Fago & Theo

Alla inlägg den 17 april 2008

Av Cinzia - 17 april 2008 09:11

Jag är en väldigt känslig filur, sentimental!!?? Kallas det så?

Jag kan gråta över en händelse i en film. Över en tanke som slagit mig, någon annan är ledsen. Över då tid och möjlig fram tid, av ord eller känslor. Av bilder av minnen. Ja jisses... Kan läsa i bland om folk om sin berner som dött. relaterar direkt till Tamtam blir stöt ledsen och börjar tänka på vad som ska ske med Fago(ålder,sjukdom)Ja den vägen kommer vi alla vandra tyvär.


Så idag när jag städa min pappas Pizzeria igen. Så torkade jag koppar grejjen ovanför Pizza ugnen. Där står hmm 4-5 gamla gamla kepsar med massa loggar på.

Tyst, geniet tänker.

Kvinnor är som hönor, tjattrar mycket och stora rumpor.

Killar är som toaletter, antingen upptagna eller fulla med skit.

Då börjar jag jhu tänka. Min slitna, gamla pappa har också varit ung. Framtids hopp, kärlekar, frisk kropp, glad lycklig, spänning.tårar

Usch blir ledsen att bara tänka på det. Och nu en bortskämd unge(jag), en gnällig kärring(mamma), ont i hela kroppen, trött sliten. Hans bästa och vän 30 år eller mer tillbaka har inte långt kvar(cancer), Fago som pappa älskar. Han älskar djur. Han åt frukost med Tamtam i knät, Ja Fago är rädd för pappa. Gör ont i hela mig när jag ser det. Min gamla lilla pappa. Man glömmer av att gammalt har varit nytt så att säga.  Jisses va känslig man är.

Ja många tankar i huvudet.


Samma med mamma. Hon och mormor jobbade på gamla trädgårn i Göteborg. alla minnen hon pratar om, har blivit till ett hus i Gråbo, slitet jobb inom vården. Ingen sömn.


va tusan kan man göra för att få ledsna folk lyckliga?


Fago va med idag. Han gillar inte Pizzerian alls. Men Jisses va söt han va! Första gången han va med, så tyckte jag de va kul när han gick fram till dörren och det plingade. Så då fick han godis. Han mins detta ännu. Så när han tycker jag är tråkig, springer han till dörren plingar med nosen , får han ingen respons, ja då plingar han två till gånger till och travar bort till mig och tittar. Va e godiset kärring. Så himla sött. Och jisses va smarta dom e!

Han har alltid varit stressad där, men idag till min stora förvåning la han sig  faktist ner, fokuserade på folk som gick förbi, gruppa lite tyckte dom va knasiga, osv. Stolt är jag.


Tillbaka till känsligheten då. Ibland när jag tänker på fago får jag inga ord. Bara kärlek. Och blir så frustrerad hur ajg ska få ut det, men den styrka jag känner. Men det går inte. Kan man säga han är mitt allt? Men när han dör tänker jhu jag inte dö. Även om en bit inom mig kommer göra det. Är han min största kärlek? näää riktigt så kan man jhu inte säga. Min allra bästa vän. Ja helt klart. Men räcker ändå inte.

Jag brukar gå fram och gosa in mig i hans päls och pussa massa. När han e på puss humör- Ser man direkt!! då vill han absolut att man ska pussa och nosa (lukta) gosa precis mellan ögonen precis där stopet är. Då går ögonen nästan i kors. Jisses vilken enorm personlighet han har. Lätt att läsa av. Men han e grym påa tt läsa av mig med. Vilket har både sina för och nackdelar. är jag grinig är han mycket uppmärksam på mina signaler och tänker jag mig inte för ahh då märks det.


Han har piggnat till nu när jag börjat gå 2 timmar promenader kopplad. trodde han skulle dö av trötthet men till min stora förvåning han har vaknat till liv. Medans jag med sko skav, knagliga höfter, ont i ryggen. Dör  nästan intill av dom. jaja Dör gör jag jhu inte så. Motion är aldrig fel.


Jisses va sentimental jag blev nu. Karlskoga och World dog show snart. Ahh Röd skjorta blev det bestämt.

Kram!


Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards