Fago & Theo

Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Cinzia - 12 mars 2008 01:01


Jisses va jag e trött. Går runt som en trött Zombie. Om jag fick välja själv hade jag gärna sovit dygnet runt. Tur läkartid på vårdcentralen är bokad. Står på gymmet till Mustasch brutal skrik och gäspar. Men men... Så kan det väll vara i bland....


Man smyger om kring på alla dess olika svenska uppfödar sidor. Smör snack och pajkastning. Oärlighet och skitsnack. Valpköpare i mellan  ( inte alla nu ;) ), ser uppfödare som en speciel ras.


Åker man till en utställning och går mellan de olika uppfödarna och pratar hälsar, kanske får syn på en liten söt valp osv... Vissa delar med sig vittochbrett om tycke och åsikter. Man , eller rättare sagt jag skiter i vilket. Bara roligt att prata, och man får en viss uppfattning av folk. Men vet uppfödarna om själva hur mycket skitsnack som cirkuleras. Vad deras falska leende säger. Alla snackar inte skit, men sällan jag på en utställning hört. Ah ghud den uppfödaren har så vackra hundar. OM¨så, har det alltid kommit ett MEN. -Men, den är jhu importerad, eller MEN osv osv osv...

Men jag har nog bara cirkulerat bland dessa-säkert finns det dom som helhjärtat tycker att anr auppfödare är bra,duktiga har vackra hundar. Utan en massa Men. Det försegår massa pajkastning. Slag ord och skitsnack. Hur fan orkar man. Varför inte i stället tala om det gemensama man ändå har. Den underbara rasen. Ha åsikter diskkutera. Tillåta andra ha olika tycken utan att bli förbannat eller tycka illa om.

Visst snackar vi friska sunda hundar nu. Iallafall. Orken - varför inte lägga ner den på sina egna hundar. Och erfarenheten att dela med sig. Varför  hyscha sina små knep. Och varför göra dumma saker för att få ens hundar med bra resultat.


Allt från att ge lugnande i ringen tillsmå snälla metoder som extra B-vitamin till pälsen. I bland undrar man.


I Regel är det skillnad på lydnads plan. Skitsnacket går där med. Men på ngt sätt ställer folk undan aporten för attk omma bort och fråga om man behöver hjälp. Sällan är det ngn som lånat ut ett utställnings koppel.

På min sista inof jag va på rråka jag skada mitt finger. Och det slutade aldrig blöda. Efter ha glidit runt med blicken såg jag en JÄTTE rulle med hushållspapper. Försöktigt knata jag bort och frågade om jag fick ta en liten liten bit papper för jag blödde. Och jisses vilken grinig blick jag fick och en utryckt tuss och några få ord som _: Mmm HÄR!! Som sagt alla är inte sådana verkligen inte. Dom riktiga "amatörerna", de lite vilsna och oerfarna kommer oftast med en liten orolig men glad blick. Delar med sig vittochbrett. Frågar och pratar glatt på. Medans det riktiga"proffsen", har fullt upp med sitt egna, kolla katalogen vilken hund som blev BIM och att den inte borde ha blivit det för hund nr XXXX är finare. Eller hur usel domaren är för ens hund fick en´2´a efter hund XXX som är mycket fulare.


Jag har inte vart på många lydnads planer, knappt träna tpå min bruksplan. Men har jag glömt ngt är ngn där. trotts nervosoteten har de flesta tagit kontakt och man diskuterar ekipaget på plan, hur förbannat lustigt det är att nerverna ställer till det. Kanske är det min inställning själv som påverkar. Dock så ska ärligheten fram, har jag alltid extra utställnings koppel med mig ifall ngn missat. Delar gärna med mig av mina små små knep,om ngn undrar. Och pratar gärna i ringen då det inte är döds alvarligt.


Tja jag är inte perfekt, men man undrar jhu när man glider runt på nätet. Då man ser smör snacket, vet skitsnacket. Eller tvärtom. Man vet smörnsacket men också vet skitsnacket.


Det som cirkulerar i mitt huvudet är också det som vill ha ärlighet men inte kan ta den. De som ber om den men blir tokiga av att höra den. Ärligheten är jhu trottss allt ens egna åsikt. Sedan om den är rätt eller fel. Men en åsikt är man tillämpad att ha.


Avel, på sjuka hundar. Ärftliga sjukdomar. Tja vad finns det att ödsla tid på. Varför föra en diskution. Så otroligt jävla skadat att vilja utsättta sina underbara varelser för en sådan sak. Pengarna?Naiviteten? Va fan kan få en person att avla på ngt sådant. Fast jisses jag är bara en valpköpare. Jag kan jhu inte sådant! Kanske missat ngt.


Nu liger Fago och sussar. Inte en problem fri hund, men en fläckfri bästa vän. Otur har vi haft på vägen. Vem hinner med Borelia 4 gånger i sitt liv, och ett ormbett som ställt till det mer än nödvändigt. Får väll skylla på mina skogs promenader. Men annars har jag en jäkligt rolig hund. Med mycket personlighet, utstrålning,humor. Och varje dag skänker han mig glädje.. Och jag pratar gärna om honom och inte minst lyssnar gärna på andra om sina. Om inte minst läser om de roliga saker som sker. Och sörger med dom tunga delarna med.


Skitsnack och pajkastning är så barnsligt att jag inte orkar med det. Men man blir trött och ledsen.


Tja säkert är det ngn som läser det och tycker jag lägger näsan i blöt. Men det skite rjag i. Min blogg, min åsikt. =) och vi alla får ha en.


Lydnad den 23. SPännande, mina nerver kommer också förstöra allt. Men jisses bara försöka igen. nu efter några utställningar är ajg inte i närheten så nervös.


i Ringen har jag världens vackraste hund och utanför ringen har jag världens vackrast ehund. och inte minst världens bästa kompis.

Men jag är inte blind, Jag vet vad jag har i kopplet. Men inte fan tar jag det som dödsalvarligt.


Vi är ett "team" och vi ska ha kul i livet. Erfarenheter och något att drömma om när vi lägger oss.


Kram på er....

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards