Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Idag blev en ny dag i ens liv.

Av Cinzia - 27 juli 2010 00:22

 


Detta är Fia och Saxon som han nu heter. Saxon är en 5 månader gammal blandras pojke.

en mycket god vän till mig skickade ett sms till mig om jag visste någon som kunde ta en blandras valp som blir misshandlad. Ägaren anser att en sådan hund måste få stryk för att veta sin plats. Han har även under de varmaste dagarna vi haft bundit valpen på en lyckstolpe mitt i solen på torget för att lära hunden hantera värmen. När vi kom jag, fia,per och deras Dotter Linnea låg Saxon livrädd under bänken och ägaren stod bredvid. Vi presenterade oss och frågade lite om Saxon. Ju mer vi pratade ju mer rädd blev han och kröp längre och längre under bänken. När han fick syn på Linnea gjorde han ett s.k utfall. Som tur är så är Per och Fia två personer som förstår sig på hundar och backa inte direkt utan gav Saxonen chans. Jag tyckte vi kunde gå en promenad och under den tiden bad jag Per gå och kolla en sak och då ta med dåvarande ägaren för att prata lite. PÅ så sätt fick jag och Fia chansen att se lite på hur valpen va osv. Hundar gick förbi och han gjrode s.k utfall men efter 4 st som passerat förbi och jag hunnit iakta Saxon va de inga utfall han ville fram och hälsa men visste inte hur. När kopplet tog stop när han hoppade fram så kastade han sig i backen och sjunk ner och tittade rädd mot oss. Tydligen har den förra ägaren haft tydliga åsikter om vad man har haft kopplet till. Inget valpen uppskattat vart fall. Sedan gick de förbi flera hundar och då låg Saxon bara kvar och tittade. Linnea kom fram till slut med lite guidning och slutade med att hon gav Saxon kokt skinka och klappade honom. Han gav Per en slick på hakan lika så Fia. Vi fick känna över allt på honom utan att han visa ngt. Han fann fort trygghet hos oss vilket va väldigt skönt. Det viktiga va ändå Linnea. Vi tre umgicks med Saxon ett tag, jag kände att hans svans va av på minst 2 ställen. Men han lät mig röra vid den. Efter övervägande bestämde Per och Fia att ge Saxon en ny chans.  Så med hem åkte han. Jag fick ett härligt samtal av Fia där hon berättar att mötet med den 9 år gamla engelska spinger spanieln hade gått jätte bra. Saxon hade till och med viftat på svansen när Per kom tillbaka efter ha lämnat in barnen för att sova. Jag tror detta kommer gå kanon bra. Jag är så glad Saxon fick en ny chans i livet. Tack Malin för du hörde av dig. KRAM!

 
 
Lena

Lena

27 juli 2010 06:56

Vad fiiina människor det fins. Hoppas att allt går bra. Att Saxson finer sig tillrätta. Han har ju tydligen, varit med om en hel del. Han behöver massa kärlek. Lycka till. Kram Lena

http://www.bernwiks.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

27 juli 2010 13:04

Vad man blir ledsen när man hör ju folk är elaka mot djur och människor.
Vilken tur att det finns människor som bryr sig:)

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

27 juli 2010 13:05

Gick iväg utan att jag var klar:)
Men är verkligen glad att han fick en andra chans:)

Sköt om dig vännen och stora kjamisar till dig och Fago.

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
junitjej

junitjej

27 juli 2010 21:48

Svar: Kanske vi skulle kunna träffas med våra hundar någon gång!
Jag har visserligen ingen Berner Sennen, men en hund som funkar bra med alla.

http://junitjejen.se

 
Marianne

Marianne

29 juli 2010 22:51

Det finns hundar som har turen att träffa på godhjärtade människor då de som bäst behöver dem.
Jag önskar Saxon och hans nya familja all lycka,
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards