Fago & Theo

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Cinzia - 8 november 2010 17:10

Jag har mött på en hel del nötter till hundägare under veckans gång.


Den ena är  grannen här. Han har en Kings charles som alltid skäller när dom ser oss. Denna gången stannade vi och Fago och denna fick hälsa + jag satte mig på huk. Då säger grannen att han skällde aldrig så som ung.. OK då undrade jag så klart - hur gammal är hunden.. 11 år. AH men då kan de va så att han kanske inte ser så bra för hans käller av osäkerhet sa jag till killen. Men de tyckte ju inte han och försökte "diskret" trycka till hunden.. Han gör så nämnligen när han tror ingen ser. . Trycker ner den i backen...


De andra va när jag va på väg ut med Fago, så ser jag på lekplatsen utanför två tjejer som har med sig 3 jack russel eller dansk svensk gårdshund - ingen aning. Då Skäller den ena till då går ena tjejen fram och sparkar hunden. Helvete va arg jag blev..


Men till den värsta hund ägaren av dom alla mötte jag idag... MIG SJÄLV!!!!


På min härliga promenad va Fago och jag strax hemma. Så möter vi en Malamute igen. Ghud så vacker han va. Vi gick åt sidan. Kvinnan började prata och frågade om dom fick hälsa. 7 mån hane va det och tydligen aldrig visat tendenser till ilska och leker fint med andra hanar. Hon sa de va ok om Fago ville hälsa. Idiot som ägare som jag är säger ok vi kan se - men du kan vara lugn han gör inga utfall.. säger jag... vi står och pratar och denna Malamute ville så klart fram till Fago. Allt gick bra tills Malamuten tjyv nypte sig en nosning i baken till Fago.. Ja då fick Fago spader och flög i hop med Malamuten. Ett Tag om Fago och bort med honom drar jag till med Han hundägarnas mecka till ursäkter. Ohh förlåt. Han har aldrig jort så förut etc.. och Malamuten gav inte Fago sitt utrymme Fago bad om när han morrade och visade tänderna.  Men va fan e de för ursäkt tänkte jag för mig själv. Jag borde väll veta bättre än så... Som tur va tog inte Malamuten illa vid sig alls utan så fort jag fick bort Fago viftade Malamuten pås vansen igen och va hur lugn som helst. Medans Fago gurglade långt ner i magen... Jag bad så klart om usäkt och hon tyckte trots allt jag va en av de få vättiga hund ägare hon mött. men fy fan va jag skämdes. När vi gick tittade Malamuten på Fago och Fago tog ett nytt tag för att flyga på.. Bara ta ett grepp om nacken och släpa med sig Fago på. Det är ingen ide att tillrättavisa Fago när testoseronet är som på maxat. vi gick bort där i från, en bit bort satte jag Fago ner och bad han göra lite få trix för att han skulle släppa händelsen. Det gick fort och han lugna ner sig direkt. Nu e det jag som ska släppa det också. Men dagens läxa - ta större ledar roll vid hundmöten. Inte tillåta Fago att ta hand om situationen alls. Han får inte bli delaktiv. Jobba på så att säga..


Han ilska försekommer ej på kastrerade hanar tack och lov.

Hans han ilska får vi tacka Grunendalen som levde förr på vårt område , den j***la portugesiska vatten hunden som flugit på honom flertal gånger, schäfern , pitbullen..


Det är viktigt med flock att de får växa upp  med blandat kön. Men men varje hund är itne perfekt. Fago visade trots allt ett hundspårk om att ge mig utrymme- men de va jag som ägare som inte tog hand om situationen..


För övrigt den 93% resten av promenaden va super skön.. bjuder på lite bilder..


      Någon som vet va detta är? Det ser ut som IS kall is men är super mjukt.

           

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards