Fago & Theo

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Cinzia - 27 augusti 2010 22:42

Man känner sig stressad med rasen Berner Sennen. Jag menar, första året för att de inte ska ad,ed, kolla efter små sår för demodex, kolla haser och korsband så de inte brister, sedan tar de inte många år innan rasen kallas för "gammal" ja det är ju en eloge när dom passerar 7½ år..

Mins inte, flyttade dom veteran ålder på utställningar ett år bak eller ett år fram?

Sedan är de cancer.. jesus min skapare.. sedan dör många berner i en sjukdom man kalalr schäfersjukan - förlamning i bakdel. Men det är inget som nämns. Jaja...


Tiden är så kort när man äger en Berner Sennen att man lixom inte hinner älskar klart dom innan dom dör bort...


Va är de för uppfödare som medvetet avlar på sjuka linjer? Är det för att bevara rasens utseende. Ja jo det är ju viktigt, men är chansen verkligen så stor? att de helt plötsligt skulle se ut som taxar? Jag menar inte minst börjar dom ju se ut som New foundlands, men de kanske inte är så noga?


Varför ursäkter sig så många uppfödare när de gälelr friskheten i aveln? Varför smutskastar de varandra?  Jag vet inte..


Fago har i alla fall blivit en hulligan. han äter allt sin väg. och då menar jag ALLT!

hundskit, paprika, sin mat, katternas mat, de som folk har i händerna..


JAJA nu ska jag ut me dhulliganen. KRAM


Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards