Fago & Theo

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Tjoohoo idag är en rolig dag =D

Av Cinzia - 9 januari 2011 14:32

Denna helgen har varit My dog till ära.  Anmälan va ju uppdelad i olika perioder med olika priser. Självklart missa jag med 40 min de billigaste och vips blev de 500 kr per dag. Jaja 500 kr  -blått e flått ;) tänkte jag. Ni vet Kvalite :2´a.

My dog ställer jag alltid på, nära och en kul utställning.


Fredags kväll dagen innan vi skulle ställa. Satt jag god troget med min förbaskade ullared fön i 2 ½ timma och fönade honom. Det tar en evighet. + fago älskar ju de och blir enormt avslappnad så hålla han på benen är inte de lättaste. Han blir som en dum fåntratt som inget hör. Ser knappt för han står upp och sover och hela kroppen är som en ragg doll.


Lördagen kom - varmt som satan va det. Vet ej antalet hundar den dagen men vi fick en slät etta - kritiken finns under resultat och sedan klickar man på Off uts , högst upp på den sidan.


vi drog oss hemåt rätt fort - för varmt för stressigt, helt olidligt. Grattis ALLA som blev nöjda med dagens resultat. Förlåt jag inte stanna och hejja på.


Hem äta duscha sova Zzzzzzzz

PIP PIP  - klockan ringer igen. Varje morgon inför My dog har klockan ringt och jag bara velat znosa om. SOVA lockade mer. Men va himla tur jag steg upp idag.

Sen som vanligt i väg med Herr Fago. Idag träffade vi lite mer folk vi kände. Det är riktigt kul =). Det är rätt skönt att inte ha med sig en kompis så. Man har med fokus. Idag hade jag lite lite lite pytte lite mer koll. GRATTIS LENA till Foppa´s super fina resultat. Han e grann den pojken.. Grattis till Er andra som blev nöjda idag med. Alla har vi olika mål. Vissa vill ha placeringar, andra vill bara själva klara av att springa i ringen - nervositet ni vet. Andra vill ha som mål att sin hund ska komma däri från med glädje i minnet som behåll. Jag hade noll förväntningar idag. Kul va det dock =)..


Vet ej exakt mängden hanar i öppen klass men någon sa 13 st. vi sprang och sprang hon klämde kände etc. Ett rött band ... wohoo.. de va kul.. vi är inte så bortskämda med den färgen* skrattar**


In igen. Nu va vi 11 st i konkurransen. Vi sprang och sprang.. fy fan va vi sprang.. ni vet 7 kg extra på kroppen och varmt som tusan. Byxorna åker av, av fel anledning och magen ut.

Hon plockade bort några hundar kom till mig och peka bort mig. Ok va menade hon? Ska jag ut? eller.. nej då. Jag blev utplockad för att få stanna kvar. Fy satan va konstigt de kändes. Det va andra gången i mitt liv, förra gången va med Marias söta Ebba. Men med Fago. Okey!! glad som en fjäder lätt fjäder fick vi springa lite till. Hon plockade bort några till.. oh va FAN! vi stod kvar....  tur de gamla reglerna gällde idag.. sista dagen för vi hamnade på en reserv plats. Fy fan va häftigt. För er som e vana med bättre palceringar kan nog inte förstå den känslan.


Jag kände också idag att trots "bara" en reserv plats snäppte många på näsan. Han va den ända där med nackfläck och så tydlig strumpa + Fago.. ja ni vet den där Fago.. Jag har nog hört ett och annat längs vägen.


Men fy fan.. Idag kom han före många många mycket fina hanar.. Oh tro sjutton de så söt,snygg,go som han e ;).


många kom fram och grattade och tyckte han blivit rejäl - tänk va lite fett ;) kan göra.. tänk om de vore det samma för mig.. Att de kom fram och berömde mitt utseende nu när jag lagt på mig lite*hehe* Jag fick en rätt dryg komentar dock. -: jag blev lite fundersam för Ck borde han väll ändå inte få. . . .

När domaren plockade ut oss och vilken plats vi skulle få.. självklart svarade jag : Det vet man aldrig.. Nja fick jag till svar tillbaka..


Ja det finns då människor till allt..

KRAM!

 
 
Ingen bild

Åsa & Mallan

9 januari 2011 15:31

Grattis till Snyggfago!!! han e inte bara duktig han e snygg också ;-)))jätte kul!! Förstår precis din känsla, har varit med om detsamma :-)) kram

 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

10 januari 2011 17:15

Hej!
Grattis till placeringen igår! :) Rött band är alltid trevligt! :) Ha det bra!
Hälsn. Anna o Bonus

http://bonusbus.bloggplatsen.se

 
Christina & Kid

Christina & Kid

11 januari 2011 09:01

Stort grattis till eran placering :)
Finns alltid nån/några som inte kan glädjas åt andra och då är det skönt att knäppa dem på näsan :D Kram

http://leoochkid.wordpress.com

Cinzia

11 januari 2011 11:17

Personen har bett om ursäkt flera gånger. Oh jag godtog den. Det kändes bra. =) Tack .. KRAM!

 
Marianne/Kurt

Marianne/Kurt

11 januari 2011 15:46

Grattis till två röda band och en fin placering. Det är både du och fago väl värda och mer därtill. Om hunden är värd ett CK eller inte, bestämmer domaren, inte de som står vid ringkanten. Som tur väl.. För en hund bedöms för dagen, inte hur den såg ut förra året eller i går.
Men som vanligt sitter de bästa ryttarna på läktaren. Skönt med folk som kan be om ursäkt då de varit elaka. Ett stort grattis från oss alla på Ekoxens. Vi hörs och ses. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anette

Anette

13 januari 2011 00:19

Ett jättegrattis till två röda band och en femte placering är superbra,Det var många hanar i ringen. fago är en superhund!!
grattis änn en gång.
Anette

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cinzia - 23 november 2014 16:51

sitter och tittar på gamla filmer från i sommar.. Jag ler varje gång jag ser detta.. VIlken underbar upplevelse att få springa och stå där med en av sina bästa vänner i ringen.. Glädjen när jag ser detta går knappt att beskriva. Trots värmen spr...

Av Cinzia - 16 april 2014 12:53

En sväng på klubben med Pojkarna. Basar upp dom med varsin skål vatten och inträder rallybanan somm in vän Lena byggt upp. Jag har haft en paus. Tröttnat på rallyn men täntke se om jag kunde väcka lusten igen.   Fago får starta. Slappt tar jag...

Av Cinzia - 8 december 2013 14:05

Rätt mycket och jag har inte bloggat. Så varning för LÅNGT blogg inlägg... Mycket av tiden har gått till till träning inför Cert provet i patrullhund.   Spår upptag. Sitta 5 minuter och vänta.   Spår i medvind på fält. Theo har nosen t...

Av Cinzia - 26 september 2013 09:56

https://www.facebook.com/Bozita.se/app_172163342907991?sk=app_172163342907991&app_data=1554   klicka eller kopiera länken ovan.. man klickar sedan på det svarta hjärtat för att rösta.. snälla :D ...

Av Cinzia - 24 september 2013 00:27

vi fick en dag av Malin Bäcklund hundbefäl en rolig bana både på utsidan och insidan i ett hus. Lite filmar från olika av dessa momenten.. Theo lyfts över...   Theo och jag ska krypa ihop?... theo åker ett litet fordon?   ...

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards