Fago & Theo

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Cinzia - 31 juli 2010 00:51

Jag hade tagit krot på Fago´s fukteksem. Men den bilden verkar ha försvunnit i tomma intet.


När vi hämtade hem herr Fago från en härlig helg hos Ebba & Nala + kompani upptäckte vi en svullnad på ena flanken. Rakade bort oälsen och tvättade och pratade lite med Blå stjärna. vi skulle avvakta två dagar och om svullnaden inte börja minska skulle vi kolla upp det. En dag gick sedan tyckte jag svullnaden va bra äcklig och tyckte vi får kolla upp de där.


Först ringde jag Västra djursjukhuset där vi brukar gå med Fago när de varit Borelia, jag ringde dom för att rådfråga. Tänkte även snabb fråga om ett vanligt fukteksem på hakan fall de hade ngn annan snabb kur en den man redan vet. tjejen som svarade harklade sig lite och sa det att man får låta en veterinär titta på det. Jaha sa jag varför det?    Då svarar snilleblixten - Ja för att utreda vart de kommer i från! Men ehm hör och häpna sa jag till henne, Jo de beror på att det är fuktigt och varmt    Så jag tappade ärna lite lusten på henne, så frågade hon ah men du hade en fråga till? Jo men jag menade på att jag e nog nöjd som det är. Suck!!!!! Ringde Blå stjärna och de visste vart fall va de prata om. Jag undrade varför går jag inte hit egentligen. Men det fick jag ett bra svar på medans jag va där.  Jag kom ju in "akut" för jag kunde inte hålla mig ett dygn till innan vi åkte in. Jag räknade med att vi skulle få sitta i vänt rummet bra länge så vi gick en promenad utanför, sedan in i butiken osv.. Men VIPS så ropade in oss. De gick fort. Men Ack och ve. När vi väl kom in på rummet kom veterinären in och mummlade ngt till djursjukvårdaren. Tydligen kom de in något jätte akut. så det förstår man. Hade det varit jag som kom in jätte akut vill man ha snabb hjälp och jag och Fago va inte direkt prio ett. MEN! i rummen finns de två tidningar och båda är om rehab på Blå stjärnan efter ha suttit och stirrat i dom + vita väggar i en timma började vi tröttna. Då kommer veterinären in tillslut. Hon sa något och något och något. Vad hon sa vet jag inte riktigt för kvinnan öppnade inte munnen när hon pratade.   Tänkte de måste vara mig de är fel på. Men efter X antal frågningar från min sida fatta jag fortfarande inte ett ord hon sa. Jag fick fram att hon ville ge Fago lugnande/sömn medel så de kunde raka och tvätta honom. Men .... så gick hon ut. Kommer in 15 min senare och sätter en nål i nacken på fago och titta på klockan. mummel mummelmummel 10 min...

OKEY    Efter 10 min tittar veterinären in och där ligger Fago och tittar tillbaka på henne. Hon mummlar något igen och försvinner i väg. Nu va jag nådigt irriterad!! 5 min senare kom en djursjukvårdare in med en spruta i högsta hugg. då fick jag ord i mun!

NÄ VÄNTA LITE NU! va ska du göra med den där? - Ja han har inte somnat än sade veterinären till mig.

:- Då sa jag det att om du titar på Fago så sover han som en stock nu och han ska verkligen inte ha en spruta till, och om du ursäktar men VARFÖR har min hund fått en spruta? Jo för vi ska raka och tvätta honom. OKey, men gör de ont menar du? Är de ngt jag har missat ?  De kan göra lite ont nät vi tvättar dom. Okey men lugnande tar ju inte bort smärtan!?! Näe men han ligger still.


Men om nötterna FRÅGAT MIG! så kanj ag konstatera att Fago hade inte gjort något. Jag har tvättat ett stort hål i baken på honom hemma med sprit utan ett ljud från honom. Han har super hög smärt tröskel. Jag hade köpt de om de hade gett honom smärtstillande om de nu gjorde så ont. Men bara ge honom lugnande.  nu va jag förbannad. Gör ju mer skada att ge honom lugnande än att tvätta honom. Jaja nu va hunden däckat. Och det i 45 min till. Fago började nu vakna till liv igen. Förbannade som FAN va jag öppnade dörren och fick tag i en annan djursjukvårdare. Ursäkta mig men min hund fick sömn7lugnande för över 45 min sedan och han börjar vakna. Jag antar han fick de av en anledning men inte en människa har varit här inne och tittat till honom eller gjort något.


eftersom veterinären inte frågade om Fago va allergisk vet hon heller inte om han tålde medlet. Finns hundar som dött av de där, men här lät dom Fago ligga på golvet 45 min ner nockad. Arg som FAN va jag! när veterinären tittar in säger hon. Har dom rakat honom ? NEJ! ytterligare 15 min senare kommer djursjukvårdaren in och rakar Fago och går. Yterligare 15 min senare kommer veterinären in och säger. Ja det är ett hot spot. Ok, men hon hade inte hänt på de knappt tittat på de. så jag fick säga det att har du kännt svullnaden. DÅ! kände hon över det och konstaterade att han behövde rimadyl. och penecillin som hon sa. Sedan frågade hon. Har dom tvättat de? Öhh NEJ!

 slutligen kom djursjukvårdaren in igen och började tvätta de. Det som skulle göra såå ont! Fago va vaken och sket blanka fan i va hon gjorde. Sedan kom veterinären in med "Penecillin" och rimadyl och ett skötsel råd. ca 2200 kr fattigare och en tratt rikare + lindra gel spray va jag på väg hem. Nu kom jag ihåg varför jag inte gick till Blå stjärnan. Läste kvittot - dom tar betalt för "förbruksnings material". Jisses min skapare. Serveter, bomull osv.. + standard besöks avgiften. Hämtar ut rimadylen och "penecillinet" och ser. !!!!

Va fan e la inte penecillin det är kortison. Ett kortison Fago inte tål. Sådant görm ig förbannad!

De där dom sövde honom för , den där tvättningen Ja den gör jag två gånger om dagen på Fago och han ligger antingen och smaskar för han håller på att somna eller tuggar på en leksak.

Jaja svullnaden har gått ner nu och det är en årskorpa på väg. Nu blir det att inhandla en super fön ... Haru någon bättre begagnad? Eller vet vart dom säljer billiga?



Idag dock har jag varit på Ullared, från de ena till det andra. Där fick ja gköpte en midjeväska

Då min gamla trasat sönder. Kanon väska det här. 50 kr. Handlade även en ryggsäck lite hund tugg osv. Nu ligger Fago och snarkar efter en cykel tur. Så vi båda är nog nöjda efter dagens bravader. KRAM! 

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards