Fago & Theo

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Cinzia - 4 september 2010 16:57

Idag va de lydnads tävling i klass2. Det har inte gått vidare bra för oss på väldigt länge och jag tappade lusten. Särskillt efter kommentarerna från ALingsås domare att jag inte ska ge Fago lugnande INNAN tävlingen utan vänta så fall till efteråt.


Men övertala blev jag av min goda vän Ann och kom i väg.  Va en bra bit men efter 7 mil dök den lilla klubben upp. Jätte fint väder. Hade föredragit lite kallare men helt ok.

 4 st starter va vi. En New Foundland som tog sitt LP2 idag. Ett äldre ekipage både hund och förare =) Otroligt härlig hund att se på plan. Det va en flatte och en lapp hund och Fago. . . .


Platsläggningen gick fint.. Tills tävlinge ledaren säger. Sätt upp hundarna. Sssssiii...???tt... Va gör Fago jo han rullar över på rygg ligger helt stilla storrar på mig med tungan hängades ut pås idan svansen gick som aldrig förr.. SKIT ROLIGT!.. Jag brast ut i gap skratt och de gjorde även publik. Det är härligt att ha Berner för han fick mig verkligen att skratta gott. Sist ut av 4 va vi. Fago va med. FRia följet va bättre en sist, han växla positionen lite granna och snea sättande men han va med. Läggandet som jag aldrig tränar. La han sig ner som en fäll kniv - Allt gick helt ok tills rutan. Ja i 2 meter travar han för att sedan göra en cirkel och en cirkel till och sedan nosa och sedan titta på mig för att lunka in i ena hörnet. Ja jag förväntade mig inte annat heller  kan jag säga. Sedan sist fjärren. Dk och lite annat men han gjorde va jag bad om. Stället mig vid honom och hon ber mig sätta Fago upp. Vad gör han ? Jo han rullar igen över på rygg ligger helt stilla stirrar på mig med tungan hängandes ut på sidan och svansen går i en stor propeller.  Vi skrapade ihop till ett frösta pris och en andra plats. Inga sensationella poäng men rackarns va roligt jag hade idag.


Jag missa tyvärr min väns tävling tiderna från klass 3 och klass 2 va så stor. Men hon va otroligt gullig som stanna hela tiden och tittade på mig. TACK!


Sedan såg jag ett gäng berner komma.. Två pojkar va de som skulle vara med i klass 1. Så självklart va jag tvungen att stanna. Jag fick aldrig namnet på de ena ekipaget. Dom gjorde ett otroligt vacker linförighet 9 fick dom ihop sedan visade det sig att vovven va skite nödig och stack och bajsa helt plötsligt. Men Berner är berner.. Sedan va det Anna-k/C?arin och Goliat´s tur. OJ! Dom tog 10 or och 9½ efter varanndra. Pigg och glad hund, allert som tusan man blev riktigt glad av att se dom ihop. DOm knopade ihop 179 p OCH de med en 5´a på platsen så ni kan ju tänka.... Hoppas dom körförbi mig fort och upp i toppen så vi får se sådant fint berner ekipage i eliten.


Träffade även Marinette från Claybasket tack för en trevlig pratstund =) alltid lika trevligt.


Ja nu sitter jag med en bakad potatis under näsan och ett stort glas svartvinbärs saft FAgo har ätit och ligger och sussar... Detta har varit en bra dag...


KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards