Fago & Theo

Alla inlägg under oktober 2009

Av Cinzia - 25 oktober 2009 16:32

Precis ny kommen ur duschen. Fago ligger och snarkar.. trött idag... Japp Varit på lydnads tävling idag igen..

Jag har fått nya tankar om detta med tävlandet.. Jag menar va ska man göra när man tävlat klart nått sitt mål .. alla har vi olika mål och vad gör man sedan lixom? Så jag ansåg helt plötsligt vi inte hade brottom med Lydnads klass 2.


Ja brottom ser de ju verkligen inte ut som vi har..

Idag regnade det. Jag somnade kl  4. Fago va seg som tusan och nosen va på kopplad på max läge.

Men men... åkte i väg och de regnar.. inte vår grej.. Tränar inte ens i regn ysch... Inte Fago utan jag..


Sagt och gjort 5´a blev de för oss. Platsen gick fin fint ... Men märkte han va totalt ofokuserade ngt luktade väldigt gott.. Sedan löper en av hans lek kamrater som han tror är sin linskärlek som gör så han e helt ur gängorna här hemma och där.. Piper och gnäller och väldans..


Jahopp står där i regnet och tittar... 5 skriker dom från plan.. va tusan 4´an bröt .. Galoperar som en graciös michelin till bilen och hämtar Fago. Och in på en dö blöt plan, andfådd och jag kände mig som en sådan där sak med tomte i mitten och skakar man så börjar de snöa.. Hela vårat fria följ va pinsamt. Helt katastrof. Första sättandet stod Fago kvar, tro tusan de jag va fortfarande hel borta. Svängarna fanns inte där han lixom rundade dom lite som han själv tyckte, och inte populärt att gå rätt ut och igenom ett par stora vattenpölar. + han va inte super taggad. Nosen gick som på högvarv. Och han e ju kille två saker på en gång går inte och näsan är jhu de primära hos våra vovvar..


Men men, nu mins jag inte ordningen men apporten va seg med väldigt snätt sättande. Hoppet vet jag inte var han har gått kurs i s myg någonstans för han satte sig direkt bakom plankan, o de va VÄLDIGT längesedan om ens någon gång han gjort så. Fjärren undrar jag va jag gör för fel. Hemma och vid träning övrigt smäller de i backen och skjuter upp i luften vid sitt och ligg... Här gick det mkt och väldigt långsamt.


rutan I en full karriär rar han bort till tävlingsledaren nosar lite, jag ber om rutan igen och då travar han dit ( detta vill jag kalla ofog)...

läggandet under gång la han sig inte och de har jag mig själv att skylla... Cinzia har nämnligne glömt av att träna detta moment. Och jag säger de jämt men kommer fortfarande inte ihåg att göra de..

Ah nää inte mycket att skryta om idag.


När vi gick av plan kom de fram en dam och sa att vi såg så fina ut på plan, skrivaren sa det samma.. Sedan på Pausen kom domaren fram och sa detta. Ahhh detta är ju en favorit vill jag lova*Och Fago skäller ut honom efter noter** Trots muta med en fick torkad frolic.. den tog han allt men ändå itne alls förtjust i domaren.


Men me av 13 starter hamnade vi på plats nr4. De som tog 1´an och 2´an gjorde fruktansvärt fina programm. va helt underbart att se arbetsglädjen i dessa två.


när vi tackade för oss skakade hand med domaren och tävlings ledaren tog Domaren ton. Och ville påpeka att detta mina vänner är en Berner Sennen en stor och tung ras. Men dom visade mycket positivt på plan, och denna hund och förare visar att en stor hund kan den med och jag skulle  vara myckete stolt...


Ja något ser ju dom, de är itne första domaren som lovordar lilla Fago. Jag är dock inte så charmad av de längre. men idag köper jag det.. köper hans slöhet för jag tyckte han va irktigt slö idag. Medans andra tyckte han va en pigg och härlig hund att se på och att vi hade en otroligt mysig kontakt..


ja jag såg då inte någon kontakt alls, och fart ja de såg jag inte de heller.. Jag såg en Herr Fago som utnyttjade läget vid rutan och att programmet gick baklänges i stället för fram.


Med vår andra 10´a i helhet men en katastrof poäng i fria följet så får la vi se detta som den sista glid igenom fingrarna.. Nu ska här ut och tränas... men itne mer idag... trött på regn och rusk.



Av Cinzia - 22 oktober 2009 17:54

Jag och Fago tog oss en runda i Härskogen här om dagen..


            


Riktigt mysigt va det.

Av Cinzia - 14 oktober 2009 15:43

  Skrattande
Folkhögskolan fristående kurser för män VT- 10
 
Kurs 1
 Hur man fyller på ispåsar
 Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.
 950:-
 
Kurs 2
 WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
 Diskussionsgrupp
 1500:-
 
Kurs 3
 Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering?
 Och hur lägga ner den igen efter urinering?
 Mycket praktiska övningar
 2000:-
 
Kurs 4
 Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
 Lösningar och exempel på videoband.
 2500:-
 
Kurs 5
 Lär dig att hitta saker, börja med att ställa de på de rätta platserna
 istället för att gapa och vända hela lägenheten upp och ner.
 Öppet forum
 1900:-
 
Kurs 6
 Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa
 Bilder och ljudband
 4000:- begränsade platser!!
 
Kurs 7
 Våga fråga efter vägen när du inte hittar
 Berättelser ur verkliga livet.
 1500:-
 
Kurs 8
 Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?
 Körsimulator
 7500:- obegränsat antal.
 
Kurs 9
 Lär dig skillnaden på fru och mamma
 Rollspel
 1900:-
 
Kurs 10
 Hur man lär sig att älska shopping?
 Andningsteknik, meditation samt mental träning.
 500:-

Alla anmälningar är bindande

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards