Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Vår värme

Av Cinzia - 1 april 2009 21:22

EFter en väldigt aktiv dag som igår. Med viltspår på morgon och bara några timmar senare Lydnads kurs. Va vi två mycket trötta figurer som la sig.

Idag sken solen som bara den. Det va riktigt varmt också.

Tanken va att jag skulle bada Fago på Alfa hnudcenter. Men med tanke på värmen som fanns idag så drutta jag Fago i badkaret och han åkte på ett mega skumigt bad/dusch. Sedan va de bara uto ch traska....


Alltid lika kul, till min förvåning att titta vad som sker på andra sidan räcket. Även om räcket är lättare att stoppa igenom huvudet i mellan raderna. SÅ är de detta han väljer först.


Vi har bävrar i Lerum. Har sått mycket i tidningen om de bävrar vi har här. Dom gnager ner träden. Och de dom inte hinner med. Ja dom blir ståendes tills ngn hugger ner dom.... Rätt häftigt ändå...





Vi hittade lite krokus också. Eller rättaresagt en hel del. Himla vackert är det.


Promenaden va skön. Fago hann faktis torka.  Vi fick med lite "inkallning+ställande" under promenaden. De vi hade lärt oss i går. Lite läggande och den roliga rutan hann vi med.


Jag hann även gräva ner en "sköldpadda" och hitta en gois hög bakom en buske. Mycket hans med. Mysigt som bara den och han luktar äntligen gott igen.


eftersom Tisdags morgonen började med viltspår och spåret slutade med att ajg upptäckte en fästing =( så blir de till att köpa fästing medel i morgon.

JÄVLA HEL***ts förbannade vidrigt djur. BLääääääääääää.......

KRam på er ;)

 
 
Linda med Milou

Linda med Milou

1 april 2009 22:29

Tja!! Härliga bilder!!!
Skönt att kunna bada killen å sen promenera honom torr i det härliga vädret som varit idag...
Kul att träffas igår på kursen...
Vi ses om 2 veckor!!
Kram Linda med Milou (Aussien)

http://bloggis.se/andersson

 
Ingen bild

Ann & James

2 april 2009 07:26

Hej!
Mina hundar fick sig också ett bad igår och låg och torkade i solen. Härligt!!!! Nu vet jag varför mina kommentarer inte har visats. Jag har glömt att skriva in kod:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards