Fago & Theo

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Cinzia - 18 februari 2010 21:01

Men kommer ingenstans... Vitt överallt.Tyst och ensamt... Benen är tunga och jag orkar knappt lyfta dom för all snö.... Hemskt, svettig innanför vantarna och mössan som är förstor åker ner över ögonne hela tiden... Snoret rinner hela tiden, och de tåras i ögonen av kylan..

Hjärtat bultar så himla långt kvar.. Kommer jag orkar runt..

Efter 500 meter inser jag att fan det är 9500 meter kvar....    


Lidelse, smärta, oendligthet... Denna mil. Jag borde klara den galant men orkar knappt uppför de första 500 meterna. Tillråga till det va jag ju självklart tvungen att testa en liten avstickare som resulterade att jag fick bita mig i läppen och vända om( avskyr vända vill gärna gå runt )


Fick tummen ur och ringt vårdcentralen. fan ta dom att säga att jag e trött, tappar hår, mår illa, fryser som en idiot etc för mitt psyke. jävla förbannade förolämpning och det fick sköterskan i telefonen också veta om   


En telefon tid den 26 Feb mellan kl 08,00-09,00. Jag som knappt är mänsklig då.


Fago dock bjöd på mycket roligt. Herre ghud han sprang fram och han sprang bak, han skutta och han hoppa, tugga pinnar och hela galoppen. Härligt att se....


Kan väll inte påstå att jag njuter av de där 1 mils promenaderna. Går alltid själv. Egentligen tur e la det. Blir så jävla förbannad när jag inte fixar att gå mer. JAG VILL JU GÅ!!!!!   men inte min kropp. Jag blir sur och tvär, inombords väldigt ledsen. Sedan Fago vi kan inte gå med någon tik i huvudtaget om hon inte är brutalt tuff. Han ger sig inte. Han slickar och försöker sätta på denna stackars tik som är med tills han blir instängd i bagaget i bilen på vägen hem igen...


Nu snöar de stora fina snö flingor utanför mitt fönster. Jisses va jag längtar tillbaka till Sälen. Lägenhet är inget för mig. Ensamheten är inget för mig. Denna otroliga trisstess är inget för mig. Vill att de ska hända saker mycket ofta. Älskar att göra saker.

Men som i Sälen. Mitt i backen slänger jag mig på mage. Mår illa, kom som en rak höger. Klarar inte av att stå upp mår så fruktansvärt illa. Men inser att där kan jag inte ligga själv. Sätter mig på huk och åker en bit och slänger mig i backen igen. Lyckas ta mig ner för backen och som tur är, låg huset 50 meter från backens slut. Kastar mig in och av med alla kläderna och slänger mig i sängen. MAT!! Jag måste nog äta något. Mycket riktigt efter 2 smörgåsar och ett glas Fanta började det hela försvinna. Senare på dagen kom samma, men smart nog att ha med en kex choklad i jackan. Folk undrade nog va jag va för en. Som satt mitt i back start ( brant) och åt en kex choklad.... Ska man ha blodsocker på 3,2 när man ätit äpple. apelsin och banan ca 45 min innan stick i fingret värdet togs?


Fago snarkar gott idag efter promenaden i allafall.

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards