Fago & Theo

Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Cinzia - 4 juni 2008 14:06

Hjälp

Ang länkar på min hemsida! Jag är kluven och fundersam. Om man ska skriva kennel namn. Ska man skriva alla? Och tänk om man missar ngn stackrs liten kennel. Eller skriver ett kennel namn som man absolut inte gillar idiologin på osv. Då blir de knasigt. Persolinga sidor? jo men vissa personer jag tycker verkar dö trevliga via nätet och vänner omkring kanske rent av är en kennel och hur blir det då?


Jag önskar lite hjälp inom detta! KRAM!

Av Cinzia - 4 juni 2008 12:29

Fick ett gäng sticklingar/orotade av en vän. Titta här, jag har allt lite gröna fingrar kvar. Idag är det varmt som vanligt. Dock blåser det lite svalare idag. Jag å andra sidan har svin ont i halsen och vill bara sova. Sitter med ena öget öppet och de andra sneglandes på sängen. Men sova på dagen för mig är helt out of order..kan jag inte sova i natt och så känns det fel. Lite osm att se på tv mitt på dagen. inte min grej riktigt.

Lp1 är taget. Ska nog tävla några lydnadsklass 1´or till. Erfarenheten  samt jag är fruktansvärt missnöjd med mina 165 p som blev mitt lp. Jag ivll ha MER! samt aldrig gått igenom en linförhet nöjd. Dit vill jag nå först.

vi har kommit en liten bit på vägen med apporteringen. liten bit på vägen när de gäller hoppet samt inkallningen. Fjärren tror jag den kallas när hunden är en bitbort. Och det står en person bakom som visa vad jag ska komendera. Ligg går galant sitt är lite krongligare. Men vi har inte brottom...

roligt är det. Vi har inte tränat utan har spontant  bara kollat av vart vi ligger.


Det har blivit mycket tänk och mycket hjälp det sista. Jag har inte hunnit tänka ordentligt. Har lixom kännts stressat. Och veligt. Nu när jag börjar känna av Fago, känns vi inte alls så jätte synkade. Eller är det för jag inte orkar på grund av halsen och värmen som slår ut. Kan vara bra två komponenter som säger sitt. Rätt logiskt! nu får man låta Fago läga, och sedan träna upp konditionen igen. Samt börja träna lite koncentrations övningar. Just nu på dogbrick gör han två flytt med nosen och sedan vill han bara ge upp. ... Men de kommer...


Fick i nfo om viss person/er. Som tyckt vi har tagit vårt Lp långsamt, och att våra antal starter va många. blev lite ledsen nää fel uttryck lite hmm svårt att hitta ord, men fan va löjligt. Alla har vi olika tänk när vi går ut för första gången på plan med foten. Mitt tänk va: Jag måste få gjort det en gång så min rädsla släpper. Och de gjorde den. Även ett papper på med riktlinjer att träna efter. Många väntar tills dom har en fullständigt fullfjädrad klar hund. Så dom kan dansa igenom. Och det är riktigt, håller med.För mig känns det mer:  Klarar du platsen och vet det. Kan din hund momenten till den mån du anser är bra, och kan du med att i ett moment rätta till för att inte genomgå flertal moment på lydnads plan helt fel för att få i allafall en 5´a eller för feg för att göra det. Klarar du detta då är erfarenheten rikare än tr raka segrar och noll erfarenhet. Iallafall som första egen hundägare och lydnads del.  SÅ tänker jag. 7 starter har jag och mitt lp1. Apporteringen har man sätt framsteg varje gång. Man ser också sista poängen där Fago inte va helt hundra. Man ser genomgående våra fel som återkommer. Särskillt snett sättanden osv...

Lydnads ska vara kul. Annars skit i det. Lydnadsklass 2 kommer. Nu är det som ovan skivit de som är tanken. Vilt spår ligger mig nära intresset också, och ska bli spännande att se om vi fårigenom mina tankar om detta. Draget ska börja nu. Vi har allt annat än brottom. Vill göra vagn och allt till en vardag innan vi börjar tjata om ngt annat :) Tiden går fort Fago är 2 men jag har logiken  att Ödhet styr. Så vi gör det vi tycker är roligt i den takt vi vill. :D ...


Stockholm snart.


Men nu orkar jag inte tänka mer. ont i halsen som fan och trött som stryk.

over and out!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards