Fago & Theo

Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Cinzia - 23 maj 2008 00:26

Min bäbis är Stor min Nallebjörn. Och jag har nog relativt höga krav på honom. Men det har lixom blivit att dom har blivit höga då han faktist är en frutkansvärt lätt hund. Alla lägen jag accepterar, ja dom accepterar han också. Tror inte det finns något alls som jag inte skulle få Fago att göra. FÖr han litar på mig. Och det känns faktist bra. Men tillsak. 6 veckor gamla Gremlingz knatade omkring hans ben. 5 st som bet och slickade hans fossingar. Och va gör min bäbis. Han tvättar dom, pysslar om dom. Lägger sig ner och en valp drar han i örat. Dom fick sin mat och han rörde inte dne. Jag sa inte ett ljud. Han gick omkring och bara pysslade omdom. Herre jissus min ghud va gullig han är. Trodde hans barnsliga sinne s-kulle ta över men icke. Tjurmuskeln som han fick som gästpresent av min kompis den tittade han på när de små gremlingarna drog och slet i.

Kärlek vid första ögonkast! Båda har nackfläck och båda har en vit strumpa!

Massa mini gremlingz....


Fago har aldrig varit ngn direkt rumpkliare osv.. Men nu ahh ghud.. När vi går ute säger folk efter mig.främlingar Vad kontakt sökande han är.

Och det är faktis så. Han springer och tittar på mig, trycker lite med sitt huvud på mitt ben. Så säger ja KOM SÅ KRAMAS VI och sätter mig på huk så bara trampar han rakt in i min famn och nästan välter mig, och ställer sig så nära han kan och jag får pussa och krama massa..Eller att få hålla mitt pekfinger i sin mun lätt lätt då blir han så glad. Som min uppfödare skrivit tror det är i valphäftet- Det är inte svårt att få våra hundar att skratta.

Och det är sant. Man ser direkt på Fago vad han tycker om. det gör vi nog alla i våra bäbisar. Och bäbis alltså jag är inte knäpp. Han är en hund. Men han är min bäbis. Ni vet en sådan där man gör allt för! Jag menar hur mer vilkorslös kärlek kan man få!

Räcker man tittar på honom på olika sätt kan man få honom att bli busig. glad.kramig.pussig

Ahhh glöm inte mitt i alla ledarskap, eller bortskämdhet att ni faktist har en hund. En hund mår inte bäst av samma livsvilkor som vi, men dom behöver lika mycket om inte mer kärlek...Glöm inte det! Vr är en flock. Finns hundars om dött av sorg till sin flockledare/meddlem.


PEACE LOVE AND UNDERSTADIG,REspekt and unity ;)

Av Cinzia - 23 maj 2008 00:21

Tuff är min sällskap till varje film och data vistelse. Dock att hon somnar i från mig gör inte så mycket hon är alltid lika mysig ändå. Ligger och kurrar och sover samtidigt. Samma när vi leker. Så kurrar hon samtidigt.


Men visst är hon Goliats kavalier också. TIlls han tröttnar och får spader och drar. Men hon försöker i allafall. Dock är inte Fago lika uppskattad ännu. Utan de är fortfarande. Mellan sovrum och kök. Han sover i hallen och hon springer som en tok där i mellan och varjegång hon kommer ut till köket blir hon ostbåge+rävsvans och springer in i sovrmmet igen. Som ngn lurig liten lek.Roar mig, Fago ser dock alltid lika fundersam ut. Och de små ögonbrynen åker upp och ner varje gång och springer ut och OSTBÅGE+RÄVsvansar sig....

Söta dock! Minn Lilla Tuff och Herr Goliat!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards