Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

"potta skit"

Av Cinzia - 15 oktober 2008 01:15

Japp, ni läste rätt på rubriken. Min mamma brukar säga så ibland när de är knasigt värre. Och jag brukar säga de med lite fånig ton för att inte förmedla hur mycket de egentligen handlar om.

Men,: -"jag mår som en potta skit."


Mycket sker i våra liv. Erfarenheter byggs på goda och mindre goda. Men allt har en god utgång. Det ger alltså alltid ngt gott med sig.

Man gör inte om misstaget. Man lär sig och vet hur man ska hantera en liknande situation etc....


Men jag är en grubblare och de som kommer in kommer inte ut. Man är med om ngt hanterar de och går vidare.

Jag är med om ngt hanterar det och går vidare men de ligger alltid lätt tillgängligt o minnet. För lätt.

Mycket har jag varit med om. Inte i närheten av andra. Om man ska jämföra. Men en hjärte match sedan liten liten till idag. Va jhu inne på sahlgrenska för en början på huvudvärk slutade på morfin på magen och en remiss för ultraljud på gallan. Vilket slutade med att ett magsår har kommi till. Ett i ledet. Etc... Mm ingen motivation till ngt - ja säkert fler som läser detta som känner igen sig.

Jag vill som sakt inte lägga ut hela mitt liv. Men ibland behöver man bara få sagt. Jag mår som en "potta skit". Lite somm an svär högt när man slår i tån. Känns genast lite bättre...


Till detta hör min hund. Alltså han är nog det snällaste djur på denna jord.

Han accepterar att jag helt enkelt vill inte.Orkar inte. Han kommer och lägger huvudet på min mage i soffan nästan skelar med ögonen av att man klappar och tar huvudet ännu mer mot mitt ansikte så jag ska pussa och göra puss ljud och gosa mitt på pannan eller på sidan av nosen. När jag sitter på huk kommer han lungt vankandes och går rakt in imellan mina armar och jag får krama han länge länge....

Han bara ligger här. Tittar på mig suckar lite för de är tråkigt. Men är super glad om så de blir en kort promenad till när jag letar fram den där extra  energin och hittar på ngt.

Han begär verkligen ingenting. Jag kan lätt och enkelt och tryggt säga, rätt ut från mitt hjärta. Han är den bästa vän jag någonsin haft!


Idag ställde han glatt upp på mina ovetande, impulsiva upptåg. Drog min mega löv i skogen.

Cyklade hem och gick en runda och sedan in i skogen där mitt 70meter lång blodfria klövspår låg.

4 min och 54 sekunder tog de. Med 3 vinklar. I lättvind i löv och snår.

Härligt att märka av när man börjar förstå sin hund. Läser av honom...

Men de hemska i detta är attjag underhela tiden tänker på att få komma hem och bara sitta av tiden. Medans tankarna ihuvudet är ledsna för att man inte uppskattar de tillfällen som ges. Fast det sitter en liten manik inom än som skriker. " din dumma fan, njut"


Jaja...


ska bli analytisk mitt i allt grubblande och filosoferande och skit mående.

Min psykologi kurs började nu i måndags. 13 okt.

Har läst om SIgmund Freuid( kan inte ens stava hans namn), och de psykodynamiska principen och psykoanalys etc. Och jesus-jag som har läs och förståelse problem. Poletten ramlade ner igår. Haha snacka vara tankespridd. Rätt dumt att ta en distanskurs*XD


Men nu är de som de är och får göra de bästa av de möjliga. Är tävlings människa och komer garanterat sura för jagi nte får maxade betyg, fast jag inte har kapasiteten till de*skrattar*

NÄ usch kl är halv två. Borde sova. Alla de andra sover.

Fago, GOliat och lilla Tuff. Självklart så nära mig som möjligt(på skrivaren när ajg sitter här)


Krama kudde dags.

Natti natti



 
 
Lisa

Lisa

16 oktober 2008 17:17

Ska nån dag i framtiden *host!* söka in och att läsa till dipl hundmassör, så söker efter diverse sidor som kan fläska på kunskapsbenen innan. Lite fuskvetande, typ :) Är så kass på det teoretiska så jag vill ligga på plussidan innan jag ens kommit in på skolan *Skratt*
Trist att höra att du haft uvi så ofta. Är glad över att "bara" ha haft det 7 ggr än så länge i år :/ Får höra från många om deras problematik, så det är ju betydligt vanligare än man tror. Skönt, men ändå inte. Man är ju i alla fall inte ensam om det då :)
Såg att du går så att Fago får trava. Vill du ha "promenad light" kan du få låna min fis, där man kan släpa benen efter sig och han ändå måste trava :D

http://www.pikkadollen.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards