Fago & Theo

Alla inlägg den 30 juni 2008

Av Cinzia - 30 juni 2008 00:23

Jaha vi pallra faktis oss dit. Med väder som skifftade från regn till sol, men mest  regn ungefär vart 5 min. Eftersom Fago och jaginte varit verken på tävlingsplan eller utställning hade jag förväntan av en kanske orolig Fago. Men jisses va fel jag hade. I stället fick jag en uppblåst, sprallig och marscherande Fago som travade in på området med pompa och ståt. Tillät tillochmed pojken att dra i koplet. Alltid lika kul med berner , folk som säger " ohh vilken söt hund" vilken nallebjörn osv. Men här hadem an räknat okey 26 hundar innan vi.  började kl 17,00 så vi kom lite efter 18. Men tji fick vi. 18,40kom vi in i ringen. Och jag måste nog säga att det såg nog ut som vi gjorde detta varje vecka. Det är helt klart lättare att ställa honom utan jag har sällskap. Han hade ett jäkla "go" han va ca1 meter framför lite på sidan framför hela tiden. Fy fan va jag kände mig stolt. Sedan har jag lärt mig att ställa Fago sittande. SÅ de är la jag som sitter bland alla ståendes i stockholm.  Vi charmades oss till ett BIR. Att han är trång vet jag jhu redan. Han va så duktig. HElt meningslöst tyckte jag att vänta på att gå in i gruppfinal, men friskluft, och titta på lydnadstävlingen kändes mer lockande än sitta hemma och glo på tv. Mötte Tindra´s ägare, en tjej med sin vovve som vi gått momentkurs ihop med hon hade tävlat trean. Nalle som tävlat tvåan. OCh Fago fick rulla i gräset med alla fyra upp i luften. VÄl inne i gruppfinalen åkte vi såklart ut. Men vi va båda mycket nöjda över den dagen.


Kritiken finns på Fago´s sida/utställningar

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards