Fago & Theo

Alla inlägg den 28 november 2008

Av Cinzia - 28 november 2008 01:34

Joda mor min hade fått för sig att vi skulle baka. Få lite julkänsla inför jul. Då julen känns mycket avlägset när vår mysiga lilla vita hinna av snö regnade bort.

Joda möts av en skrikig gnällig julmusiks version. Och mina syster barn Emilo & Yasmin. Fago gick jhu självklart raka vägen fram dit. Och undersökte om ngt ätbart på dom fanns.

Olika versioner på lusse bullar skulle det vara.

* enkel lussebulle

* lussebulle med mandelmassa i

* lussebulle som bakades som en kanelbulle. Fast med safrans deg + smör+socker+vanilin+mandelmassa. Och rullade ihop. Lussesnurror.

Samanlagt en ca 150 bullar + pepparkakor.

Ja jag säger då det. Någon direkt julstämning fick jag nog inte. Men efter alla s.k provsmaker kände jagm ig själv som en bulle.


Vi började kl 19.00 ungefär. Och först kl 24.00 ungefär satt jag och min mor ner och drack te och smakad epå den sista bullen. Efter många smakprov vill säga. Mysigt var det i allafall...

När jag kom insåg jag att jag borde nog läsa inför betygsamtalet i Psykologi A. Då kursen är slut. Visst klockan va mycket men knappast trött efter allt de sockerintaget.

Va inte bara jag som va vaken.

Utan även Tuff.

Som ville kela mer än att jag skulle läsa. Hon e så himla söt.


SLutligen somnade jag. Och vankade upp två gånger utav att hon plaserat hennes favorit boll på sidan av mig, vilket resulterade i att jag fick den undermin rygg när jag snurrade runt. Två gånger kastade jag ner bollen, en gång kom den till baka. Sista omgången inte. Utan den hittade jag sedan väl placerad i min toffla på golvet. Hon e bara för söt.


Kram

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards