Fago & Theo

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Cinzia - 12 oktober 2010 22:54

Rally lydnaden börjar komma mot sitt slut.

Idag är sanningen den att jag faktiskt inte hade någon större lust. Anledningen till det vet jag inte. För det är mkt trevligt där och tiden går väldigt fort. Misstänker att de är för det inte är någon utmaning längre. Behöver nog tävla för att se mina brister och jobba på dom.


Fago är dock super taggad. Han verkligen älskar det. Det riktigt strålar i ögonen på honom. En som annars får jobba på Fago´s energi får inte en lugn stund på plan när det är Rally L. Står vi och pratar puffar han, vinkar, liger, sitter, skakar, vinkar, skäller, bugar ja hela registret... Kan ju säga att till och med hund foder va belöning nog idag.. Han gjorde vad som helt för  en bit foderbit. Bara de gör mig så otroligt glad. Han fick mig att brista ut i ett jätte skratt idag.

Han vill så mkt att jag inte hinner med han gör allting hela tiden.


I banan som byggdes gick de bättre än sist. Jag va lugn och sansad hela tiden körde systematiskt och lugnt. Kurs ledaren tycker vi är tävlings klara och klarar lätt 90 p men jg är för stel. Som om jag opererat in en pinner i ryggen och ner. Får skylle på ridningen och lydnaden. Jag försökte jobba på att se mer avslappnad ut men ack så svårt det är.


Tidigare i dag tränade jag och Fago rutan här hemma. Det gick helt ok. Inte mycket tempo dock. Men de gick.

Fago njuter v sin nya mat Pro Plan Lax & ris suepr gott tycker han att det är. Han kommer in i köket i stället för går ut ur köket när mat dags vankas. Maten försvinner och han slickar sig om munnen varje måltid. Magen är suverän. Men man säger ju att först efter 3 veckor kan man verkligen se om fodret passar eller ej. Så håll nu tummarna.


Annars mår vi bra här hemma. Jag har kommit till ett väg skäl där jag verkligen inser hur hemskt tråkigt det är att vara hemma. Så man blir lite i ett moment 22 i det hela. Inget är motiverat nog, man blir trött och slapp av att inget göra, orkar inget göra för man e förslappad. Varje liten sak kräver enormt kraft tag och tar lång tid innan motivationen kommer.


Hösten njuter vi dock av. Älskar de kyliga mornarna och kvällarna. vackert är det ute med.


Tänkte gå milen på Torsdag. Om det är någon som är sugen på att följa med... så hojta till.

KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards