Fago & Theo

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Cinzia - 19 februari 2011 19:04

 


Idag skulle klockan ringa 08,30. Men jag vaknade upp med hjärtat i halsen 08,55.


Idag va ju våran debut i Rally lydnad. Aktivt Hundsport höll i en sådan med de officiella reglerna. Kastar i mig min choklad, grabbar tag i väskan och en näve koppel , går ut låser dörren går ner för trappan...........................   Fago!.... springer upp för trappan låser upp dörren, där sitter min lilla prins och tittar med huvudet på sne. Ut med Fago låser dörren springer ner för trappan går en bra bit............................  Nyckeln!!!!!!!!!!! springer tillbaka, upp för trappan drar ut nyckeln och springer i väg mot bilen...  Ja Fago kom med i bilen. Tar min 14 åriga gamla hynda à 24.5 tusen mil 1.5 motor.... De går fort fort fort fort , när det är en backe som går NER... värre med upp...lite lite bättre när de går rakt...

09,30 Partille Bhk väntar in min hund vän Ann med sin Golden James.

Så äntligen va vi i väg.


På ett lydnads Pm står de antal starter, vilka dom är och när det är lottdragning. När jag skrev ut detta Pm´et va det sista anmälningstiden, tid för banvandring, tid för första start, tid för att fråga domaren. Jesus min skapare... Väl framme fick jag köpt min tävlingsbok, fyllt i lite saker och vänta på banvandringen. Domaren va mycket tydlig om vad hon hade tänkt sig och ett gäng på 11 personer gick runt på led med sina osynliga hundar. Viftade , pratade osv. Svisch så  banvandring slut.. Ut till bilen hämta Fago som va SÅåååååååå taggad. Jeehaa roligt! Jag har ju ingen aning om hur lång tid varje ekipage tar så vi gick in i rishuset direkt.  Fago va lite halv seg men ändå väldigt taggad. Allt för godis. Vår tur. Inte så nervös faktiskt.. Allt gick SUVERÄNT.... till 2½ skylt. Då fattade Fago att här regnar de då fan inte godis.   oh bestämde sig för att skita i "skuttande-hoppande" mig. Lydnaden i ryggmärgen va det svårt som attans att accpetera det som fick accepteras på en rally plan. Han gick efter, lite av på sidan, tittade lite omkring sig, i bland kom han i kapp, slalom e super tråkigt, Spiralen värre... Jag fick på  kon momenten springa lite på plats för att få Herr Fago med mig.... dom är inte dumma dom "små" liven...

Det gick fort och direkt efteråt fick man byta lite ord med domaren. Hon var imponerad av hundens storlek och hans smidighet och bakdels kontroll, att det såg väldigt bra och trevligt ut. Jag tappa ju hakan för jag tyckte de såg för jävligt ut och kändes slappt. Abslut inte enligt henne. Jag fick dock 3p avdrag för mitt lilla jogging pass på plats i spiralen.

Min vän Ann & James va dom sista ekipaget. Lite otur med kopplet men annars såg det suveränt bra ut. . . .


Jag och Fago har inte tränat något direkt för sten fliset som ligger över hela Lerum river upp tassarna och snön på gräsplanerna har varit för höga. En dag tog jag och lade två mini banor men de va föga träning.  Ann placerade sig på en fin 4 placering 92p - av 11 starter är det super bra! Jag fick trycka ihop mig på första placering. Jaoo men visst, delad första plats blev det för oss. Hela 97 p av 100. Tänk va bra de hade gott om vi tränat innan...


Så nu blir det till att träna. Öka belönings avstånd osv.. Detta va en rolig sport..

  Dagens vinst!!!


Kram

Av Cinzia - 19 februari 2011 18:24

Riskullens blodhundar...

http://www.riskullens.n.nu/


4 st hanvalpar finns kvar efter: 

SECH DKCH KBHV-09 Tessidez Astrid Godkänt Anlagsprov för blodhundar (används även till eftersök på vilt)

WJW08 DKCH NOCH SECH NORDCH NORDJV07 KBHV09 DKV09 DKV10 Yardley Havoc :ägare Jytte Møller Tarnow/Danmark


Är du intresserad av en valp kontakta

Anna Andersson

Tel: 0455 55910

Mail: suraanna@hotmail.com

Presentation


Fago & Theo

Bloggens Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards