Fago & Theo

Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Cinzia - 11 oktober 2008 14:31

Igår morse steg en mycket trött och omotiverad Cinzia upp. Jag är ingen morgon människa.

Sagt och bli gjort. Jag skulle lägga tre st spår. Akira, Sweety och till Fago.

Kl 8 fick jag kliva upp och börja ordna blod, snäöre till klöv etc. Och stod iskogen kanske hmm 08,30. Två sorters spår skulle läggas. Ett special designat för Akira. Och två lite ordinärare.

 Kl 10,55 SKulle jag befinna mig ngn annanstans för jag va även anstäld chauför.  KNata, spran goch gick igenom skogen här hemma.

Steg räknaren flög i väg. Huvudvärk och illamående. Blod på skorna och klöven fastna i grenar. Spåren blev lagda och i väg åkte jag.

Hemma 15.20 och Pernilla med hundar kom runt 16,15.

Allting slutade bra. Vi hittade våra tre klövar.


Fago´s spår va dumdristiskt. LÅg på och intill ett hygge hela tiden. Och i går blåste det, regnade det. Fago´s liggtid blev ca 10 timmar och 30 min.

Innan hade vi liggtid på en MAX 3 timmar. Va anlagets tid va på vet jag ej, ngt mellan 2-5 timmar.

Jaja sagt och gjort. Mina spår va inte dom lättaste.

Fagos spår låg på en680 meter ungefär enligt min stegräknare.

Utspätt blod och regn. Inga höga förväntningar.

Alla hans vinklar utan vinkeln innan mål så att säga va i drag. Så han hade bekymmer i varje. Han gick lite runt omkring och letade , rätt symsimatiskt måste jag säga. Han gav inte upp. Och motiverad va han. Han gillar verkligen att använda näsan.

Men men! Bra blev de han hittade klöven stolt tillslut.24 min och50 sek. På hygge 10 timmar liggtid, reg och blåst. Jag är jätte stolt. Ca 10 meter blod uppehåll. Där han tyckte de va bekymmer samt.


I mina ögon och vad jag har för mål. Är han inte redå för ett öppenklass spår. Vill inte ha för brottom.


Trött som få va jag. 6 spår fick jag gå. Stolt ändå. Va jhu skönt på kvällen att ligga i soffan med en fet pizza och glo på film.


Nu har vi precis kommit hem från titt på Cross banan. Jag är trött. Men betvivlar han är. han har varit skogs busig hela dagen.


Minus i detta är. Jag hittade en fästing på honom.*rackarns*


Trött som bara densom sagt. VI hörs en annan dag KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards