Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Lydnad i Gräfsnäs!

Av Cinzia - 26 juni 2009 01:11

Jupp så va de gjort... En kväll i Gräfsnäs. Alingsås brukshundklubb annordnad. Inoff utställning + lydnad iett.. Riktigt trevligt.. Jag hade nästan tänkt att inte åka idag. De va tokigt varmt. och vi hade under dagen bara hållt oss inne. Men jag duscha igenom hela Fago precis innan vi åkte.. Måste erkänna att han hade torkat lagom tills vi kom fram. Men de hela gjorde ju bilfärden enormt mycket skönare för honom. Då jag har en s.k manuell AC...


Mitt minne drog mig inte över näsan direkt då jag mins att de låg nära vatten. Sagt och gjort... Herr Fago och jag innan lottdragningen gick ner till vattnet och han fick bada lite..



Lottdragning och nr 6. fick vi. Sanbbt tryckte jag i mig pimp pimp karamell asken och väntade på platsen. Pisseblöt kylduk och en skål med vatten i skuggan...Inte ett dugg nervös. Eftersom ajg inte hade någon som helst förväntan idag. För varmt för berner eller annan rasm ed underhull så att säga...


ut på platsen va det. Vi har tränat som blå jag och Jonas för att Fago ska hålla näsan i schack och inte möta mig snällt på tillbaka vägen. Bakom hästvagnen stod vi 4 st. Riktigt mysigt gäng. En med en schäfer (domare) han sa jag har tävlat minst 40 gånger och ändå lika nervös... En dam med en fisnk lapphund och en tjej kom ej ihåg hennes ras. Vi skrattade lite åt Hundsports novis där om vad lydnaeds folk håller tummarna att sina hundar ligger kvar.. Då kommer tjejens lilla pojk på besök och undrade AHA matte e du här...


efter 3 min och återgång Låg Fago faktis kvar... och han mötte mig inte och han ahde inte nosat. ÄNTLIGEN vår 10´a skönt...


direkt efter gick jago ch Fago tillbaka till skön och han fick bada mer.


Vår tur.. Fria följet va Fago super taggad...  Tyvärr är lite av våra snea sättande kvar, men i stället för SS fick vi "bara"  något ss(snea sättande) så en 9´a på de.. De får vi väll vara nöjda med.


Sedan gick de bara utför. Inkallning med ställande kan vi inte.. VI har bara tränat på tempo in från ställandet.. ( delar upp momenten) Men Fago kom i en jäkla fart samt slira lite på sidan längst sträckan  och tugga lite gräs på vägen och satte sig fint på plats när han va klar.. Super  charmigt tyckte tävlings ledaren och domaren visar upp den självklara 0´an.


Apporten har vi börjat träna om. Vid de momentet hade Fago ännu en gång hunnit torka och hela hans värld va ju en bastu. Ngt tempo fick vi inte alls.. och den lilla apport bocken åkte på omgång av tugg.


Rutan hittar han.. men är lagom motiverad på plan.. Den lille lymmen har lärt sig när de är tävling och inte... Jag har fått tips och råd om hur jag skall göra- men va tusan - tävlings människan i mig tar över.. trots jag vet mina poäng...


Hoppet som vi annars har klarat så fint har varit katastrof de sista... seg som tusan nosande och inget återhopp slutade de fina momentet med en rejäl 0´a..


Men trots allt detta fick vi en 9´a i helt het. Och Tävlings ledare som utryckte sig

" han har enorm pondus din vovver"... härligt att se...


Av plan blev de mer bad och en del väntan..





Dags för pris utdelning...  en 8´onde plats av 11 starter. Ja vi är då inte ett grymt ekipage direkt... Men när jag som alla de andra skakade hand med domare och tävlings ledare fick mitt papper och va på väg därifrån. Brast tävlings ledaren ut. JA dennah und har enorma potential... under bart ekipage att se på plan.. Klart man blir stolt. Men skäms ju som en hund. Ennu ett JÄVLA 3´e pris. Nu är de hård handskarna i träningen som gäller. Boll har jag inför skaffat nu med....


När jag samlar ihop oss efter ha klappat händerna åt de duktiga 1´a pris tagarna och placeringarna började vi traska... Då stannar domaren vi hade i ALingsås sist oss... Och frågade . - Varför fick inte min favvo hund ngn pokal idag?... Små skrattade gjorde jag och mena vädret tog ut sin rätt.. men hälsade att vi sanrt syns igen i alingsås ( gilalr den klubben, även innan domaren brast ut hur mycket hon tyckte om Fago )...


Nära väskan blev vi stoppade igen.. Tävlings ledaren. som undrade om vi va me di en tävlings grupp, att Fago ahr enom potential. Har e så stor men för sig så lät på plan. Hans enorma arbets glädje och vilja.. hon tyckte jag behövde ngn som kunde se detaljerna på vår träning och gav mig tips om lite länkar till folk som tävlat i lydnad med berner i Sm... Och tyckte enormt att vi skulle börja träna på Elit moment.. och att jag skulle gå rak i ryggen och stolt där i från idag..


Visst blir man glad. och stolt.. men va tusan.. med alla de 3´e priserna.. Hur tusan kan vi träna på Elit moment då. Vad ser folk jag inte ser. FÖr de känns mest helt värdelöst på plan, när han inte kan ( beror ju på mig )... Men glad blir man väldigt glad..


Han har mycket arbets vilja och glädje.. apploderna efter fria följet lyfter ju upp en del..


Och de där med elaka kommentarer eller att kalla Fago slö eller liknande ah sådant har vi aldrig hört. Bara motsatsen. Så de är väll de som taggar mig..


nu e jag mer tränings sugen och tänker köra hårt inför nästa tävling...


Här kommer en liten film när Fago badade mellan platsen och vår start. KRAM!

 
 
Linda med Milou

Linda med Milou

27 juni 2009 17:35

SÖTA FAGO!!!!!
Ja jag förstår inte heller vad det är som alla vi andra ser MEN inte du!!! ;o) Han är grymt duktig din lille pojk!!! Mycket beror nog på att han ser ut att ha kul på träning och på tävling, han ser alltid så GLAD ut å även du!!! HEJA TEAM FAGO!!!!!!
Lycka till på nästa tävling!!!
Kram Linda med Milou.

http://bloggis.se/andersson

 
Sanna

Sanna

28 juni 2009 07:25

Hej & tack för besöket hos oss:)

Fago låter jättehärlig, hoppas jag får tillfälle att se honom in action nån gång;)

http://www.rohult.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards