Fago & Theo

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Cinzia - 7 april 2009 00:40

Nu i ett par dagar har ajg och Fago varit hos min syster. min syster är inte hemma just nu så jag och min mor täntke överraska henne genom att göra iordning hennes trädgård. Måla om sovrummet och stor städa.

Medans mamma står i sovrummet med vita prickar över hela sig. Står jag jag i hallen och sorterar papper, sladdar, målar saker osv...

Vad gör Fago? Han ligger troget på den lilla gräsplätten där ute. 


Ja jag e helt överväldigad hur detta med "vakthund" fungerar. Han har sina ben han har sina leksaker och vaten skål. Han ligger på gräset i skuggan( de har trots allt varit rätt varmt nu ett par dagar ¤¤weee¤¤) han har uppsikt över hela lilla tomten. FOlk kan passera, hundar kan gå struttande, skällande förbi.Han säger inte ett ord. Han höjjer huvudet och iaktar dom medans de trallar osv förbi. Tomten är mkt liten. som "markering" på tomt gräns är det stora stenar och när rabatten övergår till en gräsfläck*typ in och ut på tomten plätt* HAr jag ställt en plats bänk. När de kom folk som skulle komma in Skällde han högljytt. Jag gick ut noterade och där stod de en främling. FAgo sätter sig vid min sida. Står änniskan still är Fago tyst. Rör sig människan mot oss. Skäller Fago. Helt häftigt. Va de någon vi kände till men Fago inte kände gick jag fram skakade han pratade lite och så va de lugnt. FAgo hade ett vakande öga men va tyst. 

Ngt annat lustigt som Tamtam tiken innan gjorde va att gick grannen igenom grinden va det inget. Då va hon super glad. MEn klättrade grannen över staketet belv hon ursinnig.


Idag hade Emilio *min syster son* en kompis hemma. Emilio gick först över stenarna. OCh Fago SKällde... Sedan gick han igenom grinden och då va Fago tyst. Samma regel gällde då Emilios kompis. faktist lite roligt.


Om jag skriver osammanhängande är det för jag skrivit ett turbo arbete  i psykologi precis. Tröttnat på de lite granna. Meni allafall så tänket sitter i lite. 


Men men mkt tid för und idag helelr blev de inte. Så nu på kvällen tog jag min hund mats paté och en plast sked och tränings ryggsäcken ut. Kl va nog en 22,30

Vi tränade inkallning med ställande. Gick kanon. Vi är på ruta 1*skrattar* men de går bra, kanske dags att gå till ruta 2 nu då :S....

Vi tränade fria följet med en dummy. Jag är livrädd att gå längre sträckor. För petig typ. Och känns som Fago kommer att tappa fokus. Osäkerhet hos mig. Samt vi tränade "ligg".... Men där står de till..


JAg är så besviken på upplägget nu på kursen. Aldrig varit de innan. SÅ jag kännerm ig hyper stressad över de jag behöver hjälp med. FAN! vet inte va jag måste prioritera bort... =,(....


i morgon blir de mer plugg, köra mina bil till bil och teknik. ( mor min krockade jhu min bil), kör runt i en skrot bil nu*skäms lite faktiskt*, sedan blir de till min mor låna tvättmaskinen sedan tuffar vi bort til min syster städar och fixarl ite till.... För hoppningsvis ska jag hinna måla mina egna lister i morgon... NÄr jag ska vara und ägare där i mellan vet jag inte :S



GRATTIS TILL ALLA SOM KLARADE SINA OLIKA DRAG PROV I LINDOME....


Ni som inte kom riktigt i mål, de kommer fler tillfällen. De är djur / individer vi har att göra med. Och som vi vet. Sennen hund är en sennen hund. Ena dagen elit klass i arbete av olika slag. Andra dagen Elit slappare och noll intresse.


KRAM ON YOU!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards