Fago & Theo

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Cinzia - 2 september 2010 21:21

Släpade mig up i morse kl 08,20 på med kläder och ut på en ång promenad med Fago. Skulle åka iväg kl 10.00 med mor och hämta hem hennes husvagn idag. Så tänkte en långpromenad så han e lite nöjd jag släpade mig upp för jag e alltid trött - kroniskt. jätte frusterarande, blir ledsen av de för hela dagarna går jag och gäspar och kroppen är tung som en enorm säck potatis och allting är jobbigt - även om jag gör ngt som jag tycker är roligt.


Jaja... lång promenad blev de. fago verkar ha tråkigt på promenaderna så han går mest där  och lunkar - och jag har noll, zero,0, nada energi så orkar inte göra den rolig heller.


hemma och gett honom mat och i väg mot Gråbo för att hoppa in i mors bil. En aning försenad då jag är en tids optimist och inte insåg jag lunkar numera och inte power walkar. jaja.. sliten som jag såg ut - ser väldigt sliten ut - ingen ork eller känner egentligen någon direkt mening att göra i ordning mig. Jaja..


På vägen kom mor på att Jaaa vi besöker Laxbutiken. den omtalade laxbutiken, hon har pratat om den hela sommaren att den ligger så nära, så som avslutning nu tänkte hon att de besöker vi. Vi åkte och åkte och åkte och till slut kom vi till den där kullinariska vägkrogen med den "goda" nötbiten. Lite toa lite tanka och lite koll på däcken. Mamma har blivitl ite nojjig sedan sista besöket i varberg med punkteringen. Mamma fråga vartfall damen i kassan efter vart Laxbutiken låg. Ja tydligen mot Malmö.......


jodå vi körde mot Malmö och slutade med att vi va ca 17 mil från Malmö när vi fann Laxbutiken - ja den låg ju verkligen bara runt hörnet. Men jag blev inte besviken. Tog en dagens som va grillad lax med ugnsbackad potatis och chiliaoili en halv pannacotta till efterrätt blev de. Jag va som sagt fortfarande enormt trött och inte blev jag piggare efter maten. Mot campingen och husvagnen vart fall. Varje steg och rörelse känns som sju svåra år så jag va nog inte den roligaste. Vi fixade och donade lite där. Träffade på en 3.5 år gammal Mops dam som kallas för Saga. Ska tydligen vara mops special på campingen nästa vecka och ägaren till campingen och mopsen va så glad över detta. SOCKER söt liten sak.

Hem vägen va inte mer spännande än att jag sov, mamma satt som på nålar för hon avskyr att köra släp och husvagn. Hemma bestämde vi oss för att vi besöker Ikea...


Lugn Fago har haft barn vakt idag ;)...


Jaaaaaaa utbrister jag - vill göra saker och håller mig igång lite. Så dit gick vi. Tog en runda och en bit mat... Tänka sig det va första gången båda vi två går ur Ikea och inte köpt någonting och de kändes så till belåtenhet. Sedan kom jag på den stora Idén att vi går till MediaMarkt för jag behöver en ny mobil och vill känna lite på dom först. Där inne hittade vi en mycket rolig mackapär. en Imac. Vi förstod inte mycket men de vi förstod va att om man klickar på saker och ting och Vips där kom en kamera upp på mamma. Och vips där  hittade vi en knapp där det stod Effekter.... Herre jesus va vi fick skrattat. Vi stod som två fån och gjorde miner ansiktena va uppblåsta, skruvade, ihop tryckta utdragna. övertröttheten tog över och vi stod minst 5 minuter och gjorde detta och skrattade högt ut i butiken som för övrigt höll på att stänga. När vi båda står och nästan och kissar på oss, hör vi i högtalarna att kunderna får gäran gå hem* Vi tittar upp då står två till kunder och lite personal och skrattar - då är stor bilds skärmen bakom oss uppkopplad till datorn. Pion röda smyger vi iväg och ut ur affären..


Ja dagen har varit lång men slutade väldigt roligt..


KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards