Fago & Theo

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Cinzia - 26 januari 2009 13:18

Nu håller min hemsida på att uppdateras. Lite ljusare. Eller väldigt ljusare.

Jag håller på att lära mig ett nytt program så de går lite trögt. Samt upplägget. Det kommer försvinna en hel del saker som fanns på min gamla sida. Och lite nytt kommer läggas till. De blir fortfarande inte helt som jag vill ha de då mina kunskaper inte räcker ända ut men sakta men säkert.



Vi har börjat återuppta lydnaden. Fria följer samt mitt framåt sändande. Vi står stilla på samma ställe och jag ska få tummen ur och anmälla oss till en kurs. Vi har håller ju på med Viltspår, ludnad och så får man väll säga utställning med. Lilla Fago har avancerat från en blå 3´a till en gul 2á på My dog. E så stolt. Jag ville utbilda honom inte räddningstjänsten men tillgängligheten som hundana bör ha har inte Fago riktigt. Och tjänste hund inom värnet lockar inte mig riktigt. Jag märker på Fago att han älskar att göra nytta. Bära hem saker på rygg och i munn. KLövjeväskan packaso ch även en plast påse med ngn lättfil och ngt mer bär han mer än gärna hem. Han blir besviken när jag kommer ur affären här hemma utan ngt för honom att bära. Så vad jag kan använda honom i för ngt vet jag inte. Men har ni ngt tips så hojta till. Vi vill arbeta med ngt ihop. När han va liten ville han jhu rädda allt och ur alla ur vattnet. Men inträdes provet skulle göras inom ett år och jag fick tanken först när det va försent.


Lydnads 2´an går inge vidare. Fago har trädigt in i ngn slags trots ålder. PLatsläggningen består av nosning etc. Så de ska vi arebta på.


Viltspåret går ojämt. Han spårar som en sugprop 500m. Men de frösta 100m strular han alltid. Men vi jobbar på det. Matte blir inte nöjd försen Hp trillar ner. Inte vill jag nöjja mig med 1´or jag vill ha allt. Dock bestrider vi två ettor. Men med tanke på hur nära han sniffar Hp´t i röven tänker jag inte ge mig försen vi kammar hem minst två st Hp.


Utställningar blir de inga inoff. Utan möjligen de närmaste officiella utställningarna.


Lydnaden kommer jag försöka starta i snart. inte för vi är klara. Utan mest för att träna bort mina tävlings nerver. Som är katastrofala. Jag fnissar och är inte alls koncentrerad. Dock är mitt mål att inom 2009 ska vi har vårt Lp2´a. Fago är lätt lärd och ajg älskar att tävla. Bara hålla oss friska så.


Fago har även visat bristande koncentrations förmåga. Det har jag fattat först nu. Han kan mitt i saker och ting Titta upp och bort som om de slängdes en bomb. nu tränar vi på det.  + jag misstänker att de har med mognad att göra.


Jag själv är dock inne i en väldigt långt och knugglig fas. JAg springer unt från sjukhus till sjukhus. Och När man kommer till vårdcentralen friskförkalrar de än. Medans man går hem. Trött 24 tim, iskall, kokhet. Reumatisk värk i fingrar. Huvudvärk. Det enda som e "löst" är min skadade fot. Äntligen fick jag antiflammatoriskt för den. Och röntgen den 16 feb. Troligen en "Kärring" tå som jag döpt de till. Stortån drar sig åt vänster på vänster foten. Inlägg sak förhoppningsvis hindra mer smärta och mer förändringar. Alltså mer promenader.

På fredag nu den 31 Jan blir de till optikern. Förbaskade huvudvärken jag har hela tiden. Tack mamma för du hjälper mig med detta.

Känns skönt när man kan avklara en sak i taget. För att kunna höjja sin livs standard lite.

Våra promenader blir dock få. Konstant frysande vill stilla och glödhet så fort jag rör mig. Vid minsta ansträgning blir jag yr, kallsvettig och de svartnar för ögonen. Så motivationen är ungefär noll att gå ut just nu. Men de ska jag kämpa för att råda bot på.


Herr Fago*ta i trä* Har hålt sig frisk. En dos noskvalstero ch en lätt öroninflammation har han haft på grund av matte´s ide om att lägga till foder. Nu börjar dock de bli "varmare" ute och vi kommer hålla oss från skogen. Ingen mer Borelia för oss tack.


Herr Goliat är fortfarande kvar. Han går ingenstans. Jag kämpar med glöd och hetta för att han ska uppföra sig inomhus. Fago är inte illa han heller. Han hjälper glatt till.


Lilla Tuff är stor tjej. Rackar ungen har löpt en gång och visar detta stolt igenom att matte(jag) upptäckte en dam kissandes i min underklädes byrå. Så minus en byrå och minus en jävla massa underkläder är jag. Samt på Fagos ny tvätade varma goa "matt filt". Så lilla Tuff åker på sterelisering nu den 2 feb.


Ja nä nu blir det mys med hund + träning. Sedan fortsätter jag på min hemsida.


Kram på Er!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards