Fago & Theo

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Cinzia - 17 november 2008 12:41



 Hehe..... inga komentarer...


Av Cinzia - 17 november 2008 00:44

God kväll!


Ja min helg började som synes inge vidare. Lixom lägger på lite extra på hur jag på i övrigt. Så min strategi är nu. Tvinga fram motivationen. Visst låter de lockande.

Lördagen bjöds på lydnad. Eller mer rätt ordval. Det bjöds på lydnad från andra ekipage än mig. Jag tvingade i väg mig. Bättre än sitta hemma och glo apatiskt in i en vägg. Ja mitt fria följ bestod av en busig Fago. Som i alla sättande satte sig framför mig med glosögon och undrade om han skulle sitta fint, skaka eller dansa. På rak sträckan tillbaka noterade han att matte har ju förtusan glömt kopplet där borta utanför bandet. Så Fago är ju jätte snäll och Galoperar bort med hull och hår, hämtar upp koppal tillsammans med halsband. Och måste jhu självklart lyfta upp huvudet för att inte trampa på det, på vägen tillbaka till mig. Och Lämnar snällt över kopplet till mig. 2 m innan vänd helt om halt och klar.

Katastrof! Hoppet så satt min herre och spännde musklerna och tjuvstarten va nära. Tempo hade han verkligen i det hela , men vår komentar va TEMPO. Förstår inte.. Apporten täntke jag att så busig som han är, kommer han dra i väg med denna kloss. Nej då. Han skenade i väg i fullkarriär min lilla köttbulle och tvärt nita och slita på gräset och tillbaka. Men väl hos mig undrade han. Fan står du där och glor kom vi leker. Och Där av blev jhju apporten helt sönder tuggad. Ja jag skrattade och det gjorde tävlings ledaren med. Dock inte domaren. Rutan- jo men den kunde han änd ain till 10 min innan start. Men denna rutan va skum- det va band runt. Så när Cinzia säger."framåt"  noterade Fago 4 andra koner rätt till vänster UTAN band rund och truddelutta dit- han dock hejda honom. Ja detta va en kanon tävlings dag. Fago slutade med att peta med nosen på den stora manliga tävlings ledaren efter som jag itne alls verkade leka. Kunde inte annat än faktis skratta. I helhet står det i komentar. OLYDNAD! hahaha ahh jag håller med. Det va då ingen lydnad vi höll på med på plan. och visst tusan syns det när man inte orkar eller är motiverad. Men vi kom i väg och Fago hade skit kul. Och jag fick ännu en gång en katastrof på plan. Önskar jag , mig själv och cinzia vaknar till liv någon gång. E typ som jag ser allt rinna bort , med en stor dimma framför.


Idag va det spår. Öppen klass. Min hund badade sig igen hela spåret. Jag sa när jag anmälde och jag säger de nu. VI va och är allt annat än redo får spår. Men måste säga för dom 300 kr + bensin fick jag en helt ton med information och hjälp. Och poletten verkligen ramlade ner när han berättade och hjälpte mis. Att jag och Fago i spår. Är inte ETT ekipage. Vi jobbar inte ihop jag följer min hund. Och med dom orden och lite till. Ska jag köpa en knallert pickadoll och börja jobba med min hund.

Han hade även idag väldigt kul åt dom levande klövarna, Sweety, badandet etc. Men nu får de vara slut med glideriet. Jag får tvinga igång mig lite.


Dom vackra resultaten kommer upp så fort jag orkar.


Du ska veta va dom orden, även om det "bara" är text över en dator. Så värmer dom.  E tomt här borta. Och ngn  hjälp eller stöd eller ngt finns faktis inte. Så de "lilla" är mycket för mig. KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards