Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Fago är en kött bulle!

Av Cinzia - 15 mars 2008 00:11

Nu är våren här! ELler kanske inte riktigt, men man får den känslan när man är ute. Idag =). Jisses varför sover jag inte. Går hela dagarna och längtar till sängen. Men när kvällen/natten kommer blir jag sittandes endå!


Jo våren, tyvär ser man blommor intillväg kanterna, små droppar och blå saker som smyge rupp ur gräsmattorna elelr dom välpolerade rabatterna. Gröna knoppar på träd och buskar har vi haft länge. Om jag saknar att arbeta med min utbildning. Njeaeee. GIllar beskära-så det saknar jag. GIllar att rensa upp opch göra i ordning.se resultat. PLantera och planera ah det är roligt. Men inte under press. Och inte när ryggen skriker men chefen säger fortsätt.


Idag havirera min dator. Sitter nu på min gamla Server burk. Låter som en käftsmäll av köksfläck,micro och en jetmotor. Men den fungerar. UTAN virus. Hittade formatera knappen XD.

EFtersom dumburken dött, gav jag mig på resten av min garderob. Så den e donad. Lite peppning av Pernilla och hennes tankar löpte till handling och jag målade om klädkammaren som i sin tur smittade henne till att spana in färg i helgen XD. Bra inverkan på varandra. Nästa helg närmar sig med braksteg. Va fan ska jag göra med mina kassa tävlingsnerver och usla kordinations förmåga. Tänka OCH lyssna. Jaja det blir träning för mig hela veckan lång. Alltid i sista minuten. NO SHITT!


Nu e jag trött på alla sjukdomar, gnäll och tjaj. Visst jag är ingen uppfödare, jag har inget direkt rykte eller annan skit att tänka på.  Men bara av att läsa gör att jag känner. FY FAN! JÄVLA TJAT! Gives a fuck! Osv.,m.m etc.... Alla är vi bovar på olika sätt. Vara ens samvete som får stå för det. Jag blev sur på FAgo i går för jag inte fattade hur jag skulle få Fago att förstå va jag ville. Det resultera att jag satte mig och sura vid datorn. Och lilla FAgo kom efter och undra vart hans godis tog vägen och jag fick en jätte puss. Han satte väll mig lite på plats. FÅr jag väll erkänna!


Jaja, våren =). Det blev offroad i skogen coh fält dopp. Ahh jo Fago tar vart för varje anblick av pöl,gyttja,gegg osv.... LLycko rus efter lyuckos rus. Bara att gå av stigen är jhu som en fest för Fago. OCh att sedan mötas på av en helt underbar STOR,halvdjup,MÖRK,geggig PÖL att galopera till för att kasta sig ner som en struts med huvudet först med rumpan i vädret för att göra bubblor nosen. Gräva lite för att få ner huvudet lite till.  För att avsluta med bravör-galopera ner som en hysterisk liten köttbulle till bäckÄ/forsen för att simma. I alla plus och minus grader. ÄR det is trampar man tills den går sönder.


Ahh lilla Fago är min köttbulle. Han ser nämnligen ut så när han springer. Eller som de flest ai min omgivning kan intyga han springer inte han skuttar. HAHA-ser så fånigt ut. SÅ han lixom kommer ingenstans för han s-kuttspringerhoppar med svansen i vädret så man ser bara en gyllenbrun rumpa (rund köttbulle) hoppa i väg för att försvinna ner i ett hål av diverse blöta matrial.


Nää kl är 00,19, i morgon blir det foder köp och höger vänster träning för Cinzia.


Puss på er alla....

 
 
cj

cj

15 mars 2008 00:26

Inte en köttbulle då?

http://1001apor.se

 
Krizze

Krizze

16 mars 2008 21:42

Ja, denna vänstersväng! Varför ska den va så svår...Nu är det inte lång tid kvar innan det är dags för er. Jag tror att du kommer lyckas hålla nerverna i styr och fixa en till etta ja :-) Lycka till!!!

http://www.bostream.nu/zelma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards