Fago & Theo

Alla inlägg under maj 2009

Av Cinzia - 13 maj 2009 14:33

De sista dagarna... Först drog jag ju min tand. Samma dag kom min mor på kvällen och tapetserade mitt sovrum. Jag gav upp de gick helt enkelt inte.. Samtidigt som mor kom fick jag ett sms av Jonas. "- bruten näsa, axel url ed och uppskrapade tänder."

Han hade kört cross tävling och sista heatet dunsat i backen med huvudet före. Så det va bara att åka till Mölndals sjukhus. Väl hemma igen, fick jag ett trevligt sms av Pernilla. SÅ på kvällen kom Sweety på besök och gjorde Fago´s kväll juvlig.


Jonas kamera va inte gjord för mörker så de ba inte mycket kort att skryta med. Men de rullade och gottade sig.....

Under veckans gång har jag varit chauför åt jonas. Himla massa åkande har de varit.

Sedan på fredagen upp kl 06,00 för att åkao ch städa hos min far i hans pizzeria, sedan hem och väntade för det regnade  som tok här och jag niväntade om de skulle bli uppehåll för lydnad eller hemma kväl med nybakade bullar.

Som tur åkte jag för de blev tokigt fint väder. Väl på plats blev de en Ikea choklad kaka och nr 7. av 10 starter. Möte massa trevligt folk, och de vak ul för jag va helt själv. Första gången jag inte har moraliskt stöd med mig.*stolt* Nervös som tusan va jag.  Och nu i efterhand fattar jag itne varför... På plan fanns även en New foundland. Super skön att se. Äldre farbror som även hade 3 äldre män som fan klubb och hejjarklack. Super sött. Duktig flicka... Men blev inget första pris den dagen.

Själva va ju jag som vanligt helt hopplös. Plattläggningen som annars brukar vara klockren slutade med att på vägen tillbaka möter  Fago upp mig SUPER GLAD: undrar va jag varit... Så vi nollade det momenten. Vad säger man! Första gången så paff blev jag.

Fria följet va bara löjligt. Att jag inte bara kan hålla fokus. Han hittade rutan mitt in till rutan också. Men som sagt va tvungen att stanna lite på vägen in. Apporten belv snder tuggad och våra slarviga fel som vanligt. Snea läggande och snea sättanden.


Men 110 p med två nollar och första tävlingen på mitt race mot släppa nervositeten. Anmällt mig till 6 st endast för mål att sluta bli så tokigt nervös, lära mig att hålla fokus på plan. OM Det går bra övrigt är de bara + i kanten. KLockan hann bli riktigt mycket. hemma så sent som klockan 23,00 då va det bara att få i sig lite mat, bada Fago och torka av honom, duscha avm ig och packa om väskan till utställning. 02,30 hamnade jag i säng.


Upp kl 06,30 borsta av en fällande hund och iväg.


På vägen fick ajg ett samtal av Maria med Ebba och Nala.. "- har du kört förbi den där övnings köraren?...( näää inte sätt ngn )....- jagk öde om sedan tankade vi, och då kom pluggen tillbaka så vi fick köra om igen. Men nu är de en ny plugg uta och kör. Är de bara sådana som är ute idag..... ( jag brister ut i ett gap skratt.... ( Det är ju JAG) jag är trött och kör lagligt.. tittar bak i backspegeln och har en lång tradare, en bil med släp + minst 4-5 person bilar. De va jag som va pluggen.

VÄl framme så hade Maria med sig utrustning för en hel vecka*skrattar* Men väl behövligt  då dek om skurar av ine denna värld(tält)

 Va itne specielt lång väntani nnan vi skulle in i ringen ( jag och Fago) Första gången som jag inte va ett dugg nervös.

Chockad och förvånad delade hon ut ett rött band till oss...  Och i kokurrensen och sållningen sållade hon inte bort oss... Fick mig en super chock.. Sedan kom de en hand och sa - han behöver lite mer hull.. Men fatta jag va glad.. Fago är väldigt smal nu. Gett honom fel foder ( låg protein) fattade inte jag. Men övtigt tyckte hon om honom massa.

*weeee.... häftigt. Tack för alla fina komplimanger och kommentarer.

Grattar Maria med Ebba som fick också med sin första 1´a hem. Grattis Lena asom fick med fin kritik och 1´a pris till Daisy... och grattis till Er alla andra de gick bra för.

Kul att äntligen fått träffa Kicki, himla roligt när man får ansikte på dem man pratar med. och super kul att träffa MArinette och Anita.


Sedan bar de hem igen med min lilla skrot bil.

Hem äta lite och i väg till en vännina och se på film... Sent blev de och halv social va jag. trött som tusan. Åkte då iväg vid 24,00 till pappas pizzeria igen för städning och sedan hem och på med fästing medel på Fago.

Söndagen vart jag orolig som tusan Fago bara sov och sov och släpade benen efter sig - biverkning av fästing medlet jag hyllat dagarna innan bara.

åndagen kom och han va lite slö då med. Åkte runt som en skållad råtta över allt och ingenstans.Kl 23,30 åkte jag till min pappas pizzeria för att städa och lämnade stället 02,30 och hamnade i säng runt 03,30. Tisdagen kom det bar i väg till tandläkaren igen kl 09,00, ingen tansten och inget hål på 9 år. Och nu snackar vi INGEN tandsten*ler stolt***en promenad på stan, och sedan hälsade på min far åt pizza och hem igen Fago hade nu piggnat till ytterst lite igen.

Vila snabbt själv för att 17,30 bege sig till sista tillfället av hund kurs. Himla trevligt va de och Fago va nu lite lite piggare....

Idag är vi alla utslagna. Har inte orkat notera hur Fago är. ( kass matte är jag) är ju himla trött själv.


Idag kommer mor efter 17,00 och tapetserar klart. Här ser ut som 7 mycket svåra år. Men efter bloggandet och min ägg smörgås blir det städning. Längtar till i morgon då det är öppen träning i Kallebäck. HImla trevlig klubb. Gillar den starkt. Men först på morgonen är det läkar mesök halv nio och tandläkare för jonas i stan halv elva... TRÖTT!...


Äntligen har jag fixat nät på balkongen till GOliat. Han njuter som tusan, rullar och pratar och sitter på sin kattställning och tittar ut... Himla härlgit att se...


Nä nu blir de räck smörgås, sedan bara bita ihop och hugga tag i hemmet.

KRAM!

Av Cinzia - 8 maj 2009 15:29

På hur vädret ska ha det. På SMHI står de uppehåll i kväll mellan 18,00-24,00.

Blir det så, är det ju lydnads kväll. Meni nte om de regnar, då blir de nybakta bulla och film i stället....


Denna väntan....

Av Cinzia - 4 maj 2009 15:25

Mmmm ont som bara den har jag haft.. Inte listat ut om de va örat, nacken, huvudet eller käken. Men smärtan koncentrerade sig slutligen på en sida av huvudet. Så tandläkaren fick de bli.


Väl där tågs de lite plåtar och bestämdes att dra en visdoms tand. Sagt och gjort. Hem kom jag med en tand mindre i munnen... Vet inte direkt om jag blev lyckligare för det. Ont fortfarande... EFterosm de va synd om mig fick de bli fotbad.... Har hört de ska vara avslappnande...


Dock bristen på balja fick bli ett resultat med hinkar. Och inte alls specielt avslappnande...


DÅ Jonas vurpat rejält med Crosseni  söndags är jag hans upppassare också.. Axeln ur led, bruten näsa och skrapade tänder... Och som killar bli vid skada.... helt förlamade i resten av kroppen också.. Otroligt..


Men men mysigt med lite sällskap på dagarna ändå....

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards