Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Lp2

Av Cinzia - 9 oktober 2010 19:05

  1 pris, 3 placering och en nalle vann han!



Ja idag blev det ett Lp2 på Fago. Kan inte påstå de va en sensation på plan idag.


Fria följet fick vi bara en 8.5 p på vilket inte va värt mer heller. oh den där fördormade rutan fick vi 5.5 p på... Samt en hel hög med massa slarvfel. Jag är anmäld till en tävling till så idag va bara tanken att bryta ett mönster hos Fago.


han har börjat rulla runt på platsen, nosa, klia sig i baken.  När jag kommit ut har han rullat över på rygg i stället för satt sig upp osv.. De mönstret ville vi bryta och de gjorde vi   

Rutan är våran helt svagaste del i lydnaden jag har precis börjat inviga herr Fago på target. Target är svin kul men vi har inte börjat avancera till att förstå de som rutan eller ah ni förstår... Men på tävling har jag brytit när han helt enkelt har nosat i väg eller struntat i de. Idag vägrade jag. Jag stod och viftae och pekade och hojtaed och ropa RUTAN RUTAN osv... Han gick in i rutan tillslut då va jag nöjd...

Saker han annars gör kanon fint va idag halvdant men vi hade kul...


När vi gått av plan och han fått sin externa belöning och ompyssel kom de fram ett par och sa att vi såg jätte härliga ut på plan, och att de verkligen syntes att Fago gillade det. Man blir så glad att höra det. Vi hamnade på 3 placering av 7 starter de va kul.

domaren sa de när jag va framme och hämtade upp min lapp och pris att de är så härligt att se en så stor tung ras ha sådan spänst i stegen och kontakt med sin ägare.. klart man blir glad


Men om man ser de ur min synvikel... Han åt gräs, han nosade och han va seg. Men är väll så när man vet va ens hund är kapabel till och idag va det halv fart på Fago.Jag måste tävlings träna för att förlänga belöningen osv.. Jag känner att vi brytit mönstret med att jag är stel på plan. Det får jag tacka rally lydnaden för. =)


Nästa helg bär det iväg igen. Tänkte sista tävlingen i klass 2. Sedan ska vi kasta oss hän på momenten i klass 3. Längre än så lär vi inte komma men Fan va kul de ska bli....


Spårar gör vi med..

P.S någon sugen att lägga spår med mig så hojta till. D.S


KRAM!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

9 oktober 2010 20:06

Ett stort GRATTIS till Fago killen:) Så roligt att det går bra, sen att man vill bättre är en helt annan sak:) GRATTIS

Måste säga att första sidan på hemsidan bilder på Fago är toppen fin:)

Kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Cinzia

9 oktober 2010 20:40

Ohh tusen tack =)

 
Marianne

Marianne

10 oktober 2010 22:44

Grattis till LP2, så roligt att det gick så bra för er. Och det viktiga är ju ändå att ni har roligt. Lycka till på nästa tävling och sen är det dags för 3an..
Vi hörs och ses
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Kristin & Zelma

Kristin & Zelma

21 oktober 2010 20:57

Men hallå!!! Detta har jag missat helt - GRATTIS! Vad roligt!!!! Antar att det ska bli kanonskoj börja träna treans moment nu - så skoj!!!!!

http://www.bostream.nu/zelma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards