Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Skogen alabam..

Av Cinzia - 21 oktober 2008 15:43

Fago älskar skogen, OCH skogen älskar han! Eller låt mig skriva om.

Fago älsakr skogen, OCH skogens ouppskattade invånare älskar han.


Dessa för****de fästingar. Är det statens expriment som misslycakts, och en och annan varelse har rymt?

Är de våran påverkan på naturen som fått en spindel att mutantiskt explodera och bli en äcklig onödig filur.

Jag verkligen HATAR den förbannade spindeln. Äckliga spindeldjur är dom.

Dom har ju inga osm hellst naturliga fiender. Och allt den gör är att förpesta MITT LIV. Säkert inte bara mitt. Och min hund. 4 st Borelia omgångar har han haft. Stackar hund. Men visst- stark individ är han. Då han klarat sig från kroniska besvär. Tacka "gudarna" för de.

Vetrinärerna längs vägen har berättat för mig att just Berner Sennen tillhör den rasen då slutet inte är så gott. Och de äckliga lilla djuret har lyckats ta dö eller tillförge liv med smärta.

Inga djur äter dom. DOm snålåker på våra vilda djur. För att sedan skutta av och vänta in ngn indevid att hoppa på. Gräva sig ner och bita sig fast. FÖr att suga sig stor som en äcklig ärta. Ramla av på valfri plats. Ligga där fet.

Trampar ngn på den. händeri ngenting. Efter ett tag sitter den på ngn annan. Lyckas den undvika detta. Ja då kymper den ihop och fortsätter sin resa. TIllråga på detta är det jhu tvunget att den ska spy när den bits och tillför en jäkla skumdoms historia.

Mig har den kostat MINST 15000 Kr och Fago har de kostat med smärta.

För många år sedan mins jag pratet om myggen upp i landet. Sälen etc..

De va ett himla rabalder hurvida dom skulle försöka sänka antalet om man nu kan säga så. Och de öste ut ngn slags pulver eller liknande över sjöar etc..

Min fråga är. Varför i h****te gör dom inte de med fästingar?

Jo djur blir resistenta. Se bara på våra djurs inälvsmaskar. Herre ghud ett tag sa dom att de skulle bli receptbelagt. För att folk använder de i onödan och de skulle bli resistenta.

men för tusan. Ngt måste finnas att göra. Vi har jhu inte ens försökt ta dö på dom. Det ända vi kan göra är att med gift på ngt sätt dränka våra djur i detta för att hoppas att fästingen tycker de är lite äckligt.

Fästingen är det djur som INGEN i naturens vägar uppskattar. De tillför ingen nytta och inga djur vill ens äta dom.


Nu i dag plockade jag en fästing på Fago´s huvud och häromdagen hade en sattsig på hans kind så han hann klia sönder både den och kinden.


Fan va förbannad jag är på de äckliga äckliga krypen...


 
 
Marianne

Marianne

21 oktober 2008 22:15

Jag håller med dig och undrar också varför de inte försöker stoppa ökningen av dessa äckelkryp. Det finns ju betydligt farligare sjukdomar än borrelia som både människor och djur kan drabbas av från detta äckelkryp. Jag plockar ofta bort fästingar från mig själv och hur många hundarna har haft, vet jag inte.
Jag hoppas att Fago ska slippa fler återfall av borrelia.
Kram
Marianne

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards