Fago & Theo

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Cinzia - 29 augusti 2010 22:00

Det måste vara för jag bor vid ett äldreboende. Eller jag vet inte. Men varje dag möter vi minst en person som berömmer oss. Att han gör allt jag ber honom göra, hur fina vi är, hur fin han är. Hur duktig han är. Sist från affären kom han travande med sitt koppel i munnen. Mot oss kommer en äldre kvinna som vi mött flera gånger, hon går rakt mot honom och börjar prata. Hade de varit någon vi inte visste om hade jag självklart väntat in Fago och gått upp på hans vänster sida och passerat men nu lät jag de va. Men tänkte Fago kommer backa. Nej då, hon träckte ut handen rätt på hans huvud och han går rakt under, ser lite mallig ut och låter henne klappa och prata lite, sedan travar han vidare.


Jag tappade orda grant hakan. Ja sådant skulle folk se som sagt Fago har lynn fel. 

Ibland börjar de vart fall bli väldigt pinsamt, för varje dag säger någon så. Man blir stolt man tror nästan man har världens lättaste, bästa hund.*skrattar**


Fago har som sagt varit kass i magen men är nu bra. Eller idag fick han ett bakslag, men kan vara kattmaten, benet, paprikan osv .. Men tror inte de va så farligt. Mitt lilla gryn är piggt och glatt i allafall. Rally lydnaden är fram skjuten en vecka för att de är för lite anmälda. Jag hoppas de är något som passar oss =) Har vi en till gren vi kan tävla och ha roligt i. Ja tävla jag ska tävla i helgen som kommer, spår, lydnad, utställning? Ja de får ni se lördag kväll om jag orkar uppdatera sidan. Jag ser fram i mot det vart fall.


Fago´s rakade fuktexems yta är svart nu med päls, saknas bara lite längre päls*skrattar** och som han fäller nu lär de dröjja.


I morgon är de massa tråkigt. 08,30 ska jag klä av mig och lägga mig under ultraljudet. Ultraljud på hjärtat säger dom... Sedan hem igen och kl 14.00 möte med individsamverkans ena representant. Prata lite.. Men usch.. sedan kl 17,15 är de visning på ett hus i Bollebygd - nej nej inte till mig utan till min kompis =)... Följer jag gärna med på


Jag ska även tortera mig i veckan. Dricka pulver.. anledning? känna mig lite fräschare.. Ska berätta här hur de går.. Kan jhu säga jag blir inte en trevlig person utan mat en längre stund*skrattar***


Jaja ut sista rundan med Herr Fago och sedan lite mat till honom, sedan ska jag krama kudden.... KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards