Fago & Theo

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Cinzia - 1 november 2010 13:28

Borjade dagen med att gå ett blodspår jag la i går kväll. Fick stressa igenom spåret för nu för tiden blir de ju super mörkt jätte fort.

Spåret gick jätte bra. Han började med jätte glad anda och spårade fint. Han fick lite stop för de blev en aning för svårt för honom på vissa partier, men de bästa av allt var att han visade tendenser till att vilja lägga av som tidigare men fortsatte av sig själv. Vilket är enormt framsteg. Efter ca halva spåret kommer en joggare med sin hund. Spåret hamnade nära en större stig på ett ställe. Hon ropar. - HAR DU HUND??? svar : Japp vi spårar. -  OK DÅ KOPPLAR JAG MIN.. och så fortsatte hon jogga vidare. Detta va ju så klart skit spännande så han slutade spåra men efter ett par minuter fortsatte han jobba på. Tog en liten stund innan han återfick sin fokus och koncentration. Han jobba jätte fint... Resultatet blev - En klöv och en jäkla massa lek... idag fick naturen klöven efteråt.. Han hade tuggat sönder den bra mycket.


Efteråt blev det att plocka lite granris, och blåbärs ris osv för att göra lite kransar till tre gravar. Mormor, morfar och min mammas moster. Fago tycker det är hysteriskt skit roligt när vi går i skogen och inte på stigarna. Han blir helt vettvillig! Men vi rörde oss tillbaka till den större stigen. Där hör jg hur någon. -AHhhhh ( små skriker till ) jag tittar upp och där står en tjej med en super fin Malamut hane.. Hon trodde vi va älgar*skrattar* Förvirro Fago är stor men inte riktigt så stor och jag ehm knallröd tröjja. Men jag hade nog tusan mig reagerat likadant. Fago va ju lös men han hade stannat en bit i från tittade på mig och tittade på dom.. och gick sedan vidare på sin upptäcksfärd.. Fan va duktig han e! Han e världens bästa hund!



      Otroligt vackert när det dyker upp en färgklick mitt i skogen!   ohh se där... två fagra kantareller hittade jag med. Dom fick dock stå kvar - det va ju ris jag införskaffade denna gången.



Va har mer hänt... Jo Fago och Jonas lekte super gulligt här om kvällen.. Bjuder på ett litet kort från det..



  I lördags va jag även på Hockey på scandinavium. Andra grången i mitt liv jag ser på Hockey live.. En gång i Karlstad tydligen hejjade vi på Färgestad.*haha* Men i lördags va det Frölunda mot HV71. Jag hade riktigt roligt. Både för matchen men äevn för hur människorna runt oss va. + runt våra 4 stolar satt det bara HV71anhängare. Dom gjorde så klart mer mål än Frölunda ;) så det va hela den sidan på läktaren som reste sig utan 3 st..*haha* Det va vi..  



På fredagen åkte min bästa vän in på Sjukhus. Historien är rätt störd. På torsdagen fick hon super ont. På fredagen ringde hon för att prata med Vårdcentralen ( Vc ) sjuksköterskan som svarar säger att dom skriver ut antibiotika för hon har UVI. Jaha säger min kompis. Påminn nu om att hon har inte vart på Vc ännu. Kort efter ringer sköterskan upp och säger

-tydligen måste du i allafall komma ner och lämna sänka och urinprov. Sagt och gjort det gjorde min kompis. Hon hann inte mer än komma hem så ringde dom och sa att hon måste komma ner igen. Träffa läkare osv. Några timmar senare va hon där. Dom misstänkte livmoder eller äggstocks inflammation ( eller ngt liknane ) hon fick remiss till sjukhuset i Borås. Dom åker dit tar röntgen och reslutatet av hela kardemumman är. blindtarmen. Ja jag säger då det. Vårdcentralar där hamnar läkare i början i hopp om att hjälpa men slutar med att skriva ut alvedon-pandodil och som bäst kombination med något annat antiinflammatoriskt preparat. Eller som i mitt fall med sköldkörteln, dom bad mig kontakta psyk.  Jaja.. min kompis gillar verkligen inte sjukhus och när det blev klart att hon skulle opererat och ligga över åkte jag självklart dit för att hålla henne sällskap. Vet precis hur de känns att vara rädd i en sådan situation

      Till en början fick jag en stol men nattsjuksköterskorna gav mig slutligen en brits. Kan säga att jag sov ca 15 min den natten. Men innan vi "somna" hade vi bra roligt faktiskt. Stackarn låg och kved för det gjorde så klart ont när hon skrattade. Jag och min dåliga humor. Allt gick bra och hon kom äntligen hem i går ( söndag )


I går söndag va dagen tråkig. Jag gillar att ha mycket i görningen. Mor ringde och hade tydligen en 2 timmars paus på jobbet. Självklart kommer jag till undsättning ;) och kör mig och mor till det Franska Cafét Le Pain. en "liten" räcksmörgås, och två desserter senare va jag nöjd och väldigt mätt...

   


jaja nu sitter jag här. Bloggat som synes, mätt efter lunchen. Fago ligger och snarkar efter spåret och äventyret i skogen. Utanför står en pappkasse med ris som jag sedan ska hugga tag i...Sedan i kväll blir det Disco fever - burn baby burn på Life sportcenter med mor och min syster. Ja det lär ju inte vara mindre roligt direkt.. Mycket skratt kommer de bjudas på..

Mer om det en annan dag. KRAM!

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards