Fago & Theo

Alla inlägg under maj 2010

Av Cinzia - 6 maj 2010 14:00

Ja fästingarna har vaknat här borta i borelia odlade samhället Lerum. Ja i Lerum har tamefan vi borelia invasion. Så nu åker giftet på.   .

Ja jag använder gift på Fago. Jag hari nte råd verken ekonomiskt eller hjärta mer eller hund att testa andra påhittade fjantsaker. Scudo pet visade jag ju en film på förra året, där fästingen kryper in i mitten på den och gottar sig. Vackert med bärnstens halsband. Riktigt snyggt faktiskt. Men han/hon som kom på detta har nog fått en hel del pengar. Kan man laddar ur och ladda på bärnstens halsband med energi? Någon som testat om fästingen flyr i galopp i från stenen? Tinkturer som mans prayar på hunden. Ja men visst en berner runt 54 kg. En liter? Dränkt. En varm het solig dag. Bränner de inte o pälsen? Finns de någon vetenskaplig bevisad effekt att de fungerar? Eller är det alla 1000 personer som gör det ord som gäller? Näe jag vågar mig inte på de där.

Frontline är bra saker sådana saker. Snällt och bra. Lite dyrt men bra, varför vi inte har de jag och Herr Fago ( b ara Fago ) är för här i Lerum runt oss på fästing magnetet Fago skiter dom i att han har de på sig. Halsbandet har jag delad mening om. 1 tänker jag att de sitter ett gift runt huvudet koncentrerat hela tiden. Men oh andra sidan hör man hur bra det är. Dock hör man också vääääldigt mycket illa om det också. Kanske beror på att man hör mer av de än andra för de just e så många som använder det? Sak samma, Fago fick de när han va runt 2 år och visade sig bli tokigt seg och trött av det.  Så nu kommer vi till vårat årliga nominerade test sak. ProMeris Duo. Ett jäkla jätte preparat. Här kan ni läsa om det.


http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Halso---sjukvard/Monografier-varderingar/Arkiverade-monografier-Veterinara-lakemedel/ProMerisProMeris-Duo-metaflumizon-respektive-metaflumizonamitraz/


Han ahr haft det förut och han svarade bra på det. Så på söndag alt lördag kväll åker det på.

P.S står om fästingar och scudo pet i hundsport ;)...

Av Cinzia - 5 maj 2010 11:24


Noter hur fina lok selar dom har ;)


Sverige i ett nötskal inte sant. Lok sele ett måste sägs de på proven. Men är inte hundens hälsa viktigare än att de ska se "old faschen" ut? Och å sfall borde inte provet vara på en skrinda med två hjul i trä?

Av Cinzia - 2 maj 2010 13:45

Ja man kan tro vi kör på kvantitet före Kvalite. Näe inte riktigt så är det. ajg ytcker det är roligt att tävla helt enkelt. Sedan har jag bara lärt mig att rycka på axlarna och se fram i mot nästa tillfälle, vilket har bidragit till att inte vara nervös på plan.


Denna dag va de små varmt, så där mysigt varmt skulle vissa vilja kalla denna vår dag. i klass 2 va vi endast 4 st deltagare räknat även med mig.


Alla gjorde kanon i från sig.

Platsen va lugn och fin. Fago låg med huvudet på ena frambenet och låt och vänta på mig. Glodde lite på grann hunden ocksås om va en terv, och en rottis på andra sidan.


Skönt en 10 p där.

 Vi startade som nummer 2. Terven innan min gjorde ju också en jäkla start för oss. Han skrapade ihop runt en 186p, och vi är från samma klubb. Han frågade innan om vi från samma klubb skulle nu se till att hålla fanan högt.

HA höft ja de kan jag lova att deras smilband kommer sitta. Högt upp när vi gått av plan.


Fria följet, Snea sättande i vanlig ordning, jag måste göra ngt konstigt där för när jag tränar blir 9 av 10 sättande raka.. nu går fria följet på automatik. Tänker inte alls på de där med att man är nervös att man inte ska höra va dom säger. Jag bara går. Vi skrapade iallafall ihop en 9´a på det. Jag märkte mellan momenten att Fago vart en aning seg + den manliga tävlingsledaren verkade rolig, då Fago helt plötsligt får för sig att trava efter honom...    

Vad nu detta lixom. Herr Fago som alltid tyckt herrar varit äckliga saker från rymden.

INkallning med ställande går som förväntat. Han stannar och kommer. Apporten har han jhu varit lite si så där med de sista. I Partille kuta hani  väg som en liten köttbulle han är innan jag bett han hämta den. Förbannad blev jag och skrek VÄNTA! Fago tvär nitar sätter sig och jag kommenderar " apport".. Ja de såg bra roligt ut. Publiken skrattade lite vill jag lova. I Lerum veckan innan sprang han sitt fortsate efter apporten och kom och satte sig sig så jäkla fint. Bara det att jag hade inte bett honom hämta den.

SÅ inför denna tävling i Angered hade jg nu tränat att han faktiskt skulle sitta kvar.

Och det gjorde han. Han springe ri väg hämtar apporten och SEDAN VA GÖR HAN?   han travar och visar upp sin fina apport slalom mellan domaren, tävlingsledaren och sedan travar han vidare bort och sätter sig hos mig. Mhe... jag har hört att du ska tycka karlar är LÄSKIGA!...


Hoppet va också drygt, full karriär ( vi står en bra bit i från ) och stannar sniffar på hindret och sätter sig.

Ja de va den tävlingen de. Hel het fick vi en 8´a. Jag va inte nervös, inte stressad ingenting. Va e detta nu då? Har han kommit på att tävling betyder att man kommer undan med saker? Jäkla finnurliga hund. Ja vi kom i allafall inte sist*skrattar* Utan vi placerade oss på hela 3´de plats.


Rutan för oss har blivit katastrof. Skulle tagit en kurs för Git nu, men blev helt plötsligt väldigt mycket på liten tid.  Jaja jag och Herr Fago är anmälda till fler tävlingar. Alingsås nästa ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards