Fago & Theo

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Cinzia - 4 juni 2009 22:48

en Berner på väg till Swedenrock

Av Cinzia - 4 juni 2009 22:18

Vad har skett... Jag har inte uppdaterat för jag helt enkelt inte orkat.. Gått in i sådan där apatisk/melankoniskt från och till... Nu precis nu är jag lite piggare... Så får uppdatera lite vad som skett här och nu....


Jag har tävlat två gånger... ALingsås och Lerum... Mitt mål med mina tävlingar är mina nerver. DOm hopplösa nerverna, trodde jag....


Tävlingen i alingsås va perfekt. Mina nerver gav äntligen upp..

De va tidigt solen va framme men inte varm... I väg med Fago... Drog lott dragning.. En Willy´s snickers.. Denna  choklad.. Men visst åt jag upp den efter dagens slut...*kände so ajg va värd det lixom**

Jag mins inte vilket nummer jag fick...( guldfisk minne)...

Men platsen va dags och in skulle vi. SOlen hade börjat titta fram rejält... Bakom den minimaliska lilla gula "stugan" stod vi 5 st och knudde.. Där släppte mina nerver... En skakade som tusan, en repterade hela tiden. TYST TYST.... en annans mage kurra.. osv.. Då släppte min nervositet.. Det har varit förstått för mig att folk är nervös också.. Men nu fick jag de lixom svart på vitt.. Så jag bara log.. Gick tillbaka och Fago låg i allafall kvar... De va mina två mål. Nerver och Fago ligger kvar på platsen. Resten tar vi med en nya salt.

9.5 p.. Domaren förklarade det som att Fago va orolig, titade sig omkring och hon kände att han kunde ha rest sig. Men jag vet reser sig de gör han itne under platsen, möjligen då på vägen tillbaka...

Sagt och gjort vi väntade.. Solen blev varmare och varmare...SÅ han fick bli satt bakom deras gula klubbstuga...


Ut på plan sedan va jag rädd att jag fick en slöer sennen som jag hört dom kallas... Men tji fick jag... "lilla" Fago charmade dom på plan så det stod härliga till. Inte det att han bara va söt.. Utan rent av lydnaden. Han visade arbets glädje, lust, vilja, intresse. Han hade roligt. Jag hade roligt. Jag va helt och hållet avslappnad. Han visade sitt rätta jag. När tävlingen va över och alla tog en paus kom tävlings ledaren fram till mig och frågade. Tävlar ni mycket? Jag har aldrig sätt en så pigg, alert, berner tidigare.. OCh han e super charmig... Va kan man säga TUSEN TACK och super glad. Sedan till min stora chock och förvåning delas priserna från frösta platso ch ner.. Och redan efter andra namnet utbrister domaren. "- jag måste säga de, denna hund har stulit mitt hjärta helt. VIlken arbets glädje"... Och sedan en placering som nr 2. Helthets intryck en 10p. och med komentaren:"denna hund älskar jag"... Hur mycket bättre än så kan de bli?... Hel imponerad...


Sedan kom Lerum.. Den dagen va jag faktis lite nervös... GIllar lilla ALingsås.. Litet gemytligt... Lerum e störe närmare.. men jobbade på min nervositet.. De gick jhu ingen vidare när jag upptäckte hur bitter och butter domaren va.. Jag va näst sist i starten och fick allt höra folks grinigak omentarer om domarens åsikter och bedömning. Men jag jobbade på de. Lyckades tillochmed få en som sålde lotter där att tro jag bara hade vägarna förbi för att titta.. Då e man skicklig på att slappna av*skrattar*** Men lite pirr va de allt.


Med en 9´a i fria följet smälde även denna domare och jag började höra små tissel om Fago mellan skrivaren och domaren och tävlings ledaren. Med två gräsliga nollor fick vi inte mö till poäng. Men domaren förklarade för mig att de va en grymt fint fritt följ, och att vi hade så fin kontakt på plan. Han smälte han verkligen smälte*fniss** När vi gick av plan sa tävlings ledaren att de va ett nöjje att ha oss på plan. OCh den komentaren med 0 nollor i ryggen.. Ah det känns ändå helt fantastiskt...

Ngn läcker placering fick vi inte.. men orden av tävlings ledaren och av domaren räckte gott för oss....


Jag har läst och hört att våra berner får olika fula a.k.a namn... jag är väldigt glad att jag aldrig fått höra ett sådant, utan bara tvärt om....

Berner kan och tro mig jag ska tamig tusan gå så långt de går att gå.... Envis ;)


Övrigt så har min kurs på Alfa slutat, tog en privat lektion till idag för att få grepp om vissa luddiga saker.


Snart e det tävling igen... Mål 1: nervositeten. Mål 2. Ligga kvar. och mål 3... ja de är att bara njuta...


 Kram på ER!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards