Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Varberg

Av Cinzia - 17 juli 2009 13:24

Japp så e det!


Jag och Fago belägra Varberg i 2 dygn....

Nu i helgen blir de Varberg endast för mig dock ;)....


Fago trivdes som fisken i vattnet. Han förvånade mig. Han reagerade ingenting på den nya miljön utan fann sig till rätta direkt vid sin pool.


Han fick även besöka havet....



De va kul. Hela hund + huvud va under ytan. Fånga alger, och annat gräs som flöt om kring. Hoppa matte i vågorna hoppade Fago i vågorna.. Super mysigt och verkligen jätte gott och varmt i vattnet.... Efter helgen blir de nog att jag hämtar upp lilla Fago så åker vi ner igen.. Bara de att min rygg inte uppskattar den "sköna" madrassen som mor och syster min pratat lov  ord om...


Jag råkar vara ca 10 cm längre än sängen. De är en 80 madrass och jag som vänder och vrider på mig, rullar ju omkring i denna uppblåsta konstruktion. Den blåser upp sig själv med en liten motor.. Som sitter just under huvud delen.. vilket är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiite dumt då man nästan inte behöver en kudde , fast mojjängen är hård lixom. Svårt att förklara...


Fago charmar alla sin väg, allt från inne i disk utrymmet, till utanför.. Jag trodde han skulle bli lite stressad till en början men icke.. De är en hund Camping... riktigt fin  och bra för hundar faktis.


Såg en berner misstänker jag ena natten vi promenerade. Fago hade nämnligen smakat på den väl kryddade grill marinaden + lite salt vatten första dagen i havet( han fattade först efter en stund att man skulle stänga munnen)....

I allafall, barn frågade om de fick klappa och absolut 3 barn klappar som barn klappar tänkte hmm nu blir han nog stressad i denna miljö, hoppa på en uppblåst sat, gungar, åker kana, sandlåda, flk springer till toa till duschen till resturangen folk och barn cyklar hundar över allt. Men Fago sniffade lite på dom satte sig till rätta och tyckte de va helt ok att bli klappad och utglodd av div folk... JÄKEL till hund jag har alltså. han e perfekt... Efter badet blev de i allafall hund dusch. Ja men visst .. skit bra annordning, lite hal dock... men upp för en ramp och i kaklad badkars version i midje höjd.. SKulle man haft hemma...

Promenad på stranden och allt annat fick Fago att lbi tokigt trött..



Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz sover som sn stock. Han va lös hela tiden och lämnade inte vår husvagns plats.. han höll sig där. tittade på passerande hundar osv.. inte ett ljud.. titta på dom som hmm jaha... de här livet har jag alltid levt...


Självklart va jag också tvungen att somna inte bara han som får hjärn gympa... dock vid uppvaknandet såg jag ut så här:

Jag låg i behå med armarna över huvudet lite snätt. Så låt mig säga. min solbränna över till är va man kan kalla grymt sexigt  PINSAMT.... bild på de bjuder jag inte på*skrattar***


Nu är min tvätt snart klar, Fago´s helg barnvakt är fixad och sedan blir de Varberg och titta på bland annat sådana här bilar:


KRAM!


 
 
Marianne

Marianne

24 juli 2009 00:40

Jag är inte avis på din solbränna, den ser för smärtsam ut.
Jag hoppas du inte somnade fler gånger i solen.
Ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards