Fago & Theo

Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Cinzia - 5 januari 2008 16:54

Fago´s sista unkghundsklass. My dog blev den på.

Min lilla Fago va SÅ otroligt posetiv. Så otroligt glad. Va lite nervös eftersom han tyckte det va mindre kul när vi va med i rasmontern. Jo I montern men allt utanför klarade han sig utan tyckte han.


vi va där 08,10  och hann hitta en lugn och bra plats. Han va intresserad, han va pigg och han va glad. Kritiken va bra tyckte jag. Realistiskt och sann.

Men jag kammade hem stjärnvinsten totalt. Han va glad, han accepterade domaren mycket bra. Posetiv. Det va dit jag ville nå med min tanke om utställning. Jag tycker Fago är det vackraste, finaste, underbaraste som finns. MEN-, jag är även fullständigt medveten om vad jag har i andra änden av kopplet. Men tycker utställning är nervöst.-ja!, men samtidigt roligt och en utmaning. Utmaning att nå dit jag vill komma med min hund. Övervinna något som annars har varit ett hinder/och kan i bland fortfarande va. Hans relation till människor, att nå min nivå av krav. Idag va väll ändå betyg MVG i prestationen av Fago. Va mycket stolt! och jävligt glad-vare sig banden va rött,blått,gult eller orange. Den lilla pojken sprang runt i en ring på My dog, massa folk, ny miljö,stressig miljö. Men han gav sitt bästa ändå!... Tror många tar den delen för givet. Men ngt som jag sa där till en bekant.: Kanske tar jag för givet att tänka som jag gör och arbeta som jag gör, att jag inte kan förstå hur andra uppför sig i ringen med sina hundar.


Något man märkte mycket väl va att så fort dom ställd eupp framför domaren va det lite mer hårda tag, rycki kopplet korregering osv. Men så fort deras upptställning kva klar och de hamnade i "ledet" igen, slappnade dom av lite mer. och VIPS!-hunden blev glad, visade charm visade pondus, medans framför domaren fick den ryck slit och all charm och all pondus bara försvann. Lustigt hur människan fungerar ändå. Kanske en bakvänd tanke med det hela! Eller så kommer det där in igen-att mitt tänk tar jag för givet! Jaja jag är inte sänd från ovan, och man är alltid duktigare på sidan om ringen, MEN om man ser ngt och börjar se skillnader och reagerar på att vissa saker påverkar negativt, tror ja gnog man kommit en bit på vägen. Jag vet inte. Men hundarna i ledet visade mer karisma än när det ryckdes ordning på framför domaren....


Nu ligger Fago vilket fall som hälst och sover. Min lilla prins blåa band har prytt våran pokal från lydnaden. Jo matte tycket utställning är en stor utmaning-tänker inte sluta för det. Vem ska ananrs få de blåa och gula banden =). Kanske någon gång n orpar vi ett rött =). Tur utställning är en bedömnings sport ;).


Lydnaden ligger för bordet nu. Mitt jäckla traggel på "fot" har legat på sidan, vi har bara varit matte och hund helt enkelt. Dags att skärpa upp oss och jag vill verkligen få fixat FAgo´s LP1. Sedan är det väll dags han "slutar" växa och stabilisera sig så vi kan hysta på denna där kärran och visa va vi går för ;).... En sak i taget men många bollar i huvudet som kokar.


 Kritiken kommer komma upp på min hemsida när jag får uppdaterat den. Just nu som sagt ligger den och möglar i ett hörn.


Jag har varit på My dog Torsdag; Montern och rasparad.

Fredag: Med min syster dotter och spanade in Era alla berner i ringen ;), Lördag jag ställde själv. SÖndag nu jäklar ska jag slappa runt och se om jag hittar min "mö mö", se om ajg hittar en större sele, . Har jhu redan inhandlat dom obligatoriska 12 par strumpor för 100 Kr, samt ett nytt Nina Ottosson spel =)...


Nu blir det Dusch- och NON STOP!


P.S Berätta gärna hur det gick för dig på MY DOG D.S


Men det kommer!


Mvh Cinzia

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards