Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Sammanfattning

Av Cinzia - 1 augusti 2009 23:53

Hejsan hej!


Jag är hem kommen och trött efter en liten mini semester upp till Mantorp.


Vi stanande till i Knalleland i Borås och köpte luftmadrass med extern pump - jonas ville ha en sådan tyckte han- manuellt fungerar jhu tydligen inte...

Engångs grillar och en mc drive *så att säga Mc donalds drive in *

I väg mot Mantorp.. haha ahh vi stanande lite över allt, på ett ställe hittade vi ÄLg safari kanon tyckte jag men visade sig de låg 46 mil från själva platsen där dom låg, så vi lixom skippade det. resan tog 5 tim och de är inga sådana mil upp. Men vi hade helt enkelt inte bråttom.

Vi stannade i Gränna köpte polkagris- ingen av oss gillar de men tydligen va de ett måste + en hallon/kola stång. Och ett vykort med mopeder på.


tog lite turist kort igenom rutan också( regnade ju ).. vi stannade även vid en "borg" fast de va menat som lusthus fast de blev gäststuga "typ".. tog lite kort upptäckte att de blåste väldigt mycket, undrade om de hade glas på 1600-talet.. För annars va de nog väldigt kallt där inne. Samt va alla små hålen va till för. Såg ut som miniatyr dörr valv.. Lite kort tog vi och så vidare... Vi hamnade sedan i Mantorp på citygross- föda va jhu ett måste. trots vi ätit hela vägen upp*  =D....


Sedan slog tanken oss - jaha de är ingen sol och vättern är närmast sjö. Vart ställer vi oss. Action mett i Mantorp hade jhu en Camping. Perfekt.. 350 kr fattigare per person va Viton parkerad.. Dags för inredningen... Äckligt blött i gräset så jag tog ju på mig plastpåsar på fötterna ovanför skorna....


Jonas slänger upp sin läckra madrass och koppla den elektriska pumpen. Jaha- jag bläddrar vi hobbex katalogen som vi fick med oss från Knalle land. Efter en ca kvart läser jonas. "- brukas endast 30 min åt gången"... Båda tänker ju högt. jisses tar de så lång tid för att blåsa upp den... jag bläddrar vidare och ytterligare 5 min senare..... SÅ börjar jonas skratta ( eller gråta) vet aldrig skillnaden på det ljudet han avger... Han hade glömt att stänga ut luft hålet som är lika stort som en 5 kr .... Herre jisses.. ja när de väl va stängt gick de jhu "lite" fortare...

bäddat och klart. Madrassen i Viton super mysigt.. Yatzit va fixat och nu va de bara grillarna kvar.. Två engångs grillar... Ja efter jonas och jag tryckt ner ca 10 st grill pinnar, lite kartong, lite torky papper och de fortfarande inte brann gav jag mig bort till en annan liten koloni.. och frågade om de hade tändvätska.

"- Nääääääääääääääääeeee menj ag har lite tysk import... " Han sa att om man dricker de några dagar ser man dåligt sedan.. Tvivlar inte en sekund på de, lukten va hemsk... tror inte man ser ngt efter bara en smak..

grillat och ätit.. gick vi bort till området för att titta--- joda de va lite ljud tävling vi fattade exakt ingenting men vad vi förstod med baslådorna som tog upp hela baksäta + eller och med bagaget så va de en jäkla masssa ljud...


Kvällen kom jag kved redan kl 05,00 KISSENÖÄDIG och ömma fötter.. Tyckte jonas kunde köra mig bort till toaletterna som låg på området ca 500 m. men han sov som en stock där låg jag i en madrass vars hålluft grejjeninte va försluten så jag som e tyngre låg på golveto ch jonas låg jätte gott. kl 08,00 orkade jag inte hålla mig längre.. river upp dörren på med kläder och skrämmer vättit ur jonas för han skulle gå med.. då noterar jag den lilla bajja majja 50 meter bort :D lyckan va gjord


Upp "skuttade" vi kl 09,00 med förvätningar vet jag inte.. men ljud av tjut hörde i och lukt av bränt gummi kände vi.. jag haltade bort som en sengångare och jonas före :D....

Kameran i högsta hugg tog vi ann alla bilar vi kunde lapa in under dagen.. jag blev frågad av Viasat spotr om jag va press fotograf.. undrar än vad som hade skett om jag sa."- JA DET ÄR JAG"... feg ajg är.. chansar man inte vinner man inte :S..... bort till Dragracing depån och cinzia tjöt inombords av glädje. VILKA BILAR,, vilka LJUD,, vilka DÄCK.. herre jesus...AJg blev ju som ett barn på julafton....


Drifting fick vi med sätt- goa skratt fick vi, utställare med div olika sätt. En full jag för direkt. En yxa i motorhuven ..


Dagen va otroligt givande.. 540 kr och X antal film klipp senare gv vi oss hemmåt runt kl 15,00 så 6 tim tills fots stank vi bränt gummi, med grus, gummi rester bränsle stank och div stanker senare gav vi oss i väg..


Nu e ajg hemma.. bränd i ansiktet .. känner mig som en vidbränd grisskinka i ansiktet..


Fago som har fått bo hos Nala och Ebba ligger i hallen och snarkar.. han ahr haft det underbart hos dem. Bus med barn och bus med flickorna.. jag e grymt tacksam och jag tror nog Fago njöt av sin lilla semester med.


Det finns som sakt väldigt mycket kort och jag ska lägga upp några få här- sedan blir resten på facebook...


Kram!





 
 
Ingen bild

Bernwikarna

2 augusti 2009 11:13

Hej!
Taaaack. Här har ni varit ute och haft kul. Och Fago har haft lite semester :) :)Väntar spänt på kort. Ha de gott,vi hörs.
Kram Lena o gänget

 
Marianne

Marianne

8 augusti 2009 22:45

Jag väntar på fotona och hoppas att du har lyckats få med många tiopoängare….
Att karlar alltid ska läsa instruktionerna efter det de har försökt på egen hand. Allt hade fungerat bättre och gått snabbare om det läst på innan de gjort sina misslyckade försök.
Ha det bäst och gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards