Fago & Theo

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Cinzia - 26 oktober 2010 22:38

Idag va det sista gången på Rally lydnads kursen. Lite tråkigt, för det har varit en suverän aktivering för Fago och mig. fago verkligen super älskar det.


Idag va det tävling som avslutning. Riktigt roligt. Jag gillar ju att tävla och de gick riktigt bra också....

 

Av Cinzia - 26 oktober 2010 13:12

I "morse" om vi nu kan kalla runt kl 10,40 för morgon och inte förmiddag    tänkte jag ta en liten runda i skogen. här om dagen hittade jag en ny stig och tänkte jag tar den idag med. Den va så mysig. Lagom lång ...När stigen i skogen tar slut fortsätter "promenad vägen" ner och ut på en liten väg men, även kan man välja en stig som går tillbaka fast på sidan om och sedan svänger av. Denna såg stor och väl gådd ut. Så varför inte. Va så himla mysigt, frosten låg kvar solen lös in och de skimra så fint, och jag har ändå inget för mig på dagarna...


Vi traska och traska en jätte bred bäck kom forsandes men de va uppbyggt små fina broar över. Jag verkligen njöt. Fago han älskar nya stigar. Han blir som tokig. men har han gått den en gång ja då är de inte lika kul. Men detta va ju nytt.. Efter ett tag började jag se åt motsatt håll illgröna små fyrkanter på träden och förstod att de måste vara ngt spår jag inte sätt tidigare. Men till min stora glädje kom jag ut på Häcksjörundan´s början. Alltså milen. Jag brukar ta bilen hit men jisses min skapare jag hade gått =D...

Vi började gå tillbaka för att komma ut på eljusspåret men hade ingen alls lust att gå vägen hem. När de va så mysigt i skogen.


Jaha tänkte jag e väll bara fortsätta sin upptäcksfärd. I Början på den "nya" stigen va det jätte mysigt...    


   

  Men med stigen blev mindre blev den också blötare och blötare... En bit bort såg jag att den fina söta lilla bäcken hade blivit till en halv å, och forsat över stigen vi gick på. Ve och Fasa, enveten som jag är vill jag ju inte vända.. Så va bara kavla upp ärmarna och traska på. Medans jag koncentrerat försöker ta mig över  periodvis helt dränkta stigbitar ser jag i ögonvrån en Berner Sennen ( inga namn nämnda   ) Galoperar runt som en kanonkula. Han fick tok race i sin "ensamhet" han sprang upp och ner fram och tillbaka i alla lera och vatten han kunde hitta. Stanna upp titta på mig tog sig en snabb slurp och fortsatte sedan i samma anda. Detta va ju SKIT ROLIGT!!! kunde ju inte anant än fnissa medans jag stod där med mina gympa skor dränkt i sörja och vatten. det dränkta partiet va ca 100 meter jag va helt slut , medans Fago va helt vild. när jag tagit mig över denna bit. Ja då va stig hel**tet *POFF* borta... Detta va ännu roligare tyckte Fago och sprang fram och tillbaka i riset, gräset,geggan,vattnet,snåret, bergen osv... Men som tusan han hitta tillbaka till stigen vi starta från...  Promenaden va överlag väldigt mysig...


Hemma va det ju bara en sak att göra .. Bada av honom... Jag öppnar dörren plockar av mig jacka och blöta skor. Säger Varsegod till Fago... Så gör den underbara söta lilla köttbullen raka vägen in i badkaret och hoppar i själv   Han e ju helt underbar...  

Nu ligger han och sover gott i vardagsrummet efter ätit lite mat...


Ja detta va en bra start på dagen trots allt!!!!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards