Fago & Theo

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Cinzia - 3 augusti 2010 00:37

JAg kan lika väl börja med att visa ett foto på Fago´s fukteksem som har börjat att läka. Den lilla skorpan som träder fram nu har inte varit synlig tidigare. Han äter inga medeciner längre utan klorhedixin sprit + kloshexidin + Lindra gel spray och frisk luft är det som gäller. Svullnaden är helt borta nu. 


I lördags bakade jag Amerikanska Muffins med vitchoklad och färska jordgubbar i.     Dessa är VÄLDIGT GODA!....

Recept:

6 dl Vetemjöl

4 tsk bakpulver

3 dl flytande margarin

3 dl socker

4 ägg

1 dl lemon curd

200 g vit grovhackad chocklad

1 lit halverade jordgubbar.

Amerikanska Muffins formar ca 20 st.

Rör ihop vetemjöl + bakpulver. Tillsätt flytande margarin, socker, ägg och leom curd. Blanda! VÄnd ner grovhackad vit choklad och halverade jordbuggar. Fördela i stora muffinsformar. ( smeten är ganska fast och fungerar inte i små, tunna mufinsformar). Tillaga i mitten av ugnen i ca 20 minuter ) Ca 20 rejäla muffins!


Otroligt goda.   


Vad mer har hänt i veckan. Tja en hel del. Jag håller påa tt hitta tillbaka till glädjen lite. Så börjat lära Fago nya trix. Märker på honom att han saknat de för han är lite seg startad men sedan är de full fart på honom. Justn u håller jag på attl ära in "dö". Ska filma de någon dag.


Idag tog vi en jätte härlig promenad i Gråbo.    Ett jätte mysigt ställe är där ett par har köpt en skogs tomt. De har bara byggt en liten stuga ett ute dass och resten e bevarat + att dom gjort ett frukt och grönsaksland. Så super fint.     mötte även på Greybo Ranch *skrattar* En aning påfyndigt namn inte sant. Där såg jag en häst med halva manen brun halva grå/vit. I Hagen bredved va de två alien hästar och en vanlig   


Jag blev även övertalat att klippa mammas gräs och gräset på gården och detta i pappas skor.. Storlek? ? ? ?   Mamma fick sig ett gott skratt, vilket inte va uppskattat då hon har diskbråck och skrattade även åt sig själv när de gjorde ont. någon översalgs handling?*skrattar**


Sedan på vägen hem åkte jag förbi Jonas och hälsade på. Då fanns de tydligen i garage området en herre som odlar champinjoner. De champisarna han inte vill ha för de inte har rätt storlek osv så folk får gå och plocka.  De va mig gedigna champisar vill jag lova i bland högarna.       ...


sedan har jag lite avslutande kort på lilla Tuff. Som hittade en perfekt sov plats precis framför golv fläckten.

    Hon e bra knasig .. men söt min lilla Köttbulle...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards