Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Förlåt mig men...

Av Cinzia - 29 september 2010 22:33

är man en bra människa om man nickar och håller med fast det personen skriver elelr säger är något mans jälv avskyr?


Men va e de för person som kan med att göra eller säga som dom gör eller gjort?


Fast de roligaste i det hela är ändå människor som anser sig  ha rätt eller tror att jag är så dum att jag inte fattar....


Denna veckan är jag bestört på människor som släpar med sig djur över allt som e skadade och sjuka.. Ursäkter om att hunden tycker de e så roigt och behöver något roligt i de tråkiga är att förmänskliga en hund. Eller vad jag för person som inte säger i från. Men har jag verkligen med det att göra? Fast de har man väll? Man har väll med att göra när man  noterat när en hund råkat illa ut.


Folk som i Lund går med varsin berner sennen runt på en bruks utställning och rycker hunden i kopplet hela tiden att hundarna går med svansen mellan benen och vågar inte ta ett fel steg. Stolta ägare anser sig ha lydiga hundar.. men seriöst???


Eller människor som tar med hundar på utställningar som e sjuka, skadade, äter medicin ... för att??? gynnar ju ingen i längden..


Eller åka på spår eller andra bruks aktiviteter med halv sjuka hundar eller rent av sjuka hundar för man vill så gärna ha en titel på sin hund?


Eller ger dom smärtstillande för de ska trava fint i ringen den dagen de gäller?


Eller dom som låter sina hundar gå i avel trots skador, fel, genetiska sjukdomar , kraftitg psykiskt avvikande från standarden?


eller är de jag som inte går fram till personen som slår sin hund över ryggen tre gånger som är värst???


Kram

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

30 september 2010 21:31

Jag tycker inte man skall nicka och hålla med bara för att vara en så kallad bra människa. Det tycker jag att man är om man säger vad man tycker, det är därför folk kan ha lite svårt för mig för jag är som jag är.

Det här med sjuka djur som du skriver låter ju hemskt det är ju inte klokt om folk gör så. Fast det finns alltid folk som inte kan bli klok på tyvärr.

Hoppas inte att du har råkat ut för något eller i din närhet.
Ha det gott min vän stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Kristin & Zelmis

Kristin & Zelmis

30 september 2010 21:34

Visst borde vi bli bättre på att säga i från när man ser vissa saker...

http://www.bostream.nu/zelma

 
Marianne

Marianne

3 oktober 2010 15:31

Den som kämpar för rättvisa och för att skydda de svaga hamnar ofta i blåsväder själva. Oftast så är det värt skiten man får för att stå fast vid vad som är rätt och fel. Men även den starkaste orkar inte alltid ingripa då de ser något som är fel.
Att tävla, träna med sjuka hundar och använda sjuka djur i avel verkar ha blivit en sport för en del. Tråkigt nog har de ibland stöd där man minst förväntar sig det.
Ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards