Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 4 februari 2008

Tvekönat ?

Av Cinzia - 4 februari 2008 17:54

 




Idag har varit en tve tydig dag.


Jag pasar illla Texas, går ut på fältet för att det va sååå otroligt msigt väder. Jag ser mina "grannar" och dess lösa hund. Jag kopplar Texas och Fago. Tjoar och har mig med lilla Texas, måste hört mig.


Kommer upp på fältet och där ser jag en svart *ras ovisäntligt*, hund kommer i en jävla fart fan gör jag-släpper Fago, och Texas.Den kastar sig rakt över Fago utan att stanna. Försvar gärnet/bråk gärnet.

Fick tag i den svarta saken och putt bort den. Fago till min förvåning lät sig utan tjafs placera sig bakom mig. Medans jag höll den svarta saken borta.



Denna svarta sak har flygit på i stort sätt ALLA hanar + lite folk på området. Och matte säger-Men herre ghud så har han aldrig gjort..

Jaja va fan ska man säga, brukshund klubben hänger dom på också. Tydligen tävlardom elit lydnad(vet ej), men inte fan kan dom ha allmänlydnad och koll på sin hund.


Det tvediga i detta va att jag va stolt  över Fago och förbannad på störd ägare..


Det andra va Nu på kvällen skulle jag möta upp Texas ägare på parkeringen Fago och Texas leker, så ser jag *censur* och hennes *censur* oppfostrade hund komma. Fan så jag försöker locka med Fago och Texas. Så går hon efter. Jag lite fint lägger fram att *namn* det blir lite jobbigt om du och*namn* kommer hit. Båda är lösa! Hon blev skit sur för hon menade på att hennes hund inte förstod varför han inte fick hälsa. Och att den där lilla kan jhu inget göra. Skit samma dialogen va pantad. 1. Texas är under mitt ansvar när jag har honom här. Han har sina vänner och behöver inte hälsa på alla i området. 2. Hennes bångstyriga,icke namn kunniga,självständiga ledare i flocken hund kan skrämma skiten ur Texas, osv osv.3.Varför inte respektera & försöka tänka ut att om en ägare ropar med sina hundar och små joggar bort, inte fan följer man efter.


Hundar är inte människor-dom har en annan "värld". Inte fan blir en hund svartsjuk eller ledsen om han en eler två gånger inte får springa fram och ta över en annan hunds lek.


Argghhh.....

summering-fan in bland finns det konstigt hund folk. Dom värsta är dom som är Duktiga amatörer. MY GASH!....


annars är mitt golv ett sandpapper och damsugaren ska nu löpa amock över lägenheten.


Över and out! 




 
 
AnnaJ

AnnaJ

20 februari 2012 03:16

Vilken tjusig blogg du har! Har varit och hälsat på ett par gånger tidigare. Har nyligen skapat en egen blogg :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards