Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Köpenhamn!

Av Cinzia - 13 augusti 2010 00:00

Den 10 augusti åkte jag och Fago till Marinette - Claybaskets kennel. Hon a så otroligt snäll som passade Fago till idag. Väl lämnat Fago och hemma va de att förbereda och dona inför den 4 tim resan ner till Köpenhamn.


Kl 07,30 satt vi på bussen. Förvånad va jag för när jag åkte med Säffle bussen för flera år sedan kunde man inte ändra ryggstödet på stolen man satt rätt upp och det va trångt. SÅ jag va förberedd på detta. Men icke, det va riktigt gott om plats och man kunde flytta ryggen. Stor lättnad..... trodde jag. Resan började bra, små trötta men otroligt laddade för en dag i Köpenhamn. Efter 1 tim och 30 min fick en herre för sig att nu är det dags att låna toaletten.   Han hade gärna fått hålla sig resten av tiden. För inte kissa han inte, och inte heller va de någon direkt luft utsug från toaletten, inte heller någon direkt isolering, och gissa va vi satt? Jo da i mitten med toaletten mitt framför oss. Så när första spräckte isen med att gå på toaletten fick flera i bussen för sig att gå på toa. Troligen nervös res mage elelr liknande hade drabbat större delar av bussen och stanken blev då inte mindre.

Väl 20 min kvar innan målet hittade buss chaufören en knapps om stte igång luft konditioneringen. Men först efter två resenärer gått fram med svettdroppar i pannan och bett om det.

Väl framme började vi snällt vandra. Inga mål inga direkta planer.    Men tivolit gick vi förbi och bestämde att vi får ta oss en titt där inne nästa gång vi åker till Köpenhamn. Vi vandrade mest runt. Jag tyckte de va viktigt att Jonas fick se Christiania när man ändå är i Köpenhamn. Men en kass utskriven karta tog vi oss dit efter många om och men,.     Det är inte va det en gång var. Förfallet och glanslöst. Va riktigt sorgligt.   Det som en idag faschinerar mig är hundarna, vackra, väl vårdade och perfekt samspelt med varandra, går lösa inne på området. Efter christiania tänkte vi gå tillbaka till Ströget och upptäckte då att vi tagit en ENORM omväg påvägen dit.. men misströsta ej. Fick se ett roligt hus längs vägen   *små skrattar* Jo man blir lätt rätt lätt road när man är dum nog och sätter på sig converse och plåstrar tårna med plast plåster. ONT ONDARE ONDAST!!!


Vi strosade mest runt. Ströget va fullt med folk, större delen asiater faktiskt. Mycket affärer va det, mycket uppvisningar på gatorna och små mini bilar eller flak moppar som sålde diverse saker. Pannkakor med nutelle är aldrig fel.       En rolig bil och en häftig herre mötte vi även på. Glömde säga att vi åt i köpenhamn  med, men gör inte som vi. Kliv av bussen snuskigt hungriga gå till Mc Donalds och köp chees burgare och bli mätta... Känns lite som vi gick miste om en hel del då*skrattar*   


Vad fick vi med oss hem efter denna dags tur?`Jo en Dansk pölsemannens ketchup - för det ansåg Jonas vara viktigt. Samt Smirnof ice...... som vi köpte på 7eleven på vägen till bussen..... Ja jag säger då de.. Nästa gång ska vi nog planera lite mer, och jag inte vara så fåfäng och välja snyga skor före komfort.

Idag vaknade trött och stel - gammal som man blivit. Väckte Jonas och begav oss till Marinette och Fago igen. Blev mött av vackra Alice och glada Fago.  Tusen Tack Marinette för hjälpen, Fago ser ut att ha haft det hur underbart som helst.


Nu sitter vi här druckit lite Smirnof ice.. Jonas har ätit sin jäkl**a Ketchup som tydligen va fel.. men är väldigt nöjda ändå.. Va faktiskt väldigt roligt trotts våra missar.. Placeringen i bussen gör vi aldrig om igen, skippar donken och kanske avancerar lite mer än till 7eleven för alkohol....


Fago ligger och snarkar gott nu, han är tydligen en riktig mammegris...

KRAM!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

14 augusti 2010 17:25

Skönt att ha någon som kan hjälpa en när man har hund:)
Det var en resa det hihi fy katten att sitta på den bussen efter han hade varit på toan. Mycket dåligt att inte busschaffören inte kunde slå på luft konditioneringen. Men det var ju tur att ni kom fram i livet hihi.

vilken vandring ni har gjort.
När jag är i Danmark så köper jag alltid mjukglass tycker att de har så god:)

Kul med utflykter och jag kan tänka mig att Fago är glad nu när hans matte är hemma hos honom.

Ha det gott, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

16 augusti 2010 23:44

Så gulligt av marinette att ställa upp som hundvakt. Men 4 timmar i Köpenhamn är för lite tid, där ska man helst ha ett par dagar på sig. I danmark ska man äta pölse, dricka öl, äta glass och käka wienerbröd med choklad på.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards