Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Dagens vals

Av Cinzia - 9 mars 2010 19:31

Startade kl 07,00 i mors bil mot Shalgrenska. Sköldkörtel prov och Glukosbelastning.


I rummet är det en dam som ska ta blod prov på mig. Jag är väldigt svår stucken och sa detta till damen, + jag får jätte lätt blodtrycks fall om de inte glider på fort och snabbt. Okey men de blir kanon sa hon. Jag visade vart dom brukar hitta och hon kände och letade efter. Började skojja lite om att :- oh man skulle haft röntgen blick nu!


Jaha tänkte jag  hon kommer inte hitta.. Sedan tar hon upp ett sådant värme hjärtan som man knäcker och de blir varmt. Hon stack mig 3 gånger sedan fick jag nog, då sa jag lite fint att Anna-Karin är den enda här som hittat så hon kanske kan hjälpa till.

Fick bara med lite av alla stick försök.

Ville ju inte heller att hon skulle känna sig värdelös så när Anna-Karin kom sa jag till den första sköterskan att det är inte ovanligt att de slutligen är på fötter eller händer och letar.


Anna-Karin hittade ett litet kärl och fick sina tre rör. Sedan presenterar hon sockerlösningen. och en liten mugg. Sa lite fint att jag hälst ska dricka upp det under 5 min.

Tog en smutta och innan eftersmaken kom tänkte jag. :- Vadå 5 min är ju rena godiset det här...

Tji fick jag. FY FAN! Flytande socker med eftersmak av sjukhus. Det va på snåret att jag fick i mig allt de där äckliga. Sedan efter de va de noll rörelse som gällde. Yrsel och illamående kunde komma osv..

Men mor som va med va ju hungrig och är mor hungrig finns de inget som stoppar henne. Så damen och ajg ordnade en rull stol. Sockerkick och denna skapelse till rullstol gjorde så ajg satt och gap skrattade rätt ut i korridorerna medans mamma rullade mig fram och tillbaka när hon letade efter Caféterian. Inte nog med det så va ena hjulet på rullstolen skevt så ni kan jhu tänka er hur de hela såg ut.

Mamma RUllade in mig i ett hörn och tog ett kort. Jag kämpade enormt för att hålla mig för skratt.. det va svårt men det gick. 


2 timmar satt jag som en fån i rullstollen hungrig som fan med fasta på 13 tim + då två timmar till. Nya prov togs sedan efteråt och mor och jag begav oss till Haga i stan. Där bjöd hon på varm smörgås med Mozzarella ost och parmaskinka + världens största kanelbulle. Jag fick köpt lite rökelse och vi strosade gatorna tillbaka.


På Vägen hem stannade vi på Allum hon skulle köpa skor till min syster dotter Yasmin Jag som älskar skor hittar ett par som kostat MASSA innan för bara 200 kr.

 

SJälvklart följde dom så snällt med hem.

Jag älskar skor.. lite bild bevis ...

     

Ett par av dessa är inte mina* fniss**


Väl hemma väntade Fago glatt på mig, så de va på med hund kläder kameran över axeln och ut pch pulsera i snö.

     

Resten av bilderna finns i galleriet. Nu sitter jag mest här lyssnar på min störande granne och är super trött.. Rena sömn medlet med så mycket socker.. Och jisses va de triggade igång sötsuget.

 
 
Marianne

Marianne

9 mars 2010 23:47

Jag håller tummarna för att de ska hitta vad som felar, så att du kan få rätt hjälp. Jag har också gjort en glukosbelastning, men då var jag höggravid och det var banne mig ingen höjdare. Det söta kvalmiga eländet ville nämligen upp och ut igen. Så jag fick sitta stilla i flera timmar. Men det var många år sedan nu :)
Kul att du gjorde ett skofynd så att du kunde utöka din samling.
Ha det gott. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

11 mars 2010 15:06

Jag håller också tummen för dig så du kan få rätsida.
Förstår att det var jobbigt att sitta still så länge.

Skor jag köper inte så många till mig själv men jag gillar också skor.
De skorna som du hittade var fina:)
Fina bilder på Fago.

Kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards