Fago & Theo

Alla inlägg den 11 april 2008

Av Cinzia - 11 april 2008 08:59

Cinzia Lundgren!

Ja detta är då jag! Jo da fråga min omgivning, jag har blivit otrolig. Jag jobbar på att sluta svära så mycket( precis som allt man ska sluta med blir jhu detta också värre), Men känns lite befogat då det flesta och mesta i min omgivning är rent kaotiskt. inte konstigt jag får magsår.

Ta en dag som nu nyligen. Jag va hos tandläkaren, historien innan där va som sagt en annan kaotiskt dag, iallafall. Min ena tand hade skadats. Och som vissa vet är jag hysteriskt rädd om mina tänder. LIV rädd för att tappa osv. Mamma har sköra tänder så dom tackarna flyger till höger och vänster. Iallafall Ja då kom jag försent trodde jag, stressade som en tok. Men visade sig mamma sagt fel tid. Och fick i stället gå en promenad på avenyn(göteborg) med Fago. Mindre omtyckt, samt han bajsade på Polisens gräsmatta. Lite spänning och äventyr i livet är jhu aldrig fel.


Sedan hos tandläckaren gick allt bra. Detta va jhu dock trevligt. Massa beröm för mina väl skötta tänder. 3 år sedan va de sist jag va där :( tiden går fort och man hinner inte med alltid. Men knappt någon tandsten om ens någon, inga hål eller början till. Ohh vilken lättnad. sedan begav jag mig till en trött Pernilla, sweety och Akira för en promenad. Ja jisses jag gnällde nog från de pernilla öppnade dörren. Jag va varm, jackan va tung, fago blev skiten(nybadad), de va långt,jobbigt med uppförs backar. Folk va jobbiga och konstiga.  Hem till Pernilla och hon va jätte duktig medans jag satt och gnällde på hennes köks stol. Tja gnällde om allt. Lätt irriterad va jag, så det va jag jhu även tvungen att berätta. Hon bjöd på Lax och pasta och sedan blåbärspaj med egen plockade blåbär/eller någon hade plockat dom vart fall. Det som fick mig på bra humör va upptäckten av pernillas mat kunskap. Roade mig brutalt. Resultatet dock va riktigt gott. Så två trötta människor + en gnällig och tre hundar. En med "vatten svans", fago har varit kass i magen (taco´s är ingen bra hundmat), och glada Akira. Blåbärs pajen va en inbjuidan för att se Pernillas fina kök. Grönt va riktigt läckert.


Jaja gnällt färdigt tyckte jag och trampade iväg med Fago. Gnällandes. Och en Te låda fick jag med och allt. HEM HEM HEM! trött som stryk. Hmm i hissen fördes dialogen ngt som så här.

-Du Pernilla. Jag hittar inte mina nycklar.

-Dom ligger säckert någons stans ijackan.

-Nix! före gick jag och där satt dom JAAAaaaaa i täningslåset. med fyra låsta dörrar och ett stängt bagage. Hahaaaaaaa jisses.Efter ppanik samtal( jag e trött), fick jag tag i en mycket sjuk jonas som kom till undsättning, men Pernilla jag och Fago samt sweety som visade resultat på vad chili nötter kan åstakomma med magen, fick en promenad, Och den promenaden va lerig,jobbig,ahh allt jag hittade att gnälla om. SOm belöning på mitt gnäll vurpade jag och la mig i leran. Moder natur va nog rätt trött på mig.

på vägen hem Ja då dör min radio bara rakt upp och ner tre gånger samt bilen börjar skaka som en mixer som hackar is med slöa knivar.


Ja så här ser mina dagar ut ständigt.

Springer fram och tillbaka. Glömmer saker,stressar, hinner inte sova. Kanske inte så konstigt magsåret dyker upp, kass andedräckt av magkatarr, och mitt lätt irrriterande humör med en helt skopa med gnäll.


Tack pernilla för du stod ut med mig!.

KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards