Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Inget märkvärdigt!

Av Cinzia - 27 oktober 2008 17:53


Jag är lättirriterad, gnällig, bitter och på dåligt humör. Så kan jag tolkas i andras syn. Vilket är helt förståligt. För det är så jag uppför mig utåt!


Jag är trött, omotiverad och inge vidare humör.

Men idag fick jag tummen ur och la ett spår. Igentligen skulle jag inte gjort de, men då min hund har blivit Minus i stiumulering fick jag tvinga mig ut till detta ändå.

Men jag tycker de är SÅ fruktansvärt tråkigt. Och kom nu inte och säg. - Man ska inte göra de om man inte tycker de är kul..

Nä men om så va fallet hos mig skulle min hund inte ens komma ut. Så då blir de till att tvinga sig.

Sagt och gjort. JAg tog på min gummi stövlar, och ryggsäck. Sista blodet och en äcklig klöv. Cyklade bort. Tro mig under de 25 min det tog att lägga detta spåret använde ajgm ig av alla fula ord som finns och inte finns i ordlistan. Klöven är böjd. Klart tusan den ska fastna i allting. HÅlet som jag använder för att droppa blod kletade igen sig, påsen med banden va i vägen, klöv fanskapet fastnade i grenar, pinnar,gräs, snöret om den gick av, JAg trampade rakt ner till knät med ena benet så gummistövlen va jhu meningslös. Nä jag verkligen avskyr att lägga de förbannade spåret. Och sa minst 10000 gånger att ajg ska absolut inte göra detta igen.


25 min senare hade jag lagt ett 758 meters spår med 20 meter blod uppehåll och en återvändsgränd :D.  Ligg tiden va från 09,48 - 16,20

Och jag trampade igenom, fastnade,snubblade,fick blod över allt, klöven kom ur snöret, plogade mark och ryggsäcken fastnade i alla grenar den kunde etc.


Sedan åkte ajg till hööks med min mor. Köpa en billig sele. Men de sket sig för de hade bara S kvar. Så fick bittert åka hem igen. Snålt med pengar har jag och täntke jaja ingen sele får ta den hundralappen till mat.

Jag kom hem med två påsar med kexchoklad en påse med frysta kanelbullar och en lättfil. MEN HALLÅ! Så nu sitter jag här och suktar efter all min frukt.


Efter ha klämt i mig en hel påse med kex choklad på mindre än 1 st timma. Kom jag hem till en över ambitiös Fago. Alltid lika glad. Jobbigt att se en glad indevid när man inte alls förstår varför.*puss puss blev de coh så ut i skogen

Självklart UTAN gummistövlar då den ena står uppochned på i min diskho.

Jo de märks att jagi nte gått spår med honom på ett tag. Han får en dålig start. Kom in på ett annat spår så jag fick bromsa upp honom redan i början* De går mycket vilt där. Över bäcken två gånger ut på hygge och in i snår över en stig och upp för en massa. Ca 15 min tog de.

Och en promenad hem.


VÄl hemma möter jag en tjej som aldrig slutar prata. Och hon har en sådan där gnällig utdragen röst. *suck* DUuuuuuuuuuu din katt har attacekrat min dotter.

Jo men visst precis va jag behövde.

dialogen löd:

-Din katt attacekrade min dotter!

-(jag)- Jaha. Här ute?

-Nej, i sotrarummet inne hos mig.

-(jag).- men va FAN gör han inne hos dig*med ett falsk leende*

- Jag öppnade balkongdörren. Men en katt ska jhu inte göra så!

-(jag). Nä men då är de inte mina problem. Och min katt attackerade INTE din dotter. så mycket vet jag..

Och så gick jag och hörde hennes sega dryga utdragna gnälliga röst där bort.a

- haha ohoho han är så söt.


Förbannade gnällkärring( hon e yngre än mig)


Jag har nämnligen huvudvärk varje dag för min älskling GOliat. Han ställer allt till de. Eller nää området ställer till de. De lockar in honom och stänger dörren. Och jag undrar vart han e. Dom matar honom så han spyr etc. Så jag med panik o hjärtat har frågat vänner om de visste ngn som bor på landet.

Slutet av den historian va att min granne Kim ( som jag för övrigt ska övertala att börja träna med mig ;D ) kom över med sin syster, sin pojkvänn och två små barn. Men en klump i halsen berättade jag om Goliato ch de skulle tänka på det. fy helvete för störda människor. Arg**


jaja.

Nu e jag här i allafall ännu en halv påse kexchoklad mindre. Längtar efter clementiner och inser jag borde plugga. Med en måttlgit road hund i stora rummet.


Tänk om man hade en lycko knapp.!


KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards