Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Hundprogram.

Av Cinzia - 25 mars 2009 18:54

Ja de har varit ett gäng program.

Jeppe Strid mins ni han. Lustig filur, och så Barbro heter hon va? Och nu Fredrik Stern(om de är så han heter).

Vi har jhu även Cesar Mannen som talar med hundar.


Men nu ska vi prata svenskt.

Med sveriges mängd av hundfolk. Vi är jhu en del ändå! Vart i från kommer televisionen på att vi ska sätta sådana "hund instruktörer" på tv´n.


HundC... Ja de första X antal programmen gick de ut på att lägga ner varje hund. FRån klo klippning till aggresions hundar. Han analyserade ingenting. Hans väg va "dominans" och "ledarskap". Sådant jag fick lära mig på lydnads "skolan" med min förra berner för 13 år sedan. De där med tryck in apporten stäng munnen, lär hunden stanna genom att snärta till dom på huvudet osv.  Utvecklingen har gått framåt. Även vi mäniskor borde la se oss omkring.

Efter varje hundprogramm hamnar vi i ett hysteriskt tillstånd. JAHA ÄR DE SÅ MAN GÖR!

Utan att veta varför ens hund gör som den gör. Utan att kunna djurens språk etc sätter vi igång med att lägga ner dom, rycka i dom osv...


Nu de sista har jag tänkt mycket på vad en person skrev i min blogg som kommentar. "Titta inte på de"  Här om dagen kom ju HundC efter mannen som talar.... E ju först och främst pinsamt att dom sätter svensken efter. De riktigt idiot förklarar oss ännu mer. Sedan ville jag titta på HundC.. men samtidigt inte. Om jag tittar tror jhu television folket att jag gillar de jag ser. Men jag gillar inte de jag ser, inte på de sättet dom vill. JAg sitter här hemma och gnälle roch klagar. Ahh de jag gillar mest ;)...

Men jag tittade inte så mycket. Jag gillar att han lär ut att leka med hundkopplet.. Mycket logiskt tänkt. Tagga gärna upp en terv som redan är super taggad. Jag såg huvudrolls innehavaren på My dog i Rottis ringen för hanar. Han stod framför domar båset upptuppad med en blå kavaj, åt gele godis FRAMFÖR domaren. Han gick före domaren när de skulle se över hundarna osv. Dömde fredrik. Öhh nej! Han va bara ett stort altar ego mitt i vägen. Tur ajg skäms, så ngn skäms åt honom lixom.

Särskillt efter hans lyckade programm med rottisar. 

Jag undrar vad skulle kunnig hundfolk eller våran man som talar med .... säga med ett möte med Fredrik. Tror mannen som talar... skulle flina lika gott som jag.


Va jag älskar med är hans bil. Haha de är nog den första icke ägare av rått hund som har en sportbil. Måste jhu för fan vara ett skämt. 


Idag när jag stod vid mitt skafferi tuggade på allt som heter onyttigheter, tittade jag ut över min lilla lekplats. Då går de en granne med en berner/collie/golden blandning med barnvagn utaför. Han går runt och runt sandlådan. Och skriker FOT kör på hunden med barnvagnen och drar i kopplet. Skriker SITT. 

Jag kan bara skratta. E de inte patetiskt. Och en aning livsfarligt. Inte FAN borde sådana här programm visas. Har dom inget ansvar vad dom kan utsätta hundarnaför. Och inte minst komplikationerna som kan komma om de utför fel på hunden. OCh va hunden kan göra mot föraren.


Sist fick tv nog en liten micro del av tittar siffra på mig. tror jag bläddrade mellan de och ngt på discovery. Jag hörde mank unde chatta med honom om de va udner programmet elelr efter. Jag va bra sugen.

Men jag vet att vad jag än frågar finns de alltid ett "svar"


alla stora bolag kan svara på frågor utan egentligen ge ett vättigt svar.Fast de är ju sant, gör han de så är han jhu medveten om sin inkompitens. Bra eller dålgit vet jag itne. Gör han inte det ah då är det nästan farligt.


Jag vet inte. jag vill titta men ändå inte. Vet jhu redan vägarna att gå.

SITT- dra i koppel. Beröm inte. DRA SOM FAN rör han sig bli arg!

BUSA-med koppel ryck till.Visa att de e du som bestämmer!(grov personlighetsstörnings lektion)

RYCK- i kopplet. när unden inte lyssnar. SÄg HALLÅ när du rycker andra gången.

STOPPA in handen när hunden är i ett hysteriskt tillstånd (säg att hunden bet)  håll upp halsbandet så hunden nästan stryps så den slutar.SÄg att du inte gillar läget. Men de är ett måste.

LÄGG ner hunden vi de flesta tillfälle. DOMINANS är en viktig grundregel.

avliva om inte åvanstående gett resultat.


KRAM!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards