Fago & Theo

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Cinzia - 19 november 2008 15:36

Idag har det regnat. Jag va tvungen att fasta för att åka till meningslösa vårdcentralen för att ta X antal provrör med blod.  Efter gårdagens besök hos läkaren höll jag på att få spader.


Vad jag än sa så hade läkaren en "snygg" vändning i samtalet.

Ex hon friskförklarade mig efter tagit två blodprov. Vi har aldrig träffats. De förkalrade hon at ja blod prover kan jhu skifta lite från vecka till vecka. Och något så litet är inget man noterat direkt. OK sa jag- men från start i Juni har mina prover visat att jag har en liten infektion i kroppen. Ahh men de va samma svar där. Inget man noterar. Ok och 5 gånger har de visat de-men inget noterbart.

Ok. Nu e de jhu så att ajg har magproblem. Gastroskopi står på schemat i morgon. Och de vet hon. Hon frågar va jag äter. Tja inget direkt så- Då antar hon att jag äter "skräp mat" och börjar förkalra för mig att kroppen mår jhu inte bra av detta och får man inte i sig tillräckligt bla bla bla- då svarade jag så snällt. NÄ! men jag lever på frukt, grönsaker kokt mat typ. Ahh då vände hon på det och sa de. Ahh men då kan de vara så förstår du att din kropp har blodsocker fall och kroppen mår inte bra att ha dom stora upp och ner kurvorna. Ok tyckte jag. Så då undrade jag hur de kunde komma sig att min från spänings huvudvärk till morfin i magen hade med det att göra. Då sa hon helt plötsligt. Ja du förstår de kommer in minst en patient i veckan här om att de tappar hår. Men nu är de jhu så att själen spelgar jhu på olika sätt. Mår man psykiskt dåligt säger kroppen i från. Jo men man känner sin kropp och vad som har hänt. Ahh då menade hon helt plötsligt att man kan jhu ha fått en liten förkylning för ngt ½ år sedan. Och så svarar din kropp på det nu.

MEN HERRE JÄVLAR! jag höll på att brista i respekten och resa mig upp och gå.

Men nej då satt där och lyssnade på hennes jävla svamel.

Ja så sa hon de- vi kan ta om sköldkörtel provet om några månadero m du vill. För du vet en dag så känner man sig frisk Man måste bara bryta mönstret. Mitt korrekta och precisa svar va.

- Så du menar! att jag ska bli flint och sova mig igenom livet med smärta för att en dag vakna upp och allt är borta. Och trotts jag försökt dom sista veckorna att kämpa imot och de inte har hjälp. Att min mentala hälsa gör att jag får så ont?

Ja de va riktigt. kärring.. ah så hon ansåg vi kunde ta blodsocker, kalk och B12 prov idag. Here jävlar. Jag får spader.


Tillråga på detta skulle jag träffa mitt Ex Jonas mamma för en promenad. Ja som sakt- jag får jhu bryta min ovana att ha ont och vara hemma. På vägen hem ser vi en älg sprattla i diket. Jaha bara att stanna. Ringa polisen etc. Tillslut kom de en gammal go gubbe och ett gevär och fjolårs kalven fick äntligen dö. Om man kan uttrycka sig så.


Nu sitter jag här helt död. Promenaden i ös regn, proverna i morse och stackars älgen som blev påkörd. Och ska snart ner till apoteket och hämta ut världens dyraste p-piller. 280kr. Helt sanslöst.


Fago är nöjd i alla fall.


Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards