komenderar" att han lägger sig.
Han rullar fortöver till rygg MYCKET underlägsen ställning men fortsätter gurgla. Jag kräver att han ligger kvar där. Medan sjag gick bort för att höra hur det gick.
Han ligger kvar inte på rygg men han ligger kvar. Och har helt bytt ställning till tyst, fattar ingenting, och vill nästan leka.

Jag skäms och skämdes så fruktansvärt mycket att jag ivll bara gå ner underjorden.
Jag underskattade min hund. Och har nu lärt mig att de ska man då inte göra.
SOm sakt jag ser inte att han ändå är en hund utan ser la mer honom som ngt annat.
Men nu får jag nog ta och skärpa mig-och försöka förstå att han är en hund och han går under djurenslagar antar jag och beteenden.

sitter nu uppjagad, ledsen skamsen.

Fy fan detta va inte kul

Gick vartfall bra för både den andra hunden och vars ägare. Hon bor på området och är en jätte go tjej.

Nää fy fan va jag skäms

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards