Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

förbannade hundcochen.*massa svordomar i detta inlägg+stavfel

Av Cinzia - 26 november 2008 17:33

Nu e jag uppjagad. Som tusan med.


Tittade på hund cochen. Herre jävlar va arg jag blev. Sicket förbannat pucko.

För det första rottis tiken. Ja hon ska inte uppföra sig så i koppel. Men fan va nice, hennes rygg och nacke + koter mår efter dom rycken. Absolut.

Och beröm tiken super laddat e la klart. Kampa lite med henne också!!!


Och all den förbannade fysiska tillrättavisningarna. Och snack om dominans och ledarskap. Han är inte utbildad säger han. NÄ DET MÄRKS!

Dominans va ngt man använde sig av på 90 talet. Saker och ting har utvecklats. Trycka ner hunden. Greppa tag i hunden. Men nu får la han tamefan ge sig. Och berömma med att ägga upp hunden ännu mer. Skulle nog vara mer lämpligt att ha en lugn beröm fast jag har nog jävligt fel. Jag menar jag är inte på tv.

Ryck lite och slit lite i din hund. Fan va nice, de kallar jag okunskap.

Och självklart, rycka och strypa hunden när hon e vansinnig och sedan grepa tag i henne när hon är helt blockad i sin hysteri. TRO FAN HON BITS! jag har hört förebygga och vara alert och se innan henne,. kallas ligga steget före. Avledning. etc. Fungerar inte de får man gå en annan väg. Men behöver man ta till fysiskt och utmana hunden, då är man fan inte kunnig nog att "hjälpa" andra med sina hundar.Men visst tv är en kort period han har jhu inte så mycket tid på sig. klart fan man rycker och sliter i djuret.


Och sedan. Blandrasen. Sååååååå söt han va. Jag höll på att dö. Såg ett fel de första jag gjorde( min okunskap) han hälsade på mannen, hälsade på HUNDEN och sedan hon som hade problemet på promenaden. Henne hälsade han på sist. fan perfekt. Dominans på hög nivå( eftersom de är de han eftersträvar)

Och sitt med drag i koppel. Visst vid träning kanon. Men låt mig då tycka att den tjejen DROG SOM FAN i kopplet och tro fan hunden reser sig. Ska han streta hysteriskt i mot sittande. Ja visst resultatet blev jhu bra. Men de blev de förr i tiden med med elhalsband, stackel etc. Men som sagt jag har fel!


Men skulle jag låta den mannen ta hand om Fago när han va i sin övergåns period, blev påflugen och arg. Hade jag varit SÅ FYSISK som denna gubbfan e. Hade jag förstört min hund. Skulle ALDRIG låta den mannan ta i min hund.


alla har vi olika åsikter.


Men frågade han varför tiken gjorde utfall. Tog han tag i det runt omkring.

Jag gillar Ceasar allt utan hans metoder med el, stackel och halsband högt bakom öronen.

Fan va nice de kommer bli då man ser alla dessa hundfolk som tittar på programmet som kommer rycka och slita och utmana sn hund. Blir som en parad med folk som förstör sina hundar. Fantastiskt! En kopp te och bulle på de. Är mer unerhållning än på länge.Utmana en hundde är  De man alltså gör när man tar tag i en osäker eller triggad hund på det sättet.


Ilska har grunder.


Osäkerhet

rädsla

smärta.


alltså agression kommer i från ngt och är inte bara ngt en hund föds med.

ARG!


ni som stör sig på mitt läsande och tycker han är sänt från ovan. DÅ har jag inte heller mycket för er. Jag kallar de okunskap.


den första rottisen som han dödade.

Jag hade inte tvekat en sekund på att ta hit honom om jag inte hade fago.

Nej jag är inte ngn jävla hundpratare men det finns andra vägar att gå än utmana och snacka dominans.

och som polisen sa. På testerna såg man jhu inte så mycket av hans"problematik" utan dom dumma egenskaperna är jhu annat typ.


Äsch arg som fan...






 
 
Marianne

Marianne

2 december 2008 00:38

Om du inte vill reta dig på programmet, så får du göra som jag gör.
Ge fan i att glo på det.
Ha det.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Jessica

29 augusti 2010 19:31

Fan vad bra text!! Lägg upp den på nytt, jag har aldrig gillat hundcoachen! Jag är inte särskilt utbildad, jag har läst hundpsykeologi, hållit i ett par kurser, har 8 års erfarenhet med problemhundar och har en bra känsla som hundägare/-tränare, och mina metoder liknar mer Ceasar i "Mannen som talar med hundar". Jag håller helt och håller med dig, jag blir så jävla förbannad när jag ser honom på tv! Jag och min lillebror, som är 15, sitter och skrattar åt honom gång på gång, men samtidigt är det sorgligt eftersom okunniga ägare/blivande ägare tar åt sig av det han säger och tror det är bra metoder. Nej, fy fan säger jag bara!

Cinzia

29 augusti 2010 21:59

Skrattretande person e han. Men va gör inte ett tv utseende och att man kan prata för sig. Jo bra hund tv. Man ser tydligt folk omkring som gör div. försök att då ordning på sina hundar och de blir bara katastrof. Ingen idé att erbjuda hjälp för de fnyser bara åt en.. jag är ju bara en förbi passerande hund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards