Fago & Theo

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Cinzia - 17 mars 2010 14:54

Jag har två väggar. Vägg 1 och vägg 2 kan vi kalla dom.  På vägg 1 har jag en spricka från golv till tak och på vägg två lika så. Jag kontaktade Förbo ang. detta och när de va här sa dom till mig att det är "standard". Samt trösklar jag får fliser i fötterna av. För detta fick jag 4 st ark sand papper så jag skulle slipa detta själv. Fliserna är i kvist storlek. Arg som ett bi mailade jag dom åter efter jag lugnat ner mig att jag tänker inte acceptera ett sådant svar.


Tillsvar fick jag en Ingenjör (inge gör ), som kom hit och skulle inspektera detta.


Denna man kan kalla honom TTT tittade på sprickorna och tyckte den i betong väggen inte va något för där står de ju ett vitrinskåp, den andra sprickan på vägg 1 därimot den ville han ha reda på varför den uppkommit för den ser himla lustig ut i sin sprickning. Samt trusklarna skulle målaren slipa ner och måla om. När målaren hade tittat på sprickan skulle målaren kontakta TTT igen och han i sin tur till mig för att vi skulle komma fram till en lösning.


det tog några veckor och jag undrade vart den där målaren tog vägen. Fick svar direkt att han skickat en beställning för en fond vägg. Jag svarade direkt till honom att jag vill inte ha någon fondvägg. Hans svar på detta va : Det får du acceptera!


Jag mailade åter till honom och undrade om jag flyttar blir jag ersättnings skylldig för denna spricka i väggen ( vägg 2 ) ? För det är jhu inte jag som gjort verken vägg 1 eller 2 med sprickor. Hur det kommer sig att dom fixar ena sprickan men inte den andre. Fick inget svar på detta.


idag ringde målaren och sa att hon fått en beställning på fond vägg. hon kom hit och jag berättade att jag inte alls ville ha någon fond vägg och att han hade sagt att han vill att målaren skulle inspektera väggen. Hon hade ingen som hellst information om detta, allra minst trusklarna. Hon ringer TTT och hör. Allt han sa va att JO en fond vägg ska upp och OJ jag glömde trösklarna.


Arg som FAN är jag och ringde upp Hyresgäst föreningen. hon sa jag inte va skylldig till att ersätta eller tapetsera sprickorna för de va inte mitt fel, och jag fick rätten på min sida.


Jag mailade över dennai nformation till TTT nu precis och exakt denna stund fick jag svar......


Svaret va väldigt lustigt måste jag erkänna.

- JAg står fast vid att vi vill göra i ordning vägg 1. på vägg 2 kommer vi inte utföra någon åtgärd.-


Ahh vet inte men jag skrattar åt ordet vi vill....  Jag kanske inte vill ha en fond vägg.


Fortsättning följer...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards